Tytuł/stanowisko: inspektor do spraw nadzoru i kontroli nad działalnością urzędów stanu cywilnego, nadzoru nad stowarzyszeniem JST, sprawozdawczości oraz obsługi obywateli w zakresie nabycia obywatelstwa polskiego w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział Spraw Obywatelskich oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych
Dyrektor generalny ogłasza nabór:
Nabór zakończony
Wynik Naboru: Nabór zakończony wyborem kandydatki/kandydata
Sylwia Kołtowska zam. Chróścina
Informacje o ofercie
Ogłoszenie nr 153778/ 09.07.2025
Liczba stanowisk 1
Wymiar etatu 1
Wynagrodzenie zasadnicze od 5250,00 zł do 5500,00 zł brutto
Warunki pracy
- Praca w siedzibie Urzędu
- Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy
- Zagrożenie korupcją
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
Zakres obowiązków
Osoba na tym stanowisku:
- Prowadzi kontrolę działalności kierowników urzędów stanu cywilnego w zakresie obowiązków wynikających z ustawy o zmianie imienia i nazwiska oraz ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego ,
- Prowadzi postępowania odwoławcze w sprawach obowiązku meldunkowego, zmiany imion i nazwisk oraz rejestracji stanu cywilnego. Opracowuje decyzje w pierwszej instancji w zakresie unieważniania jednego z dwóch aktów stwierdzających to samo zdarzenie,
- Przegląda i analizuje dokumenty zgromadzone w sprawie o nadanie obywatelstwa polskiego, jak również przygotowuje projekty opinii w tych sprawach,
- Sporządza projekty rocznych planów pracy, planów działalności, sprawozdań i informacji z działalności Wydziału oraz z przeprowadzonych kontroli,
- Zamawia i dystrybuuje druki ścisłego zarachowania (odpisy i zaświadczenia) stanu cywilnego oraz opracowuje sprawozdania w tym zakresie,
- Prowadzi nadzór nad stowarzyszeniami Jednostek Samorządu Terytorialnego.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: opolskie
Wymagania
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie: średnie
- Ustawa o wojewodzie i administracji rządowej w województwie.
- Ustawa o służbie cywilnej.
- Ustawa o kontroli w administracji rządowej.
- Ustawa o zmianie imienia i nazwiska.
- Ustawa Prawo o aktach stanu cywilnego.
- Ustawa o ewidencji ludności.
- Ustawa Prawo o stowarzyszeniach.
- Kodeks postępowania administracyjnego.
- Umiejętność stosowania prawa w praktyce.
- Umiejętność działania w sytuacjach stresowych.
- Umiejętność analitycznego myślenia,
- Ustawa o obywatelstwie polskim.
- Komunikatywność, wnikliwość, rzetelność i samodzielność, umiejętność wystąpień publicznych i przekazywania wiedzy.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
- Wykształcenie: wyższe
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w administracji
- Znajomość języka angielskiego
- Umiejętność pracy w zespole, złożoność i kreatywność, samodzielność i inicjatywa.
Wymagane dokumenty
Twoja aplikacja musi zawierać
(dokumenty niezbędne)
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz
(dokumenty dodatkowe)
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
Benefity
Co oferujemy
- Praca w dogodnej i dobrze skomunikowanej lokalizacji,
- Stabilne zatrudnienie, rozwój kompetencji i kwalifikacji poprzez pracę w różnorodnych obszarach, współpracę z ekspertami;
- Łatwiejsze godzenie życia zawodowego i prywatnego poprzez możliwość indywidualnie określonego czasu pracy (wyjścia prywatne – za odpracowaniem);
- Stojak na rowery;
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników;
- Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników;
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”);
- Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy;
- Nagrody jubileuszowe;
- Nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej;
- Niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS;
- Przedświąteczna pomoc finansowa;
- Możliwość przystąpienia do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej i korzystania z nieoprocentowanych pożyczek;
- Możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty grupowego ubezpieczenia na życie;
- Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego (szkolenia w oparciu o indywidualny program rozwoju zawodowego, dofinansowanie do studiów podyplomowych i kursów językowych)
Informacje dodatkowe
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
- Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu).
- Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Pracę możesz rozpocząć od:2025-08-01
Dostępność
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Aplikuj
do 15 lipca 2025
W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 153778"
na adres:
Opolski Urząd Wojewódzki, Sekretariat Dyrektora Generalnego, pok.251, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
77 45 24 332
- Dokumenty należy złożyć do: 15.07.2025
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Telefon: 77 45 24 332
- Adres: Opolski Urząd Wojewódzki, Sekretariat Dyrektora Generalnego, pok.251, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
Materiały
Oświadczenie dla kandydata urodzonego 1.08.1972 r lub późniejOświadczenie_dla_kandydata_urodzonego_1081972_r_lub_później.docx 0.02MB Oświadczenie dla kandydata urodzonego przed 1.08.1972 r.
Oświadczenie_dla_kandydata_urodzonego_przed_1081972_r.docx 0.02MB Służba cywilna PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
SC_Przetwarzanie_danych_osobowych_-OUW.docx 0.01MB
- Pierwsza publikacja:
- 09.07.2025 00:01 Ewa Buryś
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Ewa Buryś
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| inspektor do spraw nadzoru i kontroli nad działalnością urzędów stanu cywilnego, nadzoru nad stowarzyszeniem JST, sprawozdawczości oraz obsługi obywateli w zakresie nabycia obywatelstwa polskiego w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział Spraw Obywatelskich oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych | 2.0 | 22.07.2025 13:31 Katarzyna Branicka |
| inspektor do spraw nadzoru i kontroli nad działalnością urzędów stanu cywilnego, nadzoru nad stowarzyszeniem JST, sprawozdawczości oraz obsługi obywateli w zakresie nabycia obywatelstwa polskiego w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział Spraw Obywatelskich oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych | 1.0 | 09.07.2025 00:01 Ewa Buryś |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP