W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

DK51 obwodnica Olsztyna i Dywit

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK51
Nazwa odcinka
obwodnica Olsztyna i Dywit
Długość
ok. 20 km
Program
Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
Lata realizacji
2026-30
Oddział GDDKiA
Olsztyn

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Przygotowanie

    Studium korytarzowe
    Data podpisania umowy
    26 maja 2021 r.
    Wykonawca
    Konsorcjum firm TRAKT Sp. z o.o. Sp.k. i TRAKT Sp. z o.o. z Katowic
    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    26 maja 2021 r.
    Wykonawca
    Konsorcjum firm TRAKT Sp. z o.o. Sp.k. i TRAKT Sp. z o.o. z Katowic

Opis inwestycji

Na etapie Studium korytarzowego zostały przeprowadzone analizy mające wskazać, czy przyszła obwodnica będzie biegła w korytarzu po stronie północno-zachodniej czy północno-wschodniej miasta. Zespół oceny przedsięwzięć inwestycyjnych (ZOPI) ocenił zaprezentowane przez projektantów wyniki Studium korytarzowego pod względem poprawności analiz, zgodności z obowiązującymi przepisami oraz zarządzeniami Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Przy ocenie uwzględniono także uwarunkowania wynikające z zadań zarządców dróg objętych inwestycją. Decyzją ZOPI do dalszych analiz na etapie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) wskazano warianty O1, O2 oraz O4 w korytarzu zachodnim. Warianty przyjęto z następującymi uwagami:
• w ramach STEŚ należy opracować analizy i prognozy ruchu dla wariantów wybranych do dalszych prac projektowych,
• należy skorygować przebieg wariantu O4 w celu ominięcia terenów znajdujących się w granicach administracyjnych Olsztyna.
Początek obwodnicy we wszystkich wariantach należy zlokalizować na DK51 na końcu obwodnicy Spręcowa (w km 76,91). Obwodnica we wszystkich wariantach powinna kończyć się w rejonie istniejącego ronda na południowej obwodnicy Olsztyna w ciągu DK16, w rejonie miejscowości Kudypy.

Parametry techniczne

klasa drogi: GP

liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2 lub 2x2 (zostanie to określone na etapie STEŚ)

szerokość pasa ruchu: 3,5 m

szerokość pasa awaryjnego: 2,0 m

szerokość poboczy: 1,5 m

obciążenie: 11,5 ton/oś

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo warmińsko-mazurskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}