W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S19 Dukla – Barwinek

Podstawowe informacje
Nr drogi
S19
Nazwa odcinka
S19 Dukla (bez węzła) – Barwinek (granica Państwa)
Długość
18,18 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi S19 Rzeszów – Barwinek odc. Rzeszów Południe – Barwinek
Lata realizacji
2024 - 2027
System realizacji
Projektuj i buduj
Oddział GDDKiA
Rzeszów

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Polaqua
    lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    ZDI Sp. z o.o.
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    10 października 2022 r.
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    4 maja 2027 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    1 grudnia 2023 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Podkarpacki

Etapy zrealizowane

  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    15 grudnia 2021 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    4 sierpnia 2022 r.
  • Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    13 maja 2008 r.
    Wykonawca
    Mosty Katowice Sp. z o.o., Arcadis Sp. z o.o.
    Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    24 kwietnia 2018 r.
    Wykonawca:
    Multiconsult Polska Sp. z o.o.
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    28 października 2011 r.
    Data wydania decyzji
    6 listopada 2015 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Opis inwestycji

Trasa drogi ekspresowej S19 na odcinku Dukla – Barwinek rozpoczyna się po północnej stronie miasta Dukla w kilometrze ok. 78+200. Po przecięciu drogi krajowej DK19 przekracza za pomocą estakady rzekę Jasiołkę i związany z nią obszar Natura 2000 przechodząc na jej wschodnia stronę omijając miejscowość Dukla. Około 80+200 trasa drogi przecina drogę powiatową nr 1999R, następnie biegnąc dalej w kierunku południowym nieznacznie wchodzi na skraj obszaru Rezerwatu Tysiąclecia na Cergowej Górze.

Biegnąc dalej na południe projektowana droga zlokalizowana jest w dolinie, w której znajduje się rzeka Jasiołka oraz istniejąca droga krajowa DK19 (kilkukrotnie przekraczana), co wymusza niejednokrotnie jej lokalizację na zboczach wzniesień. Opisywany odcinek S19 omija Nową Wieś, Trzcianę oraz Tylawę po zachodniej stronie. Do kolejnego węzła (Barwinek), trasa wariantu biegnie przez tereny otwarte rolnicze, kolejny raz przecinając DK19 w km 92+900 oraz omija od strony wschodniej miejscowość Barwinek. Planowany wariant drogi S19 kończy swój przebieg około 96+460 km, na polsko-słowackiej granicy Państwa.

Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2 
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: brak, przewiduje się zatoki awaryjne o szerokości 2,5m
szerokość poboczy: min. 0,75 m
obciążenie: 115 kN/oś

Obiekty inżynierskie

Wg obecnego stanu zawansowania prac projektowych przewiduje się wykonanie:

  • 10 mostów w ciągu S19 (4 z nich pełni funkcję przejść dla zwierząt)
  • 15 estakad (13 z nich pełni funkcję przejść dla zwierząt)
  • 4 wiadukty w ciągu S19,
  • 2 wiadukty nad S19,
  • 6 przejść dedykowanych jedynie dla zwierząt (w tym 4 PZM)
  • 1 przejazd pod S19 (z funkcją przejścia dla zwierząt)

poza wymienionymi powyżej występują również na dodatkowych jezdniach małe mosty oraz przepusty

Węzły
  1. Węzeł Barwinek
Ochrona środowiska
  • Przejścia dla zwierząt: na trasie przewiduje się budowę przejść dla zwierząt zgodnie z punktem iv – łącznie przewidziano 24 obiekty pełniące funkcję przejść dla zwierząt.
  • Ochrona przed zanieczyszczeniem wód: urządzenia podczyszczające wody opadowe, zbiorniki retencyjne.
  • Ochrona przed nadmiernym hałasem: celem ochrony akustycznej otaczającego terenu przewidziano budowę ekranów akustycznych.
  • Pasy zieleni izolacyjnej: przewidziano zieleń dogęszczającą, krajobrazową, izolacyjną oraz naprowadzającą.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo podkarpackie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}