W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wiza typu D – złożenie wniosku

Gdzie załatwisz sprawę?

Wniosek możesz złozyć w jednym z punktów Przyjmowania Wniosków Wizowych (PPWW) firmy VFS Global, których listę znajdziesz poniżej.

Nie ma obecnie mozliwości złożenia bezpośrednio we właściwym terytorialnie urzędzie konsularnym (za wyjątkiem wniosków składanych przez członków rodzin obywateli UE)

Punkty przyjmowania wniosków wizowych:

INFOLINIA (ogólnokrajowa): +90 212 373 58 01
ANKARA:
İşçi Blokları Mh. ul Muhsin Yazıcıoğlu Nr:57 Balgat Çankaya/Ankara 06530 – Regnum Sky Tower
ANTALYA:
Yeşilbahçe Mah., 1480. Sok., Ülker Apt No:42/B, Muratpaşa, Antalya

STAMBUŁ (część europejska):
Hacıahmet Mh. Kurtuluş Deresi Cd. No: 29/A (Elysium Soul) Beyoğlu, Stambuł

STAMBUŁ (część azjatycka):

Altunizade Mah., Mahir İz Cad. Ofton Plaza B Blok No:13/2, 34662 Üsküdar, Stambuł

IZMIR:
Akdeniz Mah. Akdeniz Cad. Reyent İş Hanı No:1/C, İzmir
  
GAZİANTEP:
İncilipınar Mah., 7. Sok., Kaplama iş merkezi altı, Şehitkamil, Gaziantep

TRABZON:
Pazar Kapı Mah., Sahil Cad. No: 103, Trabzon Sanayi ve Ticaret Odası 6. Kat, Ortahisar, Trabzon

Zapytania w sprawach wizowych można przesyłać na adres e-mail: info.polandtr@vfshelpline.com

Informacje wizowe na stronach internetowych VFS GLOBAL:
po polsku: http://www.vfsglobal.com/poland/turkey/Polish/
po turecku: http://www.vfsglobal.com/poland/turkey/
po angielsku: http://www.vfsglobal.com/poland/turkey/English/

 

Czy musisz składać dokumenty osobiście?

Dokumenty należy złożyć osobiście.

Placówka dyplomatyczna nie przyjmuje wniosków nadesłanych faksem, listownie lub pocztą elektroniczną.

Jak umówisz się na spotkanie?

1. Aby złożyć wniosek o wydanie wizy umów się na spotkanie za pośrednictwem strony internetowej dedykowanego usługodawcy przyjmującego wnioski wizowe na rzecz Ambasady RP w Ankarze oraz Konsulatu Generalnego RP w Stambule. 

W przypadku wniosków obywateli Turcji o wydanie wizy w celu podjęcia pracy, rejestracja odbywa się poprzez ekonsulat:

https://secure.e-konsulat.gov.pl/

Udostępnianie terminów na stronie internetowej http://www.vfsglobal.com/poland/turkey/Polish/na rejestrację w celu złożenia wniosku wizowego, odbywa się w dni robocze, w godzinach zgodnie z poniższą tabelą:

Wnioski o wydanie wizy, w tym wnioski o ponowne rozpatrzenie wniosku wizowego, należy składać w wybranym PPWW w ramach właściwości terytorialnej Stambulskiego Okręgu Konsularnego tj. PPWW w Stambule, w Izmirze, w Trabzonie i w Gaziantep.

Dla Okręgu Konsularnego Anakra  wnioski o wydanie wizy, w tym wnioski o ponowne rozpatrzenie wniosku wizowego, należy składać w PPWW Ankara lub PPWW Antalya.

 

 

PPWW Stambuł

PPWW Gaziantep

PPWW Izmir

PPWW Trabzon

PPWW Ankara

PPWW Antalya

Poniedziałek

09:00

10:00

16:00

13:00

09:30

09:00

Wtorek

12:00

10:00

16:00

13:00

10:00

09:00

Środa

14:00

10:00

16:00

13:00

11:00

09:00

Czwartek

15:00

10:00

16:00

13:00

13:00

09:00

Piątek

17:00

10:00

16:00

13:00

14:00

09:00


INFOLINIA (ogólnokrajowa): 0212 373 58 01
e-mail: 
info.pltr@vfshelpline.com
http://www.vfsglobal.com/poland/turkey/Polish/

UWAGA!

W przypadku braku możliwości zalogowania się na stronę albo problemów technicznych przy dokonywaniu rejestracji, prosimy o wysłanie e-maila na adres: info.pltr@vfshelpline.com

W e-mailu prosimy o podanie imienia i nazwiska, numeru telefonu oraz opisanie problemu i załączenie zrzutów strony na której pojawił się problem techniczny.  

 

Jakie dokumenty musisz złożyć?

