W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uzyskanie (wydobycie) odpisów akt stanu cywilnego z urzędu stanu cywilnego za granicą

03.01.2023

Uzyskanie (wydobycie) odpisów akt stanu cywilnego z urzędu stanu cywilnego za granicą

Uzyskanie (wydobycie) odpisów akt stanu cywilnego z urzędu stanu cywilnego za granicą

Wydobycie szwedzkich aktów stanu cywilnego w Szwecji jest realizowane przez szwedzkie urzędy bezpłatnie (wyjątkiem jest Archiwum Państwowe).

Każda osoba zarejestrowana w Szwecji może zwrócić się do urzędu szwedzkiego o uzyskanie dokumentów:

Personbevis (wyciąg z ewidencji ludności, dla osób posiadających personnummer) – Skatteverket  

Bӓrns Fӧdelse Registerutdrag (potwierdzenie urodzenia dziecka bez personnummeru) – Skatteverket   

Vigsel Intyg (potwierdzenie zawarcia małżeństwa) – Skatteverket   

Dödsbevis (akt zgonu) – Skatteverket   

Faderskapbekrӓftelse (potwierdzenie ojcostwa) – Komuna w której rodzice składali podpisy

Skatteverket zamawianie odpisów: https://www.skatteverket.se/privat/etjansterochblanketter/allaetjanster.4.18e1b10334ebe8bc80009.html

Wydział Konsularny sugeruje  bezpośredni kontakt z urzędem właściwym terytorialnie o wydanie danego dokumentu. Jest to najszybsza i najtańsza drogą uzyskania ww. dokumentu. Zwracamy uwagę, aby we wniosku poprosić o opatrzenie dokumentu podpisem i pieczęcią urzędnika.

W wyjątkowych i szczególnie uzasadnionych przypadkach związanych z rejestracją w Polsce zgonu obywatela polskiego, który miał miejsce na terenie Szwecji,  możliwe jest wydobycie aktu zgonu za pośrednictwem konsula.

W przypadku wydobycia aktu zgonu za pośrednictwem konsula - należy przesłać przesyłką poleconą na adres konsulatu wniosek zawierający: dane osoby której dotyczy akt zgonu, datę i miejsce zgonu, imiona i nazwiska rodziców, wraz z następującymi dokumentami:

1.            kopię dokumentu tożsamości osoby składającej wniosek z urzędowo poświadczoną za zgodność z oryginałem (przed notariuszem),

2.            w przypadku osób z kręgu najbliższej rodziny tj. małżonek, wstępni (rodzice, dziadkowie, pradziadkowie etc.), zstępni (dzieci, wnuki, prawnuki, etc.), rodzeństwo, przedstawiciel ustawowy, opiekun – należy przedstawić dokument potwierdzający stopień pokrewieństwa lub tytuł prawny do wydobycia dokumentu,

3.            szwedzki urząd może zażądać także pełnomocnictwa notarialnego dla konsula do wydobycia dokumentu

W przypadku akceptacji wniosku konsul powoła do uiszczenia opłaty konsularnej w wysokości 334 SEK.

Dane do dokonania przelewu zostaną przesłane odrębną wiadomością.

Gdzie załatwisz sprawę?

XXXXXXXX

Czy musisz składać dokumenty osobiście?

XXXXXXXX

Jak umówisz się na spotkanie?

XXXXXXXXX

Jakie dokumenty musisz złożyć?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Ile zapłacisz?

W przypadku braku możliwości wydobycia dokumentu samodzielnie, np. z uwagi na zamieszkanie poza granicami Szwecji, można się zwrócić z wnioskiem o wydobycie dokumentu ze szwedzkich urzędów (za wyjątkiem Archiwum Państwowego) za pośrednictwem naszego urzędu. Wówczas należy do nas złożyć pisemny wniosek, a następnie, w przypadku jego akceptacji uiścić opłatę konsularną w wysokości  308 SEK.

Akceptowane formy płatności: gotówka lub karta płatnicza.

Jaki jest termin realizacji?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Jak odbierzesz dokumenty?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Jak możesz się odwołać?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Najczęściej zadawane pytania

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

{"register":{"columns":[]}}