W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Organizacyjno-Kadrowa

Kadry:

Technik

st. sekc. Halina Kamecka

tel. +48 34 3510730 (wew. 740)

 

Sekretariat:

Stażysta

str. Tomasz Adamek

tel. +48 34 3510730

 

Do zadań sekcji organizacyjno - kadrowej należy w szczególności:

W zakresie zadań kadrowych:

  1. realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta i kontrolowanie gospodarowania kadrami;
  2. prowadzenie spraw osobowych pracowników oraz emerytów i rencistów komendy;
  3. przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie, w tym dowódców JRG;
  4. sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej pracowników komendy;
  5. realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej pracowników komendy;
  6. analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji pracowników oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
  7. prowadzenie dokumentacji związanej z dodatkowym zatrudnieniem pracowników;
  8. weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych;
  9. ewidencjonowanie czasu służby i pracy systemu codziennego oraz nieobecności i innych zwolnień, a także prowadzenie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji oraz realizowanie sprawozdawczości;
  10. kontrolowanie przestrzegania prawa pracy i przepisów określających zasady pełnienia służby, pełnienie nadzoru w tym zakresie;
  11. sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.

 

W zakresie zadań organizacyjnych:

  1. realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy;
  2. organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta;
  3. udział w opracowywaniu zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji, i wytycznych komendanta, ewidencjonowanie i prowadzenie ich zbiorczych rejestrów oraz prowadzenie rejestru upoważnień;
  4. udział w opracowywaniu regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie;
  5. prowadzenie spraw z zakresu obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie;
  6. organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami  i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
  7. przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wniosków  z zakresu działania komendy;
  8. opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrzorganizacyjnych komendy oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
  9. organizowanie  systemu i koordynacja kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy i JRG;
  10. realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy;
  11. prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta;
  12. koordynowanie zadaniami dotyczącymi obiegu dokumentów w komendzie oraz ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie;
  13. prowadzenie i przechowywanie dokumentacji z zakresu kontroli zarządczej w komendzie;

 

W zakresie zadań Bezpieczeństwa i Higieny Pracy:

  1. prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
  2. sporządzanie i przedstawianie komendantowi, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie  zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę  warunków pracy;
  3. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów  dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
  4. przedstawianie komendantowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia  w środowisku pracy;
  5. udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywania wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
  6. współpraca z właściwymi  komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych  pracowników;
  7. uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobiegania chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy;
  8. bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
  9. udział w  dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się  z wykonywaną pracą;
  10. doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny prac.

 

W zakresie zadań Specjalisty Ochrony Danych:

  1. koordynowanie działań związanych z przygotowaniem, wdrażaniem, aktualizacją oraz stosowaniem polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemem informatycznym w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy służące do przetwarzania danych osobowych;
  2. prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w komendzie;
  3. prowadzenie wykazu zbiorów danych osobowych przetwarzanych w komendzie;
  4. sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych;
  5. prowadzenie analizy zagrożeń dla bezpieczeństwa danych osobowych i wdrażaniem na podstawie jej wyników zmian w polityce bezpieczeństwa;
  6. zapewnienie przeszkolenia osobom upoważnionym z zakresu ochrony danych osobowych;
  7. nadzorowanie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych w komendzie poprzez stosowanie odpowiednich do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną, środków fizycznych, technicznych i organizacyjnych, a w tym: kontrolowanie pracowników i innych osób upoważnionych w zakresie wykonywania przez nich obowiązków związanych z ochroną danych osobowych przewidzianych w stosownych instrukcjach i wytycznych, kontrolowanie obiektów i pomieszczeń komendy pod względem przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych osobowych, kontrolowanie sprzętu i oprogramowania stosowanego do przetwarzania danych osobowych pod względem zgodności z przepisami prawa;
  8. opiniowanie wniosków do komendanta o wydanie dla osób przetwarzających dane osobowe stosownych upoważnień;
  9. wnioskowanie do komendanta w innych sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w tym związanych z zabezpieczeniem obiektów komendy;
  10. koordynowanie procesu reagowania na incydenty w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych.
  11. współpracuje z Inspektorem Ochrony Danych
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 11:32 asp. sztab. Rafał Romanek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Rafał Romanek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Organizacyjno-Kadrowa 8.0 29.03.2024 11:32 mł. bryg. Wojciech Kwapień
Sekcja Organizacyjno-Kadrowa 7.0 06.12.2023 15:27 mł. bryg. Wojciech Kwapień
Sekcja Organizacyjno-Kadrowa 6.0 31.03.2023 13:25 mł. bryg. Wojciech Kwapień
Sekcja Organizacyjno-Kadrowa 5.0 31.03.2022 10:59 mł. bryg. Wojciech Kwapień
Sekcja Organizacyjno-Kadrowa 4.0 24.02.2022 10:40 asp. sztab. Rafał Romanek
Sekcja Organizacyjno-Kadrowa 3.0 22.11.2021 07:59 asp. sztab. Rafał Romanek
Sekcja Organizacyjno-Kadrowa 2.0 29.06.2021 07:49 asp. sztab. Rafał Romanek
Sekcja Organizacyjno-Kadrowa 1.0 08.12.2020 11:32 asp. sztab. Rafał Romanek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}