W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tytuł/stanowisko: inspektor do spraw nadzoru i kontroli nad działalnością urzędów stanu cywilnego, nadzoru nad stowarzyszeniem JST, sprawozdawczości oraz obsługi obywateli w zakresie nabycia obywatelstwa polskiego w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział Spraw Obywatelskich oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych

Dyrektor generalny ogłasza nabór:

Wykształcenie: Średnie
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na zastępstwo
Termin składania aplikacji upłynął: 15-07-2025

Nabór zakończony

Wynik Naboru: Nabór zakończony wyborem kandydatki/kandydata

Sylwia Kołtowska zam. Chróścina

Informacje o ofercie

Ogłoszenie nr 153778/ 09.07.2025

Liczba stanowisk 1

Wymiar etatu 1

Wynagrodzenie zasadnicze od 5250,00 zł do 5500,00 zł brutto

Warunki pracy

  • Praca w siedzibie Urzędu 
  • Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy
  • Zagrożenie korupcją
  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe

Zakres obowiązków

Osoba na tym stanowisku:

  • Prowadzi kontrolę działalności kierowników urzędów stanu cywilnego w zakresie obowiązków wynikających z ustawy o zmianie imienia i nazwiska oraz ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego ,
  • Prowadzi postępowania odwoławcze w sprawach obowiązku meldunkowego, zmiany imion i nazwisk oraz rejestracji stanu cywilnego. Opracowuje decyzje w pierwszej instancji w zakresie unieważniania jednego z dwóch aktów stwierdzających to samo zdarzenie,
  • Przegląda i analizuje dokumenty zgromadzone w sprawie o nadanie obywatelstwa polskiego, jak również przygotowuje projekty opinii w tych sprawach,
  • Sporządza projekty rocznych planów pracy, planów działalności, sprawozdań i informacji z działalności Wydziału oraz z przeprowadzonych kontroli,
  • Zamawia i dystrybuuje druki ścisłego zarachowania (odpisy i zaświadczenia) stanu cywilnego oraz opracowuje sprawozdania w tym zakresie,
  • Prowadzi nadzór nad stowarzyszeniami Jednostek Samorządu Terytorialnego.

Miejsce wykonywania pracy

Województwo: opolskie
45-082 Opole ul. Piastowska 14

Wymagania

Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)

  • Wykształcenie: średnie
  • Ustawa o wojewodzie i administracji rządowej w województwie.
  • Ustawa o służbie cywilnej.
  • Ustawa o kontroli w administracji rządowej.
  • Ustawa o zmianie imienia i nazwiska.
  • Ustawa Prawo o aktach stanu cywilnego.
  • Ustawa o ewidencji ludności.
  • Ustawa Prawo o stowarzyszeniach.
  • Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Umiejętność stosowania prawa w praktyce.
  • Umiejętność działania w sytuacjach stresowych.
  • Umiejętność analitycznego myślenia,
  • Ustawa o obywatelstwie polskim.
  • Komunikatywność, wnikliwość, rzetelność i samodzielność, umiejętność wystąpień publicznych i przekazywania wiedzy.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)

  • Wykształcenie: wyższe
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w administracji
  • Znajomość języka angielskiego
  • Umiejętność pracy w zespole, złożoność i kreatywność, samodzielność i inicjatywa.

Wymagane dokumenty

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

Benefity

Co oferujemy

  • Praca w dogodnej i dobrze skomunikowanej lokalizacji,
  • Stabilne zatrudnienie, rozwój kompetencji i kwalifikacji poprzez pracę w różnorodnych obszarach, współpracę z ekspertami;
  • Łatwiejsze godzenie życia zawodowego i prywatnego poprzez możliwość indywidualnie określonego czasu pracy (wyjścia prywatne – za odpracowaniem);
  • Stojak na rowery;
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników;
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników;
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”);
  • Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy;
  • Nagrody jubileuszowe;
  • Nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej;
  • Niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS;
  • Przedświąteczna pomoc finansowa;
  • Możliwość przystąpienia do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej i korzystania z nieoprocentowanych pożyczek;
  • Możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty grupowego ubezpieczenia na życie;
  • Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego (szkolenia w oparciu o indywidualny program rozwoju zawodowego, dofinansowanie do studiów podyplomowych i kursów językowych)

Informacje dodatkowe

  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

Pracę możesz rozpocząć od:2025-08-01

Dostępność

  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

Aplikuj

do 15 lipca 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 153778"

na adres:

Opolski Urząd Wojewódzki, Sekretariat Dyrektora Generalnego, pok.251, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:

77 45 24 332

  • Dokumenty należy złożyć do: 15.07.2025
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze

 

Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów

  • Telefon: 77 45 24 332
  • Adres: Opolski Urząd Wojewódzki, Sekretariat Dyrektora Generalnego, pok.251, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole

Materiały

Oświadczenie dla kandydata urodzonego 1.08.1972 r lub później
Oświadczenie​_dla​_kandydata​_urodzonego​_1081972​_r​_lub​_później.docx 0.02MB
Oświadczenie dla kandydata urodzonego przed 1.08.1972 r.
Oświadczenie​_dla​_kandydata​_urodzonego​_przed​_1081972​_r.docx 0.02MB
Służba cywilna PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
SC​_Przetwarzanie​_danych​_osobowych​_-OUW.docx 0.01MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
09.07.2025 00:01 Ewa Buryś
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Ewa Buryś
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
inspektor do spraw nadzoru i kontroli nad działalnością urzędów stanu cywilnego, nadzoru nad stowarzyszeniem JST, sprawozdawczości oraz obsługi obywateli w zakresie nabycia obywatelstwa polskiego w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział Spraw Obywatelskich oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych 2.0 22.07.2025 13:31 Katarzyna Branicka
inspektor do spraw nadzoru i kontroli nad działalnością urzędów stanu cywilnego, nadzoru nad stowarzyszeniem JST, sprawozdawczości oraz obsługi obywateli w zakresie nabycia obywatelstwa polskiego w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, Oddział Spraw Obywatelskich oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych 1.0 09.07.2025 00:01 Ewa Buryś

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}