W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

DK31 obwodnica Gryfina

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK31
Nazwa odcinka
Obwodnica m. Gryfino
Długość
5,6 km
Program
Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
Lata realizacji
2021 - 2024
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość umowy na projekt i budowę
74 771 700,00 zł
Oddział GDDKiA
Szczecin

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    27 kwietnia 2021 r.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wartość umowy na projekt i budowę
    74 771 700,00 zł
    lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    Safege S.A.S
    ikona zanikającej barierki
    Data planowanego zakończenia inwestycji
    27.10.2024

Etapy zrealizowane

  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    30 września 2020 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    5 lutego 2021 r.
  • Studium korytarzowe
    Data podpisania umowy
    2 czerwca 2010 r.
    Wykonawca
    DIM Pracownia Projektowa Dróg i Mostów
    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    2 czerwca 2010 r.
    Wykonawca
    DIM Pracownia Projektowa Dróg i Mostów
    Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    2 czerwca 2010 r.
    Wykonawca
    DIM Pracownia Projektowa Dróg i Mostów
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    17 lutego 2012 r.
    Data wydania decyzji
    31 sierpnia 2012 r.
    Organ wydający
    Burmistrz Miasta i Gminy Gryfino
Opis inwestycji
Przedmiotem zadania jest budowa drogi klasy GP o dwóch pasach ruchu o skrzyżowaniach skanalizowanych z istniejącą drogą krajową nr 31, drogą wojewódzką nr 120 oraz powiatową nr 1367Z, wiaduktami na przecięciach z pozostałymi drogami oraz elementami służącymi ochronie środowiska. Obecny przebieg drogi krajowej, ze względu na ruch pojazdów o dużym natężeniu, na który w znacznej mierze składa się ruch tranzytowy przez miasto jest uciążliwy dla mieszkańców miasta. Aktualnie brak jest jakiejkolwiek alternatywy pozwalającej ominąć Gryfino jadąc drogą krajową nr 31.Praktycznie na całej długości odcinka znajdującego się w obszarze zabudowanym występuje ograniczenie prędkości do 40 km/h. Na terenie miasta Gryfina na trasie drogi krajowej nr 31 znajdują się 5 sygnalizacji świetlnych, dodatkowo występują liczne skrzyżowania. Dla pojazdów ciężarowych ze względu na brak skrajni pionowej na wiadukcie kolejowym znajdującym się nad ulicą Pomorską wyznaczono objazd ulicami znajdującymi się w ciągu dróg powiatowych. Droga jest zlokalizowana na terenie płaskim, posiada znaczną krętość. Na terenie miasta Gryfina występują również awarie sieci zlokalizowanych w jezdni drogi krajowej nr 31, co powoduje częste utrudnienia w ruchu pojazdów. W godzinach szczytu porannego i popołudniowego na odcinku od centrum Gryfina do skrzyżowania z drogą gminną biegnącą do Nowego Czarnowa, gdzie zlokalizowana jest Elektrownia Dolna Odra występuje znaczny wzrost natężenia pojazdów powodujących powstawanie zatorów drogowych.
Parametry techniczne

klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu:  1x2
szerokość pasa ruchu: 3,5m
szerokość pasa awaryjnego: brak pasów awaryjnych
szerokość poboczy: 1,25m
obciążenie: 115 kN/oś

Obiekty inżynierskie
  • wiadukty 3 szt., 
  • przepusty 7 szt.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo zachodniopomorskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}