W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S3 II jezdnia obwodnicy Międzyrzecza

Podstawowe informacje
Nr drogi
S3
Nazwa odcinka
S3 II jezdnia obwodnicy Międzyrzecza
Długość
6,37 km
Nazwa inwestycji
S3 Gorzów Wielkopolski - Nowa Sól, odc. Sulechów (w. Kruszyna) - Nowa Sól, II jezdnia obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego, II jezdnia obwodnicy Międzyrzecza
Lata realizacji
2014 - 2017
Program
Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
System realizacji
Tradycyjny
Wartość robót budowlanych
107 721 352 zł
Wartość dofinansowania
824 594 740,75 zł
Dofinansowano z
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
Oddział GDDKiA
Zielona Góra
Kwota dofinansowania jest łączna dla projektu
Budowa II jezdni: obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego, Obwodnicy Międzyrzecza oraz odc. Sulechów - Nowa Sól

  • Rozwiń tekst

    W użytkowaniu

    ikona zanikającej barierki
    Data udostępnienia ciągu głównego
    21 grudnia 2016 r.
    ikona samochodu osobowego
    Data wydania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie
    21 grudnia 2016 r.

Opis inwestycji

Przedmiotem inwestycji była budowa drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza w ciągu drogi ekspresowej S-3 o długości ok. 6.37 km. Odcinek obwodnicy omija miasto Międzyrzecz z zachodniej strony i w całości przebiega po terenach niezabudowanych o konfiguracji płaskiej, będących w użytkowaniu rolniczym i leśnym. Tyko końcowy odcinek obwodnicy w obrębie węzła południowego posiada konfigurację falistą.

Parametry techniczne
  • klasa drogi S 2/2
  • prędkość projektowa - 100 km/h
  • prędkość miarodajna - 110 km/h
  • szerokość pasa ruchu - 3.50 m,
  • szerokość pasa awaryjnego 2.5m,
  • podstawowa szerokość pobocza gruntowego – 1,25 m
  • obciążenie – 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
  • ok. km 0+739 – przedłużenie istniejącego przejścia podziemnego dla pieszych o konstrukcji ze stalowych blach karbowanych,
  • ok. km 2+532 – most równoległy do istniejącego w ciągu obwodnicy nad linią kolejową Wierzbno–Rzepin, drogą powiatową nr 11559 i rzeką Obra, o długości ok. 300 m,
  • ok. km 2+997– przedłużenie istniejącego przejścia podziemnego dla pieszych o konstrukcji ze stalowych blach karbowanych,
  • ok. km 3+583 – wiadukt równoległy do istniejącego w ciągu obwodnicy nad drogą wojewódzką nr 137 o długości ok. 50 m – w miejscu budowy węzła drogowego Międzyrzecz Zachód,
  • ok. km 5+789 – przedłużenie istniejącego przejazdu gospodarczego nad drogą czołgową o konstrukcji ze stalowych blach karbowanych.
  • ok. km 5+899 – wiadukt równoległy do istniejącego w ciągu obwodnicy nad łącznicami węzła Międzyrzecz Południe o długości ok. 41 m.
Węzły
  • Węzeł Międzyrzecz Północ (przebudowa)
  • Węzeł Międzyrzecz Zachód
  • Węzeł Międzyrzecz Południe (przebudowa)
Ochrona środowiska

Zostały wybudowane przejścia dla zwierząt, nasadzenia drzew i krzewów.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo lubuskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}