Konkurs na stanowisko dyrektora Muzeum Żołnierzy Wyklętych
03.03.2025
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Muzeum Żołnierzy Wyklętych. Termin złożenia dokumentów upływa 28 marca 2025 r. Do 28 kwietnia 2025 r. planowane jest zakończenie postępowania konkursowego.
Wymagania, które muszą spełnić kandydaci, to m.in.:
- minimum 5-letni staż pracy w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych lub podmiotach działających w obszarze kultury i polityki pamięci lub w charakterze:
a) nauczyciela akademickiego,
b) pracownika naukowego
w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Muzeum Żołnierzy Wyklętych; - minimum 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym w jednostkach sektora finansów publicznych działających w obszarze kultury i polityki pamięci;
- wykształcenie wyższe magisterskie;
- znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym prowadzenie kontaktów służbowych w obszarze działalności instytucji, poświadczona certyfikatem lub oświadczeniem kandydata;
- znajomość przepisów z zakresu funkcjonowania i finansowania instytucji kultury, w tym: ustawy o muzeach, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o finansach publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeksu Pracy;
- stan zdrowia pozwalający na pracę na stanowisku kierowniczym;
- korzystanie z pełni praw publicznych i posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych, niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
- w przypadku cudzoziemców lub obywateli polskich na stałe mieszkających za granicą - znajomość języka polskiego pozwalająca na swobodną komunikację i poświadczona certyfikatem zgodnie z ustawą z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim.
Dodatkowo brane pod uwagę będą:
- minimum 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem liczącym co najmniej 40 osób;
- doświadczenie i znajomość specyfiki pracy w muzeach publicznych;
- wykształcenie w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Muzeum Żołnierzy Wyklętych;
- dorobek naukowy lub publicystyczny w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Muzeum Żołnierzy Wyklętych;
- wysokie kompetencje interpersonalne, a także z zakresu polubownego rozwiązywania sporów i zarządzania kryzysem;
- udokumentowaną współpracę z zakresu działalności kulturalnej na forum krajowym lub międzynarodowym;
- studia podyplomowe, kursy, szkolenia z zakresu zarządzania zespołem/instytucją kultury/finansami/projektami;
- doświadczenie w realizacji projektów kulturalnych oraz związanych z polityką pamięci w zakresie dotyczącym martyrologii i męczeństwa narodów;
- wiedza i doświadczenie w pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej i Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego;
- znajomość języków obcych innych niż angielski.
- możliwość przebywania w siedzibie Muzeum (Ostrołęka) minimum cztery dni w tygodniu celem umożliwienia budowania lokalnych relacji oraz nawiązywania kontaktów ze środowiskiem i instytucjami kultury działającymi w regionie.
Ogłoszenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Żołnierzy Wyklętych wraz z załącznikami znajduje się na stronie BIP MKiDN.