W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

S7 gr. woj. mazowieckiego/świętokrzyskiego - Skarżysko Kamienna

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S7, odc. gr. woj. mazowieckiego/świętokrzyskiego - Skarżysko Kamienna

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.01.00-00-0014/19-00

Data podpisania UoD: 15.11.2019 r.

Data podpisania Aneksu nr 1 UoD: 20.06.2022

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2021

Całkowita wartość projektu: 313 073 042,51 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 154 604 448,16 PLN

Opis inwestycji:

Inwestycja polega na budowie drogi ekspresowej S7 na odc. od granicy woj. Mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej o długości 7,57 km. Obwodnica rozpoczyna się na granicy województw: mazowieckiego/świętokrzyskiego w obrębie miejscowości Wola Korzeniowa w powiecie szydłowieckim, a kończy węzłem drogowo-kolejowym w obrębie Milicy w powiecie skarżyskim.

Dzięki inwestycji zniknie ostatni jednojezdniowy fragment drogi krajowej nr 7 między granicą województwa świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą, a cała droga S7 na odcinku 200 km od granic Małopolski do Grójca będzie miała nieprzerwanie pełne parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej.

Znacznie skrócony zostanie czas podróżowania między Warszawą, Kielcami i Krakowem, a cały świętokrzyski 100-kilometrowy odcinek drogi nr 7 będzie ekspresowy. Dzięki nowopowstałej drodze będziemy mogli ominąć Skarżysko-Kamienną z prędkością sięgającą 120 km/h, co skróci czas przejazdu i poprawi komfort jazdy. Inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu tranzytowego i lokalnego oraz komfortu życia mieszkańców Skarżyska-Kamiennej.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}