W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

Prawo do złożenia skargi/wniosku gwarantuje Konstytucja RP. Skargi/wnioski w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozpatruje Biuro Kontroli i Audytu.

Skargę lub wniosek możesz:

  • przesłać listownie na adres:
    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
    ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa
  • doręczyć osobiście do siedziby GDDKiA, przy ul. Wroniej 53 w Warszawie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.15 do 16.15;
  • złożyć ustnie do protokołu u pracownika Zespołu Skarg i Wniosków w Biurze Kontroli i Audytu przy ul. Wroniej 53, we wszystkie dni powszednie w godzinach od 10.00 do 12.00 oraz dodatkowo w poniedziałki od 16.15 do 17.15, po wcześniejszym umówieniu się pod nr tel.: 22 375 87 53.; pracownik Zespołu Skarg i Wniosków sporządzi protokół, który podpiszesz Ty  i pracownik.;
  • przesłać drogą e-mail na adres: kontakt@gddkia.gov.pl;
  • przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.

Ważne! Skargi/wniosku nie można złożyć telefonicznie.

INFORMACJA dla osób, które chcą złożyć skargę/wniosek przy pomocy tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM), Systemu Językowo-Migowego (SJM) lub Sposobu Komunikowania się Osób Głuchoniewidomych (SKOGN)

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243, z późn. zm.) GDDKiA zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza PJM, SJM lub SKOGN. Osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

Jakie informacje musi zawierać skarga i wniosek
  1. W skardze/wniosku zamieść dane osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko), jej adres i żądanie. Jeśli nie wskazałeś adresu i nie  ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, skargę/wniosek pozostawimy bez rozpoznania. Jeśli skarga/wniosek nie czynią innym wymaganiom, np. są anonimowe lub nieprecyzyjne wezwiemy Cię do uzupełnienia skargi/wniosku. 
  2. Jeżeli skarga/wniosek są składane w interesie innej osoby – musi to nastąpić za jej zgodą. Wyrażenie zgody winno wynikać z treści skargi lub wniosku.
Jak rozpatrujemy skargi i wnioski
  1. Twoją skargę lub wniosek rozpatrzymy niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od dnia wpływu pisma do GDDKiA. Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją sprawę.
  2. Jeśli rozpatrzenie Twojej sprawy nie będzie możliwe w terminie miesiąca zawiadomimy Cię:
    1. w przypadku skargi – o przyczynach opóźnienia i wskażemy nowy termin załatwienia sprawy;
    2. w przypadku wniosku – o tym co zrobiliśmy żeby rozpatrzyć wniosek i kiedy przewidujemy załatwienie Twojej sprawy.
  3. Jeśli Twoje pismo dotyczy kilku spraw, które powinny być rozpatrzone przez różne organy, rozpatrzymy je w zakresie swojej właściwości i zawiadomimy Cię że w sprawach innych powinieneś wnieść odrębne podanie do właściwego organu
  4. Jeśli sprawa nie dotyczy działalności GDDKiA:
    1. w przypadku skargi - przekażemy ją niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, organowi właściwemu do rozpatrzenia sprawy, zawiadamiając Cię o tym równocześnie, albo wskażemy Ci organ właściwy do rozpatrzenia sprawy;
    2. w przypadku wniosku - przekażemy go niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, organowi właściwemu rozpatrzenia sprawy, zawiadamiając Cię o tym równocześnie.
  5. Poinformujemy Cię o sposobie załatwienia skargi. Pamiętaj jednak, że jeżeli ponowisz swoją skargę, która została uznana za bezzasadną i jednocześnie nie wskażesz żadnych nowych okoliczności sprawy, nie udzielimy Ci ponownej odpowiedzi.  
Skarga czy wniosek?

O tym, czy Twoje pismo jest skargą czy wnioskiem decyduje jego treść, a nie forma (np. tytuł).

Jeśli z Twojej skargi/wniosku nie wynika jasno czego dotyczy, poprosimy Cię o wyjaśnienie lub uzupełnienie. Możesz to zrobić w ciągu 7 dni od otrzymania wezwania. Jeżeli nie usuniesz braków w tym terminie, pozostawimy Twoje pismo bez rozpoznania.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
23.11.2021 12:36 Maciej Urbaniak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Redakcja BIP
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 3.0 25.09.2023 15:36 Maciej Urbaniak
Skargi i wnioski 2.0 26.01.2022 09:22 Maciej Urbaniak
Skargi i wnioski 1.0 23.11.2021 12:36 Maciej Urbaniak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}