W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S19 Babica - Jawornik

Podstawowe informacje
Nr drogi
S19
Nazwa odcinka
S19 Babica (bez węzła) - Jawornik (wraz z tymczasowym łącznikiem S19 z DK19)
Długość
11,60 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi S19 Rzeszów – Barwinek odc. węzeł Rzeszów Południe – Barwinek
Lata realizacji
2022 - 2026
System realizacji
Projektuj i buduj
Oddział GDDKiA
Rzeszów

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    Firma Inżynierska ARCUS Sp. z o.o.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    14 lutego 2022 r.
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    wrzesień 2026 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    14 grudnia 2022 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Podkarpacki
    Data wydania decyzji
    25 sierpnia 2023 r.

Etapy zrealizowane

  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    30 czerwca 2021 r.
  • Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    13 maja 2008 r.
    Wykonawca
    Mosty Katowice Sp. z o.o., Arcadis Sp. z o.o.
    Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    5 lutego 2018 r.
    Wykonawca
    Promost Consulting sp. z o.o. sp. k., IRP Biuro Projektów Sp. z o.o., Zakład Usług Geologicznych i Proj. Bud. i Ochrony Środ. Geotech Sp. z o.o.
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    S19 Kielanówka - Barwinek
    Data złożenia wniosku
    28 października 2011 r.
    Data wydania decyzji
    6 listopada 2015 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Budowa tunelu w c. dr. eksp. S19 na odc. Babica - Domaradz wg. wariantu TN-W1 (...)
    Data złożenia wniosku
    10 września 2019 r.
    Data wydania decyzji
    12 maja 2020 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Opis inwestycji

Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 wraz z infrastrukturą związaną położony jest w województwie podkarpackim, w powiecie strzyżowskim, na terenie gmin:

  • Czudec, obręb: Babica, Wyżne,
  • Strzyżów, obręb: Glinik Charzewski, Żarnowa, Godowa, Żyznów,
  • Niebylec, obręb: Jawornik, Połomia.

Na przeważającej części projektowanego odcinka drogi ekspresowej S19 występują tereny rolnicze, nieużytki rolnicze częściowo porośnięte drzewami oraz tereny leśne. Przebiega on przez teren pagórkowaty, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jary z płynącym w ich dnie ciekiem. Przewyższenie terenu w obrębie całego odcinka wynosi 239 m. Najniższym punktem terenu jest  brzeg rzeki Wisłok (na początku projektowanego odcinka dr. eksp. S19) położony wysokości ok. 207 m.n.p.m. Najwyższy punkt położny jest na wysokości ok. 446 m.n.p.m i znajduje się ok. km 31+000 dr. eksp. S19.  Cały teren inwestycji położony jest w zlewni górnej Wisły.

Początek przedmiotowego odcinka drogi ekspresowej zlokalizowany jest w km 21+671,00 (km lokalny S19 od węzła na A4 „Rzeszów Zachód) na terenie gminy Czudec na styku z projektowanym odcinkiem drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – w. Babica (z węzłem), który w obecnej chwili jest realizowany w systemie „Projektuj i buduj”. Koniec inwestycji położony jest na terenie gminy Niebylec i zlokalizowany jest w km 33+254,00 na styku z będącym obecnie na etapie opracowania Koncepcji Programowej odcinkiem drogi ekspresowej S19 Jawornik – w. Domaradz (z węzłem). Od miejsca styku obu odcinków przewidziano tymczasowym łączniki dr. eksp. S19 z drogą krajową nr 19.

Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2 x 2 
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m
szerokość poboczy: min. 0,75 m
obciążenie: 115 kN/oś

Obiekty inżynierskie

Wg obecnego stanu zawansowania prac projektowych przewiduje się wykonanie:

  •  7 estakad,
  •  6 wiaduktów,
  • 3 obiekty pełniące jedynie funkcję przejścia dla zwierząt (2 dla zwierząt średnich, 1 dla zwierząt dużych)

Przepusty na ciekach i rowach wg potrzeb.

Węzły
  1. Węzeł Strzyżów - Żarnowa
Miejsca obsługi podróżnych
  1. MOP „Jawornik” str. L - funkcja podstawowa (z rezerwą terenu pod rozbudowę do funkcji komercyjnej)
Ochrona środowiska
  • przejście dla zwierząt małych (zintegrowane z obiektem inżynierskim), 
  • przejścia dla zwierząt średnich,
  • przejścia dla zwierząt dużych,
  • ekrany akustyczne,
  • ekrany przeciwolśnieniowe,
  • urządzenia podczyszczające wody opadowe,
  • zbiorniki retencyjne

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo podkarpackie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}