W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się

Szanowni Państwo,
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824 z późn. zm.), Główny Inspektorat Sanitarny w Warszawie informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, tj. osoby głuche i głucho niewidome, w kontaktach z organami administracji publicznej mają prawo do:

  1. korzystania z pomocy osoby przybranej, tj. osoby, która ułatwi porozumienie z osobą niepełnosprawną i udzielenie jej pomocy w załatwieniu spraw w urzędzie,
     
  2. usługi pozwalającej na komunikowanie się, udostępnionej przez organ, polegającej na wykorzystaniu środków wspierających komunikowanie się, tj. m.in.:
    • korzystanie ze środków komunikacji elektronicznej oraz papierowej,
    • korzystanie ze strony internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego,
    • pętli indukcyjnej;
  3. skorzystania z pomocy tłumacza:
    • polskiego języka migowego (PJM),
    • systemu językowo-migowego (SJM)
    • sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN).

Ponadto informujemy, iż usługa ta realizowana jest za pośrednictwem portalu Polskiego Związku Głuchoniemych.

Główny Inspektorat Sanitarny udostępnia ww. osobom następujące formy kontaktu:

Osoby, które chcą skorzystać z pośrednictwa tłumacza zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Głównym Inspektoracie Sanitarnym (z wyłączeniem sytuacji nagłych) na udostępnionym przez Główny Inspektorat Santarny Wniosku o zapewnienie tłumacza języka migowego.

Wniosek o zapewnienie tłumacza języka migowego można przesłać za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, papierowej lub złożyć osobiście w siedzibie Głównego Inspektoratu Sanitarnego, ul. Targowa 65, 03-729 Warszawa.

Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, 1981 z późn. zm.).

Materiały

Wniosek​_o​_zapewnienie​_tłumacza​_język​_migowego
GIS-ZSZ-OK-04-02​_Wniosek​_o​_zapewnienie​_tłumacza.doc 0.04MB
obsługa​_osób​_-​_tekst​_odczytywalny​_maszynowo​_1
obsługa​_osób​_-​_tekst​_odczytywalny​_maszynowo​_1.txt 2.14KB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
29.09.2020 12:32 Paweł Słonecki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Paweł Słonecki
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się 6.0 14.11.2022 11:17 Karolina Białogłowska-Drzazga
Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się 5.0 14.06.2022 08:15 Paweł Słonecki
Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się 4.0 31.08.2021 14:54 Paweł Słonecki
Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się 3.0 31.08.2021 14:47 Paweł Słonecki
Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się 2.0 10.11.2020 12:30 Paweł Słonecki
Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się 1.0 29.09.2020 12:32 Paweł Słonecki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}