W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

DK77 obwodnica Stalowej Woli i Niska

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK77
Nazwa odcinka
obwodnica Stalowej Woli i Niska
Długość
15,18 km
Lata realizacji
2017-2021
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość umowy na projekt i budowę
223 086 443,30 zł
Wartość dofinansowania
228 394 159,62 zł
Dofinansowano z
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
Oddział GDDKiA
Rzeszów

Etapy zrealizowane

  • lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    ZDI Sp. z o.o.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. (lider) Acciona Construccion S.A. (partner)
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    30 sierpnia 2017r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    31 sierpnia 2018 r.
    Data wydania decyzji
    19 kwietnia 2019 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Podkarpacki
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    22 maja 2021 r.
  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    30 września 2015 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    20 czerwca 2017 r.
  • Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    25 maja 2007 r.
    Wykonawca
    ARCADIS PROFIL” Sp. z o.o.
    Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    20 listopada 2013 r.
    Wykonawca
    TRAKT Sp. z o.o. Sp. k.
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    31 grudnia 2009 r.
    Data wydania decyzji
    30 marca 2012 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Opis inwestycji

Realizowana droga zlokalizowana jest w granicach województwa podkarpackiego, na terenie powiatu stalowowolskiego i niżańskiego, miast Stalowa Wola i Nisko oraz gmin Pysznica i Nisko. Budowa drogi obwodowej Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 obejmuje odcinek od Stalowej Woli – skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z projektowaną drogą ekspresową S-19 na terenie gminy Rudnik nad Sanem. Droga krajowa Nr 77 Lipnik – Przemyśl zaliczana jest do podstawowego układu komunikacyjnego Polski. Umożliwia ona dojazd do przejść granicznych południowo wschodniej części kraju (Korczowa, Medyka).
Obecnie DK-77 przebiega przez centrum miasta Stalowa wola oraz tereny gmin Nisko oraz Pysznica. Natężenie ruchu na istniejących DK-77 i DK-19 w rejonie Stalowej Woli i Niska wg Generalnego Pomiaru Ruchu z roku 2010 wynosiło 10,99 tys. pojazdów na dobę (na przejściu przez Stalową Wolę) i 8,74 tys. pojazdów na dobę (na przejściu przez Nisko). Ze względu na stale rosnący ruch pojazdów konieczna jest budowa obwodnicy, która wyprowadzi z miast Stalowej Woli i Niska uciążliwy ruch tranzytowy i wykluczy uciążliwie oddziaływanie na pobliskie otoczenie, a w szczególności na zabudowę mieszkaniową.

Inwestycja obejmuje budowę drogi jednojezdniowej dwupasowej o nawierzchni odpornej na koleinowanie, z węzłem oraz ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren, urządzeniami ochrony środowiska oraz przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.
Trasa obwodnicy w wybranym wariancie poprowadzona została po północno – wschodniej stronie miejscowości Stalowa Wola i Nisko. Przebiega na kierunku północ – południowy wschód. Początek projektowanej obwodnicy Stalowej Woli i Niska zlokalizowany został na odcinku istniejącej trasy Podskarpowej w rejonie skrzyżowania z ulicą Chopina. W km 4+666 ul. Podskarpowej w ciągu DK-77 (tj. km 0+000,00 nowoprojektowanej obwodnicy) przewidziana została budowa ronda, stanowiącego połączenie obwodnicy z ulicami Chopina i Podskarpową oraz drogą gminną (w śladzie przyszłej DW Nr 855). Na dalszym odcinku obwodnica przecina tereny ogródków działkowych i dalej kieruje się na południowy wschód, przekraczając tereny elektrowni Stalowa Wola. Na dalszym odcinku przekracza rzekę Barcówka, linię kolejową Nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz krzyżuje się z istniejącą drogą krajową nr 19. Koniec trasy obwodnicy i jej połączenie z istniejącą DK-77 zaplanowano na rondzie wchodzącym w skład węzła „Rudnik”, który powstanie w ramach budowanej równolegle drogi ekspresowej S-19. Inwestycja obejmuje również budowę wylotu z ronda w km 3+400 z odcinkiem łącznika w kierunku istniejącej DK-77 (ulicy Energetyków).

Parametry techniczne

klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2
szerokość pasa ruchu: 3,5m
szerokość pasa awaryjnego:0
szerokość poboczy: 1,5m - 2,50m
obciążenie: 11,5 ton/oś

Obiekty inżynierskie

Mosty i wiadukty w ciągu drogi obwodowej (w tym nad linią kolejową), wiadukty w ciągu dróg powiatowych i gminnych, przepusty, przejścia dla zwierząt, przejście dla pieszych.

Węzły
  1. Węzeł drogowy typu WC w km 2+350 na połączeniu z ul. Czarnieckiego (droga powiatowa nr 1024R, relacji Pysznica – Stalowa Wola)
Ochrona środowiska

Przejścia dla zwierząt (małych, średnich), szczelny system odwodnienia, ekrany przeciwhałasowe, ekrany akustyczne, pasy zieleni izolacyjnej, rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne wraz z ich ogrodzeniem, przejścia dla zwierząt zintegrowane z obiektami mostowymi, przepusty dla płazów.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo podkarpackie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}