W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Kadr i Szkolenia

Dane kontaktowe: Tel: +48 22 421 05 74 Fax: +48 22 826 57 25 E-mail: bks@kultura.gov.pl

Dyrektor: Marlena Antoniak

Dane kontaktowe:
Tel: +48 22 421 05 74
Fax: +48 22 826 57 25 
E-mail: bks@kultura.gov.pl


Do zadań Biura należy:

  1. realizacja polityki zarządzania zasobami ludzkimi w ministerstwie, m.in. poprzez:
    1. prowadzenie spraw wynikających z nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy pracowników ministerstwa,
    2. prowadzenie dokumentacji personalnej oraz baz danych kadrowych o aktualnych i byłych pracownikach ministerstwa,
    3. prowadzenie ewidencji czasu pracy i absencji chorobowej pracowników ministerstwa,
    4. współpraca z placówką medyczną w zakresie świadczenia usług medycyny pracy dla pracowników ministerstwa,
    5. monitorowanie ważności badań lekarskich pracowników ministerstwa oraz kierowanie na badania wstępne, okresowe i kontrolne,
    6. planowanie projektu budżetu państwa części 24 w zakresie wynagrodzeń osobowych i pochodnych w ujęciu klasycznym i zadaniowym,
    7. monitorowanie realizacji wykonania funduszu wynagrodzeń osobowych ministerstwa oraz sporządzanie zaangażowania w tym zakresie,
    8. sporządzanie wniosków o dofinansowanie z rezerw celowych budżetu państwa w zakresie wynagrodzeń osobowych i pochodnych, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi,
    9. sporządzanie na podstawie danych kadrowych, deklaracji PFRON (Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych),
    10. współpracę z oddziałami ZUS w zakresie właściwości biura,
    11. współpracę ze związkami zawodowymi działającymi na terenie ministerstwa,
    12. przygotowanie projektu programu zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej w ministerstwie,
    13. koordynację procesu opisywania stanowisk pracy w służbie cywilnej w ministerstwie,
    14. koordynację procesu naboru do korpusu służby cywilnej w Ministerstwie (w tym pracowników zaangażowanych w programy europejskie i unijne) oraz promocję Ministerstwa jako pożądanego pracodawcy,
    15. realizację polityki podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Ministerstwa (w tym pracowników zaangażowanych w programy europejskie i unijne), w tym planowanie projektu budżetu państwa części 24 w zakresie kosztów podnoszenia kwalifikacji zawodowych w ujęciu klasycznym i zadaniowym,
    16. koordynację procesu oraz udzielanie informacji w zakresie procesu sporządzania pierwszej oceny w służbie cywilnej oraz ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej,
    17. koordynację procesu sporządzania indywidualnych programów rozwoju zawodowego członków korpusu służby cywilnej,
    18. realizację części procesu adaptacji nowo zatrudnionych pracowników ministerstwa, w tym organizacji służby przygotowawczej członków korpusu służby cywilnej,
    19. sporządzanie sprawozdań i analiz w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń pracowników ministerstwa zaangażowanych w POIiŚ oraz MF EOG i NMF,
    20. sporządzanie sprawozdań m.in. dla GUS, Szefa Służby Cywilnej i Ministerstwa Finansów z zakresu właściwości biura,
    21. rozwiązania innowacyjne projektów;
  2. wystawianie świadectw pracy i zaświadczeń ERP-7 dla byłych pracowników ministerstwa oraz przygotowywanie dokumentów dla byłych pracowników zlikwidowanych instytucji nadzorowanych i podległych ministrowi w zakresie potwierdzenia okresu zatrudnienia;
  3. prowadzenie spraw wynikających ze stosunku pracy kadry kierowniczej jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych oraz współprowadzonych przez ministra;
  4. przekazywanie do Biura Dyrektora Generalnego powołań i odwołań dyrektorów instytucji kultury, dla których organizatorem jest minister;
  5. prowadzenie spraw dotyczących reklamowania członków kierownictwa i pracowników ministerstwa od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny we współpracy z Biurem Dyrektora Generalnego;
  6. współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa w zakresie przygotowywania umów cywilnoprawnych zawieranych z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej;
  7. sporządzanie umów o używanie do celów służbowych prywatnego samochodu osobowego;
  8. obsługa Komisji do spraw Zaopatrzenia Emerytalnego Twórców;
  9. obsługa Komisji dyscyplinarnej w ministerstwie;
  10. obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  11. prowadzenie spraw socjalnych pracowników i ich rodzin oraz emerytów i rencistów;
  12. organizowanie praktyk, wolontariatów oraz staży zawodowych w Ministerstwie, we współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa;
  13. realizacja projektów w ramach programów europejskich i unijnych w zakresie kompetencji biura;
  14. prowadzenie rejestrów:
    1. zwolnień lekarskich pracowników oraz zaświadczeń o zatrudnianiu i wynagradzaniu,
    2. oświadczeń majątkowych.
{"register":{"columns":[]}}