1.    Wypełniony w systemie e-konsulat, wydrukowany i podpisany formularz wizowy;
2.    Kolorowe biometryczne zdjęcie o wymiarach 3,5 x 4,5 cm. Zdjęcie powinno być:

a.    ostre, wykonane na białym tle i wydrukowane na papierze wysokiej jakości,
b.    nie starsze niż 6 miesięcy,
c.    zrobione na wprost, pokazujące wyraźnie oczy i twarz z obu stron od czubka głowy do górnej części barków tak, aby twarz zajmowała 70-80% zdjęcia. Do fotografii należy zdjąć nakrycie głowy.

3.    Paszport wydany w ciągu ostatnich 10 lat, ważny co najmniej 3 miesiące od daty planowanego powrotu, posiadający minimum 2 wolne strony przeznaczone na wizy.  
4.    Kopia strony w paszporcie, na której znajdują się dane osobowe i zdjęcie.
5.    Ubezpieczenie medyczne o minimalnej kwocie ubezpieczenia w wysokości 30 000 euro, zgodne z celem pobytu i ważne przez okres planowanego pobytu cudzoziemca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.  Informacja Ministra Spraw Zagranicznych o ubezpieczycielach i oferowanych przez nich ubezpieczeniach, spełniających warunki, o których mowa w ustawie z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach jest umieszczona na
 stronie internetowej MSZ RP. 

 

6. Wydruk potwierdzenia adresu zamieszkania (Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi).

7. W przypadku obywateli państw trzecich tureckie pozwolenie na pracę/pobyt (İkamet) potwierdzające zamieszkanie na terenie okręgu konsularnego placówki, w której ubiegasz się o wizę, ważne co najmniej do daty rozpoczęcia zaplanowanej podróży.

8.    Potwierdzenie posiadania środków finansowych:

- wyciągu z rachunku bankowego za ostatnie 3 miesiące lub
- karty kredytowe (zaświadczenie bankowe, potwierdzające posiadanie karty kredytowej i wysokość jej limitu) lub
- zaświadczenia z miejsca pracy z podaniem stanowiska oraz wysokości pensji podczas ostatnich 6 miesięcy lub

- podpisane  czeki podróżne lub
- zaproszenie (oryginał i fotokopia) wydane według ustawy z dnia 13 czerwca 2003 roku o cudzoziemcach (potwierdzone przez Urząd Wojewódzki).
9. Dokument potwierdzający zakwaterowanie (np. oficjalne zaproszenie oryginał i fotokopia lub rezerwacja hotelu).
10. Dokumenty potwierdzające cel pobytu na terytorium RP.

11. W przypadku osób nieletnich podróżujących bez lub tylko z jednym z rodziców: wymagana jest pisemna zgoda od drugiego rodzica/opiekuna (oryginał i fotokopia). W przypadkach, kiedy taka zgoda jest niemożliwa do uzyskania - dokumenty wyjaśniające przyczynę takiego braku (oświadczenie potwierdzające status wyłącznego rodzica lub inne dokumenty). Świadectwo urodzenia (oryginał i fotokopia). Kopie paszportów rodziców lub opiekunów oraz kopie ważnych wiz w razie wspólnej podróży. 

INFORMACJA O ZASADACH UBIEGANIA SIĘ O ZWROT OPŁAT ZA STUDIA W PRZYPADKU NIEUZYSKANIA WIZY POZWALAJĄCEJ NA WJAZD DO POLSKI W CELU PODJĘCIA LUB KONTYNUACJI STUDIÓW

Warunki pobierania opłat za usługi edukacyjne przez uczelnie publiczne określa ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, a w przypadku uczelni niepublicznych wynikają one z wewnętrznych regulaminów tych uczelni.

Studenci przyjęci na studia zawierają z uczelniami umowy, których zapisy zawierają szczegółowe warunki związane z procesem przyjęcia na studia, przebiegiem studiów, w tym postanowienia dotyczące wysokości opłat oraz zasady zwrotu uiszczonych opłat. Kandydaci na studia powinni szczegółowo zapoznać się z tymi dokumentami, a zwłaszcza z zapisami dotyczącymi zasad uzyskiwania zwrotu wniesionych opłat za studia.

Kwestie dotyczące zwrotu opłat są rozwiązywane bezpośrednio między studentami a uczelniami. Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP, Ambasady RP, jak również Konsulaty RP nie pośredniczą w kontaktach pomiędzy studentem a uczelnią, ani nie dysponują narzędziami prawnymi pozwalającymi na uzyskanie przez cudzoziemca, który otrzymał odmowę wydania wizy studenckiej zwrotu uiszczonych przez niego opłat za studia.

Jeżeli uczelnia nie wywiązuje się z postanowień umowy zawartej ze studentem, w szczególności nie dokonała zwrotu opłaty w przypadku, gdy umowa tak przewidywała, roszczeń w sprawach opłat studenckich można dochodzić wyłącznie na drodze cywilnoprawnej.

