W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

DK74j obwodnica Wielunia

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK74j
Nazwa odcinka
DK74j obwodnica Wielunia
Długość
13,24 km
Lata realizacji
2014 - 2017
System realizacji
Tradycyjny
Wartość umowy na roboty budowlane
215 331 575,87 zł
Wartość dofinansowania
284 390 502,38 zł
Dofinansowano z
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020
Oddział GDDKiA
Łódź
Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem dla
Budowy obwodnicy Wielunia oraz budowy obwodnicy Bełchatowa w ciągu DK74j

  • Rozwiń tekst

    W użytkowaniu

    ikona zanikającej barierki
    Data udostępnienia ciągu głównego
    3 stycznia 2017 r.
    ikona samochodu osobowego
    Otwarcie drogi na zasadach stałej organizacji ruchu
    3 stycznia 2017 r.

Opis inwestycji

Obwodnica Wielunia jest odcinkiem drogi krajowej nr 74j (dawna DK8), którego zadaniem jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego (głównie ciężkiego) z ciasnego centrum miasta. (Według pomiaru ruchu z roku 2015, drogą 74j przez centrum Wielunia przejeżdża każdej doby ponad 12 tysięcy pojazdów). Droga o długości 13,2 km omija Wieluń od strony północnej (wg obecnego kilometrażu DK 74j od km 237+048 do km 250+290). Obwodnica biegnie przez teren powiatu wieluńskiego: (gminy; Czarnożyły, Biała i Wieluń) i jest drogą klasy „GP” (główna ruchu przyśpieszonego) o przekroju jednojezdniowym „2+1” (naprzemiennie wyznaczone pasy ruchu, dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym). Jezdnia ma nawierzchnię bitumiczną o szerokości 12,4 metra (3 pasy ruchu po 3,5 metra szerokości, wraz  z obustronnymi opaskami (po 0,7 metra każda + 0,5 metra). W ramach inwestycji powstało: 9 wiaduktów ( w tym 1 nad przejściem dla zwierząt), 8 mostów i 2 przejazdy gospodarcze, które także pełnią rolę przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji wyremontowano także odcinki dróg poprzecznych, przeciętych przez nową trasę i wybudowano około 11,3 kilometra dróg dojazdowych obsługujących tereny przyległe. Dla zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego zastosowano urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego w postaci: barier ochronnych, oznakowania poziomego i pionowego, wygrodzenia drogi w sąsiedztwie terenów leśnych, a także wybudowano zatoki autobusowych i chodniki dla pieszych w rejonie węzłów „Raczyn” i Jodłowiec”.

Parametry techniczne

klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu: 1 jezdnia 3 pasy ruchu (układ 2+1)
szerokość pasa ruchu:3,5 m.
szerokość pasa awaryjnego: 2x2 m (na odcinku 1+1)
szerokość poboczy: 1,5 m
obciążenie: 11,5 ton/oś

Obiekty inżynierskie

Wiadukty nad obwodnicą, wiadukty w ciągu obwodnicy, wiadukt w ciągu obwodnicy jako przejście dla zwierząt, mosty w ciągu obwodnicy, na węzłach oraz w ciągu dróg dojazdowych, przejazdy gospodarcze pod obwodnicą.

Węzły
  1. Węzeł Jodłowiec: DK74j/DW488
  2. Węzeł  Raczyn: DK74j/DK45
  3. Węzeł Biała: DK74j/DW488
Ochrona środowiska

1 z dziewięciu wiaduktów pełni podwójną funkcję. Powstał nad przejściem. 2 przejazdy gospodarcze, które także pełnią rolę przejść dla zwierząt. Ekrany akustyczne. 

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo łódzkie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}