W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przebudowa drogi ekspresowej S8 Wyszków - Białystok, odc. Wiśniewo - Jeżewo

Nazwa Projektu: Przebudowa drogi ekspresowej S8 Wyszków - Białystok, odc. Wiśniewo - Jeżewo

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0007/15

Data podpisania UoD: 09.10.2015

Data podpisania Aneksu nr 1 UoD: 20.04.2018

Data podpisania Aneksu nr 2 UoD: 06.03.2019

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2020

Całkowita wartość projektu: 1 032 429 755,87 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 527 428 729,52 PLN

 

Strony internetowe projektu:

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest  przebudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej S8 Wyszków - Białystok, na odcinku Wiśniewo - Jeżewo, od km 586+310 do km 615+960,85. Administracyjnie inwestycja położona jest w całości w województwie podlaskim. Przebieg przebudowywanej drogi ekspresowej S8 obejmuje powiat zambrowski (gmina Kołaki, gmina Rutki), powiat wysokomazowiecki (gmina Kobylin Borzymy) i powiat białostocki (gmina Zawady, miasto i gmina Tykocin). Długość przebudowanego odcinka drogi wynosi 29,65 km. Na całym odcinku przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu i obustronnymi pasami awaryjnymi.

 

Na etapie projektu budowlanego inwestycja została podzielona na 2 odcinki, dla których uzyskane zostały odrębne zezwolenia na realizację inwestycji drogowej:

  1. odcinek od obwodnicy Wiśniewa za obwodnicę Mężenina od km 586+310 do km 601+700,
  2. odcinek od obwodnicy Mężenina do Jeżewa od km 601+700 do km 615+960,85.

Inwestycja realizowana jest w systemie „Zbuduj”, w podziale na odcinki analogicznie jak na etapie przygotowania dokumentacji.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej i międzynarodowej,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej poza granice województwa podlaskiego, jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}