 

Dodatkowo, przy wnioskach wizowych dla osób niepełnoletnich przedstaw:

  • Pisemną, poświadczoną notarialnie zgodę rodzica/rodziców na złożenie wniosku wizowego. Jeżeli jest tylko jeden opiekun, należy to udokumentować, przedkładając akt urodzenia, orzeczenie sądowe o przyznaniu wyłącznej władzy rodzicielskiej lub akt zgonu drugiego rodzica;
  • Paszporty rodziców – oryginał i kopia;
  • Akt urodzenia – oryginał i kopia.

Jeśli dziecko jest wpisane do paszportu rodzica lub opiekuna prawnego – złóż oddzielny wniosek wizowy. Wiza zostanie wklejona do paszportu rodzica lub opiekuna prawnego.

 

Pamiętaj:

  • Jeśli nie posiadasz tureckiego obywatelstwa wniosek o wizę musisz składać w placówce dyplomatycznej, której okręg konsularny obejmuje miejsce Twojego stałego zamieszkania zgodnego z danymi z tureckiego pozwolenia na pobyt/pracę 
  • Z reguły wyżej wymienione dokumenty są wystarczające do wydania decyzji, ale konsul może poprosić o dodatkową dokumentację.
  •  Konsul ma prawo zaprosić aplikującego o wizę na rozmowę do urzędu, ale nie musi tego robić.
  • Wniosek wizowy złóż nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed zaplanowaną podróżą.`

 

  • Wizy typu D pozwalają na przebywanie w innych krajach strefy Schengen przez 90 dni w każdym 180-dniowym okresie. Oznacza to, że możesz przebywać legalnie w strefie Schengen, wyłącznie jeśli w okresie ostatnich 180 dni Twój pobyt w krajach strefy nie przekroczył 90 dni.  
  • Wiza typu D może zostać wydana z maksymalnie rocznym okresem ważności.
  • Pamiętaj, że wiza nie gwarantuje wjazdu na terytorium Polski – ostateczną decyzję zawsze podejmuje Straż Graniczna.
  • Prosimy o sprawdzenie listy dokumentów uzupełniających. 

 

Ile zapłacisz?

Opłata wizowa wynosi 89 dolarów amerykańskich (USD) płatne w gotówce. Nie ma możliwości zapłaty kartą lub przelewem.


Nie pobiera się opłaty konsularnej za przyjęcie i rozpatrzenie wniosku o wydanie wizy złożonego przez:
 
a)  małżonka obywatela UE,
b)  bezpośredniego zstępnego (dziecka) obywatela UE lub jego małżonka, w wieku do 21 lat lub pozostającego na utrzymaniu obywatela UE lub jego małżonka,
c)  bezpośredniego wstępnego (rodzica) obywatela UE lub jego małżonka, pozostającego na utrzymaniu obywatela UE lub jego małżonka;
 
Ponadto nie pobiera się opłaty za ponowne rozpatrzenie wniosku o wydanie wizy w/w członkom rodziny obywatela RP.

​​​​​Opłata za wniosek wizowy nie podlega zwrotowi niezależnie od decyzji konsula. 

Jaki jest termin realizacji?

Wizę krajową wydaje się albo odmawia się jej wydania w terminie 15 dni od dnia złożenia wniosku w tej sprawie, chyba że wniosek został uznany za niedopuszczalny.

W uzasadnionych przypadkach, termin może być przedłużony do 60 dni.

Jak odbierzesz dokumenty?

Decyzje w sprawach wizowych złożonych w WK Ambasady RP w Ankarze można odebrać we wtorki w godzinach 15:00 – 16:00.
W przypadku złożenia wniosku w PPWW odbiór następuje w miejscu składania aplikacji.

Jak możesz się odwołać?

Przyjmowanie wniosków o ponowne rozpatrzenie wniosku wizowego odbywa się w siedzibie PPWW. Wnioski należy składać, w ustawowym terminie, w PPWW gdzie złożono wniosek wizowy - po wcześniejszej rejestracji on-line https://visa.vfsglobal.com/tur/pl/pol

Materiały

D​_Wolontariat
D​_Wolontariat.docx 0.02MB
D​_Staż
D​_Staż.docx 0.02MB
D​_Praca
D​_Praca.docx 0.02MB
D​_Nauka​_(w​_tym​_Erasmus)
D​_Nauka​_(w​_tym​_Erasmus).docx 0.02MB
D​_Kurs​_Językowy
D​_Kurs​_Językowy.docx 0.02MB
D​_Badanie​_Naukowe
D​_Badanie​_Naukowe.docx 0.02MB
D​_Odwiedziny
D​_Odwiedziny.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}