W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S3 Polkowice Północ (dawniej Kaźmierzów) - Lubin Północ

Podstawowe informacje
Nr drogi
S3
Nazwa odcinka
S3 Polkowice Północ (dawniej Kaźmierzów) - Lubin Północ
Długość
14,38 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi S3 Nowa Sól – Legnica (A4), odc. Kaźmierzów – Legnica (A4)
Lata realizacji
2014 – 2021
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość umowy na projekt i budowę (umowa pierwotna)
432 991 430,33 zł
Wartość umowy na projekt i budowę (kontynuacja)
228 352 748,00 zł
Wartość dofinansowania
987 066 467,17 zł
Dofinansowano z
Fundusz Spójności
Oddział GDDKiA
Wrocław
Kwota dofinansowania jest łączna dla Projektu
Zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S-3 Nowa Sól - Legnica (A-4)

Aktualny etap

Etapy zrealizowane

  • lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    Konsorcjum firm: ECMG GmgH (lider); SGS Polska Sp. z o.o. (partner)
    Umowa na kontynuację
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A. (lider) Masfalt Sp. z o.o. (partner) Drogomex Sp. z o.o. (partner)
    Umowa na kontynuację
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    20 listopada 2019 r.
    Umowa pierwotna
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Konsorcjum: Salini Polska Sp. z o.o. (Lider), Salini Impregilo S.p.A. (Partner), Todini Construzioni Generali S.p.A. (Partner), Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export - Pribex Sp. z o.o. (Partner)
    Umowa pierwotna
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    22 grudnia 2014 r.
    Umowa pierwotna
    ikona kalendarza
    Data zerwania umowy z wykonawcą
    29 kwietnia 2019 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    21 października 2015 r.
    Data wydania decyzji
    26 lutego 2016 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Dolnośląski
  • Kontynuacja robót budowlanych
    Data ogłoszenia przetargu
    19 czerwca 2019 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    3 października 2019 r.
    Projekt i budowa (umowa pierwotna)
    Data ogłoszenia przetargu
    30 sierpnia 2013 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    26 listopada 2014 r.
  • Studium techniczno-ekonomiczne
    Data podpisania umowy
    19 października 2000 r.
    Wykonawca
    Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Sp. z o.o. Transprojekt - Warszawa
    Koncepcja programowa z materiałami do wniosku o decyzję środowiskową
    Data podpisania umowy
    9 października 2006 r.
    Wykonawca
    Konsorcjum: AYESA S.A. Hiszpania i Biuro Inżynierskie „DAMART” Szczecin
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    25 czerwca 2009 r.
    Data wydania decyzji
    29 listopada 2009 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu
Opis inwestycji

Odcinek drogi ekspresowej S3 od węzła Lubin Północ do węzła Lubin Południe jest zlokalizowany na terenie województwa dolnośląskiego i stanowi element korytarza paneuropejskiego - Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego (CETC - The Central European Transport Corridor), który jako europejska trasa E65 wiodąca z północy na południe Europy, docelowo połączy miasto Malmö w Szwecji, będące ważnym ośrodkiem gospodarczym i portowym z południem Europy, a dokładniej z miejscowością Chania w Grecji. Na terenie Polski, przebieg drogi ekspresowej S3 poprowadzi południkowo od zespołu portów morskich Szczecin – Świnoujście na północy następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice miast Gorzowa Wielkopolskiego i Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski. Inwestycja ma za zadanie ułatwić międzynarodowy transport drogowy, poprawić warunki jazdy i bezpieczeństwa ruchu, zmniejszyć oddziaływanie na środowisko, dopuścić ruch pojazdów ciężkich o nacisku do 115 kN na oś. Realizacja inwestycji przyczynia się do poprawy jakości infrastruktury, zwiększenia komfortu podróży, a tym samy skrócenia czasu przejazdu, zwiększenia przepustowości, zmniejszenia kosztów eksploatacji pojazdów, niższej emisji toksycznych składników spalin w terenie zabudowanym, polepszenia klimatu akustycznego, podniesienia atrakcyjności inwestycyjnej, ułatwienia ruchu turystycznego w regionie.

Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2 
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego:2,5 m
szerokość poboczy: min. 0,75 m
obciążenie: 11,5 t/oś

 Obiekty inżynierskie

Na odcinku tym wybudowano 25 obiektów inżynierskich, w tym 3 przejścia dla zwierząt pod drogą S3 i jedno przejście pod drogą S3 zintegrowane z drogą gminną.

Węzły
  1. Węzeł Polkowice Północ (dawniej Kaźmierzów) w km 34+056,79
  2. Węzeł Polkowice w km 41+190,00
  3. Węzeł Lubin Północ w km 47+142,56
Miejsca obsługi podróżnych
  1. MOP  kat. II „POLKOWICE” –  około km 35+800
  2. MOP kat. III „LUBIN PÓŁNOC” –  około km 44+250
Ochrona środowiska

Przejścia dla zwierząt (małych, średnich i dużych), szczelny systemu odwodnienia, ekrany przeciwhałasowych, ekrany akustyczne, ogrodzenie drogi, nasadzenia drzew i krzewów.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo dolnośląskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}