W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poznaliśmy oferty na realizację odcinka S19 Domaradz - Iskrzynia

01.06.2022

Osiem ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 między Domaradzem a Iskrzynią. Sześć z nich mieści się w budżecie, jaki zaplanowaliśmy przeznaczyć na to zadanie.

Na zdjęciu fragment tablicy z oznakowaniem drogi ekspresowej S19

Oferty

Kwota, jaką GDDKiA na sfinansowanie realizacji tego odcinka drogi ekspresowej S19, wynosi 1 396 026 772,62 zł. Oferty w przetargu złożyły firmy:

  1. Mostostal Warszawa - 1 063 251 940,57 zł,
  2. Kolin Inşaat Turizm Sanayi ve Ticaret - 1 144 332 960,00 zł,
  3. Budimex - 1 183 978 975,59 zł,
  4. Intercor - 1 205 400 000,00 zł,
  5. Strabag - 1 215 803 308,02 zł,
  6. Mota - Engil - 1 394 332 154,94 zł,
  7. PORR - 1 519 871 640,00 zł,
  8. POLAQUA - 1 676 950 048,29 zł.

Dzisiejsze otwarcie przyniosło sześć na osiem ofert poniżej naszego kosztorysu, z czego najniższa stanowi 76 proc. kosztorysu GDDKiA. Średnia z tych sześciu ofert to ok. 86 proc. wartości kwoty jaką zamierzamy przeznaczyć na realizację tego zadania. To dobre informacje, wbrew temu, co dało się słyszeć ostatnio w przestrzeni publicznej. Pracujemy dalej i realizujemy nasze plany zgodnie z założeniami.

- Cieszy nas, że rynek się stabilizuje, przynajmniej patrząc na składane oferty, które po wybuchu wojny na Ukrainie w kilku przypadkach były nerwową reakcją rynku. Widać też, że działania podjęte przez Rząd w temacie waloryzacji kontraktów istniejących nieco uspokoiły nastroje w branży i apelujemy, o racjonalność podejścia w przyszłości. - powiedział Tomasz Żuchowski, Szef GDDKiA.

Oferty zostaną sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.), a także przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (20 proc.).

Zakres prac

Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 12,5 km, o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny. W ciągu trasy głównej powstanie siedem estakad, osiem mostów oraz osiem wiaduktów drogowych. Zbudowane zostaną także trzy przejścia dla zwierząt (dwa dla zwierząt średnich i jedno dla zwierząt dużych), trzy przepusty oraz szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni. Rozpiętość trzech estakad w ciągu drogi ekspresowej będzie przekraczać 400 m, natomiast najdłuższa będzie mierzyć ok. 700 m i przebiegać będzie nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 m. 

Ponadto w ramach inwestycji w miejscowości Zagórze wybudowane zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych MOP Zagórze kat. I (MOP Zagórze w kierunku Barwinka będzie przystosowany do rozbudowy do kat. III, natomiast MOP Zagórze w kierunku Rzeszowa będzie przystosowany do rozbudowy do kat. II).

Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia BRD, infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. W ramach zadania zostaną wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi poprzeczne kolidujące z inwestycją, cieki wodne, a także infrastruktura techniczna.

Planuje się, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 39 miesięcy od daty podpisania umowy.

Via Carpatia

Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. W woj. podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km.

Stan realizacji S19 w woj. podkarpackim: 

  • 81,8 km - oddane do ruchu (odcinki: Lasy Janowskie - Rzeszów Południe),    
  • 42,2 km - w realizacji (w budowie: Rzeszów Południe - Babica oraz w systemie Projektuj i buduj: Babica - Jawornik, Iskrzynia - Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe - Dukla),   
  • 42,3 km - w przygotowaniu (na etapie przetargu: Lutcza - Domaradz, Domaradz - Iskrzynia, Dukla - Barwinek i dobudowa drugiej jezdni Sokołów Małopolski Płn. - Jasionka, przed ogłoszeniem przetargu: Jawornik - Lutcza).

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}