Wstecz

S3 II jezdnia obwodnicy Międzyrzecza

Podstawowe informacje
Nr drogi
S3
Nazwa odcinka
S3 II jezdnia obwodnicy Międzyrzecza
Długość
6,37 km
Lata realizacji
2014 - 2017
System realizacji
Tradycyjny
Program
Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
Wartość robót budowlanych
107 721 352 zł
Wartość dofinansowania
824 594 740,75 zł
Dofinansowano z
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
Kwota dofinansowania jest łączna dla projektu
Budowa II jezdni: obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego, Obwodnicy Międzyrzecza oraz odc. Sulechów - Nowa Sól
Oddział GDDKiA
Zielona Góra

  • Rozwiń tekst

    W użytkowaniu

    ikona zanikającej barierki
    Data udostępnienia ciągu głównego
    21 grudnia 2016 r.
    ikona samochodu osobowego
    Data wydania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie
    21 grudnia 2016 r.

Opis inwestycji

Przedmiotem inwestycji była budowa drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza w ciągu drogi ekspresowej S-3 o długości ok. 6.37 km. Odcinek obwodnicy omija miasto Międzyrzecz z zachodniej strony i w całości przebiega po terenach niezabudowanych o konfiguracji płaskiej, będących w użytkowaniu rolniczym i leśnym. Tyko końcowy odcinek obwodnicy w obrębie węzła południowego posiada konfigurację falistą.

Parametry techniczne
  • klasa drogi S 2/2
  • prędkość projektowa - 100 km/h
  • prędkość miarodajna - 110 km/h
  • szerokość pasa ruchu - 3.50 m,
  • szerokość pasa awaryjnego 2.5m,
  • podstawowa szerokość pobocza gruntowego – 1,25 m
  • obciążenie – 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
  • ok. km 0+739 – przedłużenie istniejącego przejścia podziemnego dla pieszych o konstrukcji ze stalowych blach karbowanych,
  • ok. km 2+532 – most równoległy do istniejącego w ciągu obwodnicy nad linią kolejową Wierzbno–Rzepin, drogą powiatową nr 11559 i rzeką Obra, o długości ok. 300 m,
  • ok. km 2+997– przedłużenie istniejącego przejścia podziemnego dla pieszych o konstrukcji ze stalowych blach karbowanych,
  • ok. km 3+583 – wiadukt równoległy do istniejącego w ciągu obwodnicy nad drogą wojewódzką nr 137 o długości ok. 50 m – w miejscu budowy węzła drogowego Międzyrzecz Zachód,
  • ok. km 5+789 – przedłużenie istniejącego przejazdu gospodarczego nad drogą czołgową o konstrukcji ze stalowych blach karbowanych.
  • ok. km 5+899 – wiadukt równoległy do istniejącego w ciągu obwodnicy nad łącznicami węzła Międzyrzecz Południe o długości ok. 41 m.
Węzły
  • Węzeł Międzyrzecz Północ (przebudowa)
  • Węzeł Międzyrzecz Zachód
  • Węzeł Międzyrzecz Południe (przebudowa)
Ochrona środowiska

Zostały wybudowane przejścia dla zwierząt, nasadzenia drzew i krzewów.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo lubuskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}