W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tytuł/stanowisko: Referent prawny do spraw nadzoru nad uchwałami jednostek samorządu terytorialnego w Wydziale Prawnym i Nadzoru / Oddział Nadzoru i Redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Opolskiego

Dyrektor Generalny ogłasza nabór

Wykształcenie: Wyższe (magister)
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony
Termin składania aplikacji upłynął: 26-06-2023

Nabór zakończony

Wynik Naboru: Nabór zakończony wyborem kandydatki/kandydata

 

Informacja o wyniku naboru na ogłoszenie nr 122416 z dnia 16 czerwca2023 r.

Nazwa stanowiska: Referent prawny

Wyniki naboru: nabór zakończony wyborem kandydatki: Dominika Walas zam. Opole

Informacje o ofercie

Liczba stanowisk: 2

Wymiar etatu: 1

Warunki pracy

  • praca w siedzibie Urzędu
  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
  • narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy
  • warunki architektoniczne budynku Urzędu: winda, toalety i podnośnik dostosowane dla osób niepełnosprawnych

Zakres obowiązