W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

S7 odcinek w. Kraków Nowa Huta – w. Kraków Przewóz

Podstawowe informacje
Nr drogi
S7
Nazwa odcinka
S7 odcinek w. Kraków Nowa Huta – w. Kraków Przewóz
Długość
4,47 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi ekspresowej S7 na terenie miasta Krakowa tzw. Trasy Nowohuckiej
Lata realizacji
2014 -2017
Program
Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015
System realizacji
Tradycyjny
Wartość umowy na roboty budowlane
562 873 256,12 zł
Wartość dofinansowania
370 685 504,00 zł
Dofinansowano z
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
Oddział GDDKiA
Kraków

  • Rozwiń tekst

    W użytkowaniu

    ikona zanikającej barierki
    Data udostępnienia ciągu głównego
    28 czerwca 2017 r.
    ikona samochodu osobowego
    Otwarcie drogi na zasadach stałej organizacji ruchu
    28 czerwca 2017 r.

Opis inwestycji

Odcinek drogi ekspresowej S7 od węzła Przewóz do węzła Kraków Nowa Huta ( poprzednie nazwy robocze w. Rybitwy – w. Igołomska) jest kontynuacją istniejącego już odcinka S7 od węzła Bieżanów na A4 do ul. Christo Botewa , przebiegającego na terenie Krakowa. W efekcie wybudowanie drogi ekspresowej do ul. Igołomskiej (to jednocześnie droga krajowa nr 79 ) powstała wschodnia obwodnica Krakowa. Dzięki temu zmniejszy się oddziaływanie ruchu na centrum miasta oraz dzielnice Podgórze i Nowa Huta. Połączone zostały wszystkie wyloty dróg krajowych z miasta : nr 94, nr 79, nr 44 i nr 7 (Zakopianka), co umożliwi przeniesienie ruchu tranzytowego z równoleżnikowego ciągu ulic Krakowa na nową drogę ekspresową i istniejącą obwodnicę A4. Wzrośnie bezpieczeństwo i komfort jazdy, skróci się czas przejazdu i upłynni ruch tranzytowy.

Inwestycja ta objęła nie tylko budowę ok. 4,5 km odcinka drogi ekspresowej dwujezdniowej, po trzy pasy w każdym kierunku, ale także dwóch równoległych mostów na Wiśle o długości ok. 706,0 m jeden i 695,70 m drugi. Konstrukcję nośną przęseł nurtowych mostów o rozpiętości 200 m każde, stanowi ustrój podwieszony wantowy z czterema pylonami ( po dwa dla każdej jezdni) o wys. 63,0 m.

W ramach inwestycji przebudowano istniejącą linię tramwajową, sieci wodociągową, gazową, teletechniczną energetyczną i ciepłowniczą. Wybudowano kanalizację deszczową, oświetlenie, ekrany dźwiękochłonne o dł. ok. 4,6 km, posadzono zieleń izolacyjną.

Parametry techniczne

klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x3
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 2,0-2,8m
obciążenie: 115 kN/oś

Obiekty inżynierskie

Wiadukty drogowe - 8szt, mosty drogowe - 4szt,  przejazd drogowy - 1szt, przejścia  dla pieszych - 2szt, przepusty 9szt.

Węzły
  1. Węzeł „Rybitwy” (obecnie Węzeł Przewóz)
  2. Węzeł „Igołomska” (obecnie Węzeł Nowa Huta)
Ochrona środowiska

Zintegrowane przejścia dla zwierząt (małych), ekrany akustyczne.

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo małopolskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}