W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Programme Support Action (PSA) for European Framework Architecture

Nazwa Projektu: Programme Support Action (PSA) for  European Framework Architecture for Intelligent Transport Services

Nr projektu wg Grant Agreement – GA (Umowa o udzieleniu dotacji z dnia 10.07.2017 r.): MOVE/C3/SUB/2016-405/CEF/PSA/SI2.759934

Data zakończenia realizacji projektu wg GA: 24.06.2021 r.

Całkowita wartość projektu: 1 500 000,00 EUR

Koszty kwalifikowalne projektu dla GDDKiA wg GA: 150 000,00 EUR

Maksymalna kwota dofinansowania z UE dla GDDKiA wg GA: 120 000,00 EUR

  

Opis projektu:

Projekt FRAME NEXT jest projektem należącym do działań rozwojowych (Programme Support Actions) Komisji Europejskiej, mającym zapewnić w przyszłości skuteczniejszą realizację zasadniczych celów sektorowych instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Projekt realizowany jest przez Partnerów z jedenastu państw europejskich (z Austrii, Niemiec, Francji, Węgier, Belgii, Czech, Holandii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Norwegii i Polski). W ramach projektu prowadzone są prace zmierzające do stworzenia wspólnej, paneuropejskiej architektury ITS obejmującej niezbędne priorytety i usługi dla rozwoju inteligentnego transportu w Europie. W toku prac istniejąca architektura FRAME zostanie zmodyfikowana i ulepszona tak, by odzwierciedlała wyniki dotychczas zrealizowanych projektów oraz uwzględniała wymagania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2010/40 z dnia 7 lipca 2010 r., czyli tzw. Dyrektywy ITS.

 

Główne cele projektu:

Celem Projektu jest wypracowanie na zlecenie Komisji Europejskiej nowej ramowej Europejskiej Architektury ITS do stosowania przez państwa członkowskie przy projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań ITS. Architektura ta w szczególności umożliwi planowanie projektów ITS w sposób spójny i jednolity przyczyniając się do zwiększenia efektywności i jakości wdrażanych systemów, a także możliwości interoperacyjności, czyli zdolności różnych systemów ITS do wymiany danych i wzajemnej współpracy.

 

Cele Projektu wpisują się w cele, jakie w zakresie mobilności stawia sobie Unia Europejska, tj. utworzenie Jednolitego Europejskiego Obszaru Transportu, który będzie wydajny oraz bezpieczny i jednocześnie będzie wspomagał osiągnięcie celów dotyczących zmian klimatycznych.

{"register":{"columns":[]}}