W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S11 obwodnica Szczecinka

Podstawowe informacje
Nr drogi
S11
Nazwa odcinka
Obwodnica m. Szczecinek w ciągu drogi S11
Długość
11,98 km
Lata realizacji:
2015 – 2019
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość umowy na projekt i budowę
331 176 793,72 zł
Wartość dofinansowania
213 570 920,48 zł
Dofinansowano z
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Oddział GDDKiA
Szczecin

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    W użytkowaniu

    ikona zanikającej barierki
    Data udostępnienia ciągu głównego
    7 listopada 2019 r.
    ikona samochodu osobowego
    Otwarcie drogi na zasadach stałej organizacji ruchu
    7 listopada 2019 r.

Etapy zrealizowane

  • lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    Multiconsult Polska S.A
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Lider Eurovia Polska S.A, Partner Warbud S.A
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    13 listopada 2015 r.
    mapa z zaznaczonym przebiegiem dróg
    Wykonawca - projekt
    IVIA Sp. z o. o.
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą projektu
    21 grudnia 2015 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    14 września 2016 r.
    Organ wydający
    Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki
    Data wydania decyzji
    14 marca 2017 r.
  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    28 sierpnia 2014 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    24 września 2015 r.
  • Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    29 września 2004 r.
    Wykonawca
    Transprojekt Gdański Sp. z o. o.
    Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    19 listopada 2014 r.
    Wykonawca
    Transprojekt Gdański Sp. z o. o.
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    15 lipca 2010 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie
    Data wydania decyzji
    30 października 2012 r.
Opis inwestycji

Droga krajowa nr 11 Kołobrzeg – Bytom to jedna z podstawowych tras komunikacji drogowej na terenie województwa zachodniopomorskiego i jedna z głównych tras drogowych Polski. Łączy Środkowe i Wschodnie Wybrzeże Bałtyku poprzez tereny Wielkopolski ze Śląskiem, a poprzez autostradę A-4 z Małopolską i Podkarpaciem. Docelowo trasa ta ma posiadać parametry drogi ekspresowej.

DK nr 11 przebiegała przez miasto Szczecinek. Natężenie ruchu na przejściu przez Szczecinek wynosiło 12,7 tys. pojazdów na dobę (GPR 2010). Ze względu na stale rosnący ruch pojazdów konieczna była budowa obwodnicy, która wyprowadziła ze Szczecinka uciążliwy ruch tranzytowy.

Ze względu na usytuowanie miasta na względnie wąskim pasie terenu pomiędzy jeziorami Trzesiecko po stronie zachodniej i Wielimie po stronie wschodniej oraz obszary objęte ochroną na podstawie ustawy o ochronie przyrody. Wytyczenie trasy obwodnicy po zachodniej stronie jeziora Trzesiecko lub omijającej po stronie wschodniej jezioro Wielimie wiązałoby się ze znaczącym wydłużeniem drogi i dużą ingerencją w obszary cenne przyrodniczo. Dlatego obwodnica w ciągu DK nr 11 omija Szczecinek od wschodu.  
Projekt obejmuje budowę obwodnicy miejscowości Szczecinek w ciągu drogi ekspresowej S11 o długości 11,98 km, 2 węzłów drogowych: "Szczecinek Śródmieście", "Szczecinek Wschód", skrzyżowań jednopoziomowych, obiektów inżynierskich (wiadukty, estakada, mosty, przepusty, kładka dla pieszych) w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury, oświetlenia i urządzeń BRD, dróg poprzecznych i dróg dojazdowych oraz pozostałych elementów infrastruktury. Odcinek drogi ekspresowej S11 stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowany w korytarzu należącym do kompleksowej sieci TEN-T.

Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2 jezdnie, 2 pasy ruchu
szerokość pasa ruchu: 3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m
szerokość poboczy: 0,75 m
obciążenie: 115 kN/oś

Obiekty inżynierskie

W ramach inwestycji realizowanych jest 13 obiektów inżynierskich w ciągu oraz nad drogą ekspresową o łącznej długości ok. 1 km, w tym najdłuższy most M-8 nad Wilczym Kanałem o długości 161 m.

  • Przepusty skrzynkowe,
  • Przepusty drogowe, melioracyjne,
  • Rowy kryte,
  • Zbiorniki retencyjne,
  • Płotki herpetologiczne,
  • Obiekty ekologiczne (wszystkie rodzaje przejść dla zwierząt), 

Budowa kanałów technologicznych, budowa kanalizacji deszczowej, rowów, przepustów i zbiorników retencyjnych, budowa oświetlenia, budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu kolejowego, elementów systemu zarządzania ruchem kolejowym, zasilania oświetlenia i elementów systemu zarządzania ruchem drogowym, przebudowa linii i urządzeń elektro-energetycznych wysokiego napięcia, przebudowa linii i urządzeń elektro-energetycznych niskiego i średniego napięcia, przebudowa gazociągów wysokiego i średniego ciśnienia wraz z istniejącymi sieciami, przebudowa linii i urządzeń teletechnicznych i przebudowa sieci i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, przebudowa urządzeń melioracji.

Węzły
  1. Węzeł Szczecinek Śródmieście
  2. Węzeł Szczecinek Wschód
Ochrona środowiska
  • Budowa przejść dla zwierząt oraz innych urządzeń ochrony środowiska (przepusty, urządzenia oczyszczające wody opadowe)
  • Budowa ekranów przeciwolśnieniowych 
  • Roboty związane z wykonaniem nasadzeń zieleni wzdłuż projektowanych dróg oraz obiektów przeznaczonych do migracji zwierząt.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo zachodniopomorskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}