W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S2 Puławska - Przyczółkowa (Zadanie A)

Podstawowe informacje
Nr drogi
S2
Nazwa odcinka
Puławska - Przyczółkowa (Zadanie A)
Długość
4,6 km
Lata realizacji
2015 - 2021
System realizacji
Projektuj i buduj
Dofinansowano z
Program Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
Wartość dofinansowania
1 995 401 845,40 zł
Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
S2 Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku Puławska - Lubelska
Oddział GDDKiA
Warszawa

Etapy zrealizowane

  • lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    Egis Poland Sp. z o.o.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Astaldi S.p.A
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    11 grudnia 2015 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    13 kwietnia 2017 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Mazowiecki
    Data wydania decyzji
    28 grudnia 2017 r.
  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    18 grudnia 2013 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    25 maja 2015 r.
  • Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    27 grudnia 2006 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie
    Data wydania decyzji
    29 kwietnia 2011 r.
    Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    15 września 2005 r.
    Wykonawca
    Konsorcjum: PROFIL Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Projektowania Budowy i Remontów MOSTY KATOWICE Sp. z o.o., Arcadis Sp. z o.o., DHV Polska Sp. z o.o.
Opis inwestycji

Przedmiotowy odcinek (Zadanie "A") zlokalizowany jest na terenie województwa mazowieckiego - m. st. Warszawy, na terenach dzielnic Ursynów i Wilanów. Realizacja drogi ekspresowej jest inwestycją o znaczeniu europejskim. Została ona zaliczona do bardzo ważnych zadań rządowych. Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju. Południowa Obwodnica Warszawy umożliwi połączenie wylotów dróg krajowych w kierunku Terespola , Lublina , Krakowa, Wrocławia , Poznania  oraz poprzez Trasę Armii Krajowej od węzła A2 Konotopa do Gdańska  oraz Białegostoku. Zadanie „A” obejmuje budowę fragmentu drogi o długości  ok. 4,6  km, dwóch węzłów drogowych – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód oraz tunelu pod Ursynowem. Tunel o długości ok. 2,3 km poprowadzony jest m.in. pod  I linią metra i będzie najdłuższym tunelem w Polsce.  Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Wlot do tunelu zlokalizowany jest  między ul. Indiry Gandhi a ul. Pileckiego (km 1+120), a wylot - na skarpie, za ul. Nowoursynowską (km 3+455).

Parametry techniczne
  • klasa drogi: S
  • liczba jezdni i pasów ruchu: 2x3
  • szerokość pasa ruchu: 3,5m
  • szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m (tunel – 3,75 m do wykorzystania jako 4. pas ruchu)
  • szerokość poboczy: 0,75-1,25m
  • obciążenie: 11,5 t/oś 
Obiekty inżynierskie
  • Wiadukty w ciągu trasy głównej węzeł wschód: 3
  • Wiadukty w ciągu łącznic węzeł zachód: 3
  • Wiadukty w ciągu łącznic węzeł wschód: 2
  • Tunel drogowy
  • Wiadukty drogowe węzeł wschód: 1
  • Konstrukcje oporowe węzeł zachód: 1
  • Konstrukcje oporowe węzeł wschód: 1
Węzły
  • Węzeł Ursynów Wschód
  • Węzeł Ursynów Zachód    
Ochrona środowiska    
  • Ekrany akustyczne - strona prawa: 5
  • Ekrany akustyczne - strona lewa: 4
  • Ekrany akustyczne - środek: 1
  • Zbiorniki retencyjne - 4
  • Zbiorniki wód technicznych - 3
  • System odwodnienia tunelu
  • System drenażu tunelu i konstrukcji oporowych
  • Nasadzenia zieleni ochronnej    
{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo mazowieckie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}