W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S11 Kórnik - Jarocin

Podstawowe informacje
Nr drogi
S11
Nazwa odcinka
S11 Kórnik - Jarocin
Długość
37 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi S11 Kórnik - Ostrów Wielkopolski
System realizacji
Projektuj i buduj
Oddział GDDKiA
Poznań

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Przygotowanie

    Studium korytarzowe
    Data podpisania umowy
    17 stycznia 2018 r.
    Wykonawca
    JPL Project Sp. z.o.o.
    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    18 maja 2020 r.
    Wykonawca
    Schuessler Plan-Inżynierzy Sp. z.o.o.
    Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    18 maja 2020 r.
    Wykonawca
    Schuessler Plan-Inżynierzy Sp. z.o.o.
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    19 grudnia 2022 r.
    Data wydania decyzji
    W trakcie wydawania
    Organ wydający
    Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu

Opis inwestycji

Projektowana droga ekspresowa położona jest na obszarze administracyjnym województwa wielkopolskiego, na terenie powiatów:

  • poznańskiego - gmina Kórnik;
  • średzkiego - gminy Środa Wielkopolska, Krzykosy, Nowe Miasto nad Wartą, Zaniemyśl

Projektowany pododcinek A drogi ekspresowej S11 rozpoczyna się za istniejącym węzłem „Kórnik Południe” (dowiązanie do przekroju dwujezdniowego), następnie biegnie przez gminę Środa Wlkp. oraz Zaniemyśl (w zależności od wariantu) dalej przebiega przez gminę Krzykosy gdzie przewiduje się powiązanie z drogą krajową nr 15 poprzez zaprojektowane przedłużenia DK15 o odcinek drogi jednojezdniowej w klasie technicznej GP o długości 2,0 - 7,5 km (w zależności od wariantu).  

Następnie droga ekspresowa po przekroczeniu mostem rz. Warty  biegnie w kierunku m. Nowe Miasto nad Wartą, a dalej  dowiązywać się będzie do zrealizowanej obwodnicy Jarocina (w ciągu S11), na której zaprojektowana zostanie dobudowa drugiej jezdni na odcinku od początku zrealizowanej jednojezdniowej obwodnicy do węzła „Mieszków”.

Obiekty inżynierskie

Planowane w:

Wariant 1.

  • Obiekty typ WS: (wiadukty w ciągu dr. ekspresowej) 4 szt.
  • Obiekty typ MS: (mosty nad ciekami) 6 szt.
  • Obiekty typ WD: (wiadukty nad dr. ekspresową) 6 szt.
  • Obiekty typ PZG: (przejścia dla zwierząt górne) 2 szt.
  • Obiekty typ PZD: (przejścia dla zwierząt dolne) 2 szt.

Wariant 2.

  • Obiekty typ WS: (wiadukty w ciągu dr. ekspresowej) 3 szt.
  • Obiekty typ MS: (mosty nad ciekami) 5 szt.
  • Obiekty typ WD: (wiadukty nad dr. ekspresową) 9 szt.
  • Obiekty typ PZD: (przejścia dla zwierząt dolne) 2 szt.

Wariant 3.

  • Obiekty typ WS: (wiadukty w ciągu dr. ekspresowej) 2 szt.
  • Obiekty typ MS: (mosty nad ciekami) 6 szt.
  • Obiekty typ WD: (wiadukty nad dr. ekspresową) 10 szt.
  • Obiekty typ PZD: (przejścia dla zwierząt dolne) 4 szt.
  • Obiekty typ PZG: (przejścia dla zwierząt górne) 1 szt.

Wariant 4.

  • Obiekty typ WS: (wiadukty w ciągu dr. ekspresowej) 4 szt.
  • Obiekty typ MS: (mosty nad ciekami) 5 szt.
  • Obiekty typ WD: (wiadukty nad dr. ekspresową) 11 szt.
  • Obiekty typ PZD: (przejścia dla zwierząt dolne) 4 szt.
  • Obiekty typ PZG: (przejścia dla zwierząt górne) 1 szt.
Węzły
  1. Węzeł Środa Południe, 
  2. Węzeł Miłosław, 
  3. Węzeł Nowe Miasto
Obwody utrzymania drogi

Planuje się budowę OD w rejonie węzła Mieszków (Jarocin)

Ochrona środowiska

Planowane w:

Wariant 1

  • Przejście dla zwierząt górne (PZG): 2 szt.
  • Przejście dla zwierząt dolne (PZD): 2 szt.

Wariant 2

  • PZD: 2 szt.

Wariant 3

  • PZD: 4 szt.
  • PZG: 1 szt.

Wariant 4

  • PZD:  4 szt.
  • PZG: 1 szt.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo wielkopolskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}