W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S19 węzeł Boćki (bez węzła) - Malewice

Podstawowe informacje
Nr drogi
S19
Nazwa odcinka
S19 węzeł Boćki (bez węzła) - Malewice
Długość
15,91 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi S19 Białystok – Lubartów odcinek Boćki (bez węzła) - Chlebczyn
Lata realizacji
2021-2025
Program
Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 z perspektywą do 2025 roku
Wartość umowy na realizację
343 584 035,95 zł
System realizacji
Projektuj i buduj
Oddział GDDKiA
Kielce

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    Projekt i budowa
    Data podpisania umowy na projekt i budowę
    6 września 2021 r.
    Wykonawca
    Strabag
    Nadzór inwestorski:
    ECM Group Polska S.A.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku:
    23.06.2022 r.
    Organ wydający:
    Wojewoda Podlaski

Etapy zrealizowane

  • Realizacja
    Data ogłoszenia przetargu:
    04.11.2020 r. (oraz sprostowanie 04.12.2020 r.)
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty:
    06.04.2021 r.
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    2 maja 2025 r. 
  • Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data podpisania umowy
    7 marca 2016 r.
    Wykonawca
    Trakt Sp. z o.o. sp. k. Katowice
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    3 stycznia 2019 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku
    Data wydania decyzji
    29 stycznia 2020 r.
Opis inwestycji

Istniejąca droga nr 19 należy do podstawowej sieci dróg w kraju. Łączy ze sobą przejście graniczne z Białorusią w Kuźnicy poprzez Białystok (Choroszcz), Lublin, Rzeszów z przejściem granicznym ze Słowacją w Barwinku. Droga krajowa  nr 19 na odcinku od Plosek za przeprawę mostową na Bugu i włączenie w istniejącą drogę krajową nr 19 w m. Chlebczyn (woj. mazowieckie) stanowi kontynuację trasy umożliwiającej komunikację na kierunku północ – południe wzdłuż wschodniej granicy Polski, czyli także wzdłuż wschodniej granicy Unii Europejskiej i ma kluczowe znaczenie dla obsługi ruchu w tym regionie Polski. Droga prowadzi ciężki ruch tranzytowy na kierunku Północ – Południe umożliwiając tranzyt pojazdów z przejścia granicznego w Budzisku (dk 8, planowane S61) do Barwinka. Z uwagi na lokalizację wzdłuż wschodniej granicy Polski umożliwia pośrednie połączenie z każdym wschodnim przejściem granicznym. Droga obsługuje także, ruch gospodarczy w tym rejonie oraz ruch turystyczny. Odcinek drogi S19 Ploski – Chlebczyn stanowić będzie także obwodnicę Bielska Podlaskiego oraz Siemiatycz. Umożliwi także połączenie trasy wzdłuż wschodniej granicy Polski z autostradą A2. Projektowana droga ekspresowa S19 na przedmiotowym odcinku jest częścią planowanej drogi Via Carpatia.

Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5m
szerokość poboczy: 0,75m lub więcej
obciążenie: 11,5 ton/oś

Obiekty inżynierskie

Wiadukty nad i w ciągu drogi ekspresowej (11szt.) przepusty (28szt.), przejścia dla zwierząt (12szt).

Ochrona środowiska

Przejścia dla zwierząt (małych, średnich i dużych) (7 szt.), Pasy zieleni izolacyjnej, rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne, przejścia dla zwierząt zintegrowane z obiektami mostowymi (5 szt.), przepusty dla płazów (1 szt.).

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo podlaskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}