Rozwój Architektury Informacyjnej Państwa
Proces transformacji cyfrowej Państwa to wyzwanie cywilizacyjne, które w równej mierze dotyczy wszystkich jednostek administracji publicznej. Obywatele, w tym przedsiębiorcy, oczekują możliwości załatwienia swoich wszystkich spraw, w sposób w pełni elektroniczny, w każdym urzędzie, z zachowaniem wysokiego poziomu jakości obsługi. Nie przypadkiem jedną z 4 osi „Cyfrowej Dekady UE” jest pełna cyfryzacja usług publicznych w UE do roku 2030.
Wsparciem dla jednostek administracji w tym procesie jest Architektura Informacyjna Państwa (AIP). AIP to metoda zarządzania informatyzacją państwa realizująca cele strategii cyfryzacji państwa, oparta na modelach architektonicznych i obejmująca zasady podstawowe, zwane „pryncypiami”, standardy, wytyczne i rekomendacje architektoniczne. Bliższe informacje można znaleźć na stronie poświęconej AIP.
Celem niniejszego projektu szkoleniowego jest upowszechnienie w administracji wiedzy nt. AIP i możliwości jej wykorzystania przy budowie nowych i optymalizacji istniejących rozwiązań teleinformatycznych świadczących e-usługi administracji.