W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności strony

Departament Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej polonia.gov.pl

Data publikacji strony internetowej: 2020-08-21
Data ostatniej dużej aktualizacji: brak

Strona intranetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń w tym m.in.:

  • brak audiodeskrypcji w instrukcjach w postaci filmów dla osób niewidomych oraz napisów dla osób niesłyszących,
  • nie wszystkie elementy graficzne mają opisy alternatywne,
  • występują braki nagłówkowe w strukturach dokumentów i w śródtytułach podstron,
  • brak w niektórych plikach informacji o rozmiarze pliku.

Część powyższych niezgodności wynika z faktu, że na stronie są treści i dokumenty, które zostały opublikowane, zanim ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie lub zmigrowane z poprzedniego portalu intranetowego bez zmian. 

Strona w zakresie zauważonych niedostępności lub włączeń będzie aktualizowany i dostosowywany do standardów WCAG 2.1. Redaktorzy strony na bieżąco są szkoleni z zasad przygotowania dostępnych dokumentów.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-02-08. Deklarację sporządzono na podstawie somooceny pracownika Departamentu Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą KPRM.

Kontakt 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt na adres polonia@kprm.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 694  76 70. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich).

{"register":{"columns":[]}}