W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S14 Dobroń – Łódź - odcinek III

Podstawowe informacje
Nr drogi
S14
Nazwa odcinka
S14 Dobroń – Łódź - odcinek III
Długość
3,3 km
Lata realizacji
2011 - 2014
Oddział GDDKiA
Łódź

  • Rozwiń tekst

    W użytkowaniu

    ikona zanikającej barierki
    Data udostępnienia ciągu głównego
    11 kwietnia 2014 r.
    ikona samochodu osobowego
    Otwarcie drogi na zasadach stałej organizacji ruchu
    11 kwietnia 2014 r.

Opis inwestycji

Wraz z szóstym odcinkiem realizacyjnym drogi ekspresowej S-8 Walichnowy – węzeł Łódź Południe powstaje łącznik od węzła Róża (skrzyżowanie z S 14) do węzła Dobroń (S14/DW482).  Droga ekspresowa S-8 połączyła Dolny Śląsk z Warszawą oraz Łodzią i  na terenie wojeówdztwa łódzkiego stała się alternatywą dla dróg krajowych nr 74 i 12. (DK 12 ma wspólny przebieg z S8 na odcinku od węzła Sieradz Południe do węzła Rzgów). Niezależnie od tego opisywany fragment trasy między węzłem „Łask” a węzłem „Róża” zawiera dodatkowo jeszcze jeden odcinek realizacyjny - nieco ponad trzykilometrowy  łącznik drogi ekspresowej S-8 z S14 - zachodnią obwodnicą Pabianic, Łodzi i Zgierza między węzłem „Róża”, a węzłem „Dobroń” (DK 14). Opisywany fragment trasy ma nieco ponad 9,1 km (od km 174+200 do km 183+350). Wraz z łącznikiem o długości 3,3 km daje to razem ok. 12,4 km. Odcinek drogi, który jest przedmiotem niniejszego opisu  biegnie przez powiaty; łaski i pabianicki.  Nowa droga odpowiada aktualnym wymogom, jakie stawia się przed drogą ekspresową. Ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku o szerokości 3,5 metra każdy. (Istnieje możliwość dobudowania trzeciego – zewnętrznego- pasa w przyszłości). Każda jezdnia została także wyposażona w pas awaryjny o szerokości 2,5 metra.  Po nowej drodze mogą jeździć najcięższe dopuszczone do ruchu pojazdy, co oznacza, że nawierzchnia wytrzymuje nacisk 11,5 tony na oś pojazdu. Na drogę można wyjechać, lub z niej zjechać WYŁĄCZNIE za pośrednictwem węzłów, co oznacza, że nie ma na niej tradycyjnych skrzyżowań jednopoziomowych, co podyktowane jest względami bezpieczeństwa. Trasa na całej długości została ogrodzona. Na nowej drodze można jeździć z maksymalną szybkością 120 km/h. Projekt  jest współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.    

Parametry techniczne    

Klasa drogi - S

Liczba pasów 2 (docelowo 3) dla każdego kierunku jazdy.

Szerokość pasa ruchu - 3,5 m.

Nawierzchnia bitumiczna

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo łódzkie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}