W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S61 Stawiski - do obwodnicy Szczuczyna

Podstawowe informacje
Numer drogi
S61
Nazwa odcinka
S61 Stawiski - do obwodnicy Szczuczyna
Długość
18 km
Program
Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
Lata realizacji
2017 - 2021
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość dofinansowania
1 636 870 479,79 zł
Dofinansowano z
Program Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Oddział GDDKiA
Białystok
Kwota dofinansowania jest łącznym dofinansowaniem Projektu
Budowa drogi ekspresowej S61 odc. Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn

  • Rozwiń tekst

    W użytkowaniu

    ikona samochodu osobowego
    Otwarcie drogi na zasadach stałej organizacji ruchu
    9 sierpnia 2021 r.
    ikona zanikającej barierki
    Data udostępnienia ciągu głównego
    20 lipca 2021 r.

Etapy zrealizowane

  • lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    TPF Sp. z o.o., TPF Getinsa Euroestudios SL
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    BUDIMEX S.A.
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    31 października 2017 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    31 sierpnia 2018 r.
    Data wydania decyzji
    30 sierpnia 2019 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Podlaski
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    17 lipca 2021 r.
  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    9 lutego 2017 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    20 czerwca 2017 r.
  • Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    1 kwietnia 2015 r.
    Wykonawca
    Complex Projekt Sp. z o.o. Biuro Projektowo-Konsultingowe
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    23 marca 2012 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku
    Data wydania decyzji
    3 lutego 2014 r.
    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    -
    Wykonawca
    Bilfinger Tebodin Poland Sp. z o.o.
Opis inwestycji

Odcinek stanowi fragment drogi krajowej S61 Ostrów Mazowiecka - Łomża - Stawiski - Szczuczyn - Ełk - Raczki - Suwałki - Budzisko (granica państwa).  

Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa podlaskiego, w powiatach: kolneńskim i grajewskim, na terenach gmin: Stawiski, Grabowo i Szczuczyn. 

Droga ekspresowa jest ujęta w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 15 maja 2004 r. w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych (Dz. U. 2016 poz. 784, z późn. zm.) oraz w załączniku nr 1 do Uchwały nr 156/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) 

Realizacja drogi ekspresowej jest inwestycją o znaczeniu europejskim. Została ona zaliczona do bardzo ważnych zadań rządowych. Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju. Istniejący układ komunikacyjny w Polsce nie jest w stanie przenieść gwałtownie zwiększającego się ruchu samochodowego, stąd konieczność budowy dróg ekspresowych i pilna potrzeba dostosowania infrastruktury drogowej do standardów europejskich. Drogi ekspresowe w Polsce są niezbędne, jako podstawowy element infrastruktury rozwiniętego państwa, charakterystyczny dla krajów Unii Europejskiej. 

Realizacja drogi ekspresowej będzie znaczącym czynnikiem sprzyjającym ożywieniu gospodarczemu ze względu na wiążące się z nią możliwości wzrostu popytu na usługi i towary krajowe, a w zakresie inwestycji budowlanych, przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw wykonawczych jak również innych podmiotów gospodarczych obsługujących budownictwo. 

Parametry techniczne

klasa drogi: S 

liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2  

szerokość pasa ruchu: 3,5m 

szerokość pasa awaryjnego: 2,5m 

szerokość poboczy: 0,75m 

obciążenie: 11,5 t/oś 

Obiekty inżynierskie

Wiadukty - 10, obiekty zespolone (mosty z przejściem dla zwierząt) - 6, przejścia dla zwierząt - 3.

Węzły

1. węzeł Grabowo

Miejsca Obsługi Podróżnych

Kategoria III: MOP Zabiele Zachód

Kategoria II: MOP Zabiele Wschód

Ochrona środowiska

Obiekty zespolone (mosty z przejściem dla zwierząt) - 6.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo podlaskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}