W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przetargi w 2021 r. - ogłoszone i planowane

27.08.2021

Aby móc co roku oddawać do ruchu kolejne kilometry dróg, intensywnie ogłaszamy przetargi na różne etapy prac na naszych inwestycjach. 2021 rok planujemy zamknąć z ogłoszonymi przetargami na realizację ponad 360 km nowych dróg oraz 26 przetargami na dokumentację. Nie zapominamy też o bieżącym utrzymaniu. W tym roku planujemy ogłosić łącznie 29 postępowań na całoroczne utrzymanie dróg zarządzanych przez GDDKiA.

Na zdjęciu widoczne są prace na S19 Lublin - Niedrzwica. W tle widoczny las i zabudowania mieszkalne.

Przetargi na realizację ponad 360 km dróg

Od początku roku ogłosiliśmy już 19 przetargów na realizację zadań o łącznej długości niemal 213 km. Chodzi tu o prace realizowane w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) oraz Programu budowy 100 obwodnic (PB100).

Od stycznia br. ogłosiliśmy postępowania m.in. na dwa odcinki drogi ekspresowej S1 Kosztowy - Bielsko-Biała (woj. śląskie), cztery odcinki S10 Bydgoszcz - Toruń (woj. kujawsko-pomorskie) czy kontynuację robót na odcinku S61 Łomża Zachód - Kolno (woj. podlaskie). Ogłosiliśmy również sześć przetargów na realizację drogi ekspresowej S19, pięć na odcinku od granicy woj. mazowieckiego i lubelskiego do Lubartowa (woj. lubelskie) i jeden na odcinku Babica - Jawornik (woj. podkarpackie). Wśród ogłoszonych postępowań znalazły się też przetargi na projekt i budowę S74 Mniów - Kielce (woj. świętokrzyskie) oraz obwodnicy Strykowa w ciągu DK32, która realizowana będzie w ramach PB100.

W tym roku planujemy jeszcze ogłosić przetargi na realizację ponad 147 km dróg. Wśród nich znajdą się postępowania m.in. na trzy odcinki drogi ekspresowej S17 od Zamościa do obwodnicy Hrebennego (woj. lubelskie) oraz dwa odcinki S6 Koszalin - Słupsk (woj. zachodniopomorskie i pomorskie). Ogłosimy także przetargi na S19 Domaradz - Iskrzynia (woj. podkarpackie) i budowę S74 Kielce Zachód - Kielce. Wśród planowanych na ten rok postępowań znajdą się też m.in. obwodnice Gorajca w ciągu DK74 (woj. lubelskie) i Koźmina Wielkopolskiego w ciągu DK15 (woj. wielkopolskie), które powstaną w ramach PB100. Dodatkowo jesteśmy gotowi do ogłoszenia postępowań przetargowych, po zapewnieniu środków finansowych, na Zachodnią Obwodnicę Szczecina (o długości ok. 50 km) oraz budowę dodatkowego pasa autostrady A2 między Łodzią i Warszawą.

Ponadto na bieżąco ogłaszamy też przetargi obejmujące działania na istniejącej sieci. Na etapie przygotowania jest obecnie 219 zadań dotyczących rozbudowy (lub przebudowy) blisko 1660 km dróg.

26 przetargów na dokumentację

W cyklu realizacji inwestycji drogowej najwięcej czasu pochłania proces prac przygotowawczych. Jest on bardzo skomplikowany, ale jednocześnie niezbędny do tego, aby mogły ruszyć prace budowlane. Od stycznia 2021 r. ogłosiliśmy 19 przetargów na dokumentację. 12 z nich dotyczyło przygotowania koncepcji programowej (KP), a 2 dotyczyły wykonania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ). 5 przetargów dotyczyło przygotowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R).

Do końca tego roku planujemy jeszcze ogłoszenie 7 postępowań na dokumentację. 5 dotyczyć będzie przygotowania STEŚ-R, a 2 wykonania KP. Więcej o cyklu realizacji inwestycji drogowej przeczytać można tutaj.

Przetargi na utrzymanie

2021 rok to także przetargi na całoroczne utrzymanie dróg zarządzanych przez GDDKiA. Od początku roku ogłosiliśmy 9 postępowań na te prace. Dotyczą one m.in. utrzymania autostrady A4 w woj. dolnośląskim, A8 Autostradowej Obwodnicy Wrocławia czy drogi ekspresowej S3 w woj. zachodniopomorskim. Do końca roku planujemy ogłoszenie kolejnych 20 postępowań na całoroczne utrzymanie dróg.

Przetargi obejmują swoim zakresem prace związane z utrzymaniem czystości pasa drogowego, wprowadzaniem zmian w obszarze oznakowania, przycinaniem drzew i trawników oraz czyszczeniem przepustów i kratek ściekowych. W ich skład wchodzą również prace związane z odwodnieniem, utrzymaniem chodników i ścieżek rowerowych, a także korpusu drogi, nawierzchni i poboczy. Ważnym zadaniem jest też zimowe utrzymanie dróg, które wiąże się z zapewnieniem odpowiednich warunków do jazdy podczas możliwych przymrozków i intensywnych opadów śniegu. Więcej o znaczeniu prac utrzymaniowych pisaliśmy tutaj. O podsumowaniu sezonu zimowego 2020/2021 przeczytać można tutaj.

Przed nami mnóstwo pracy

Przedsiębiorstwa działające w branży drogowej, niezależnie czy w obszarze budownictwa, utrzymania czy projektowania, jeszcze przez wiele lat będą miały pełne ręce roboty. Świadczą o tym nie tylko ogłaszane przez nas w tym roku przetargi, ale także plany inwestycyjne na 2022 r. i kolejne lata. Założenia Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych 2030 opisaliśmy tutaj. O pracach planowanych na zarządzanych przez nas drogach klasy GP (główne ruchu przyspieszonego) i G (główne) szerzej pisaliśmy tutaj.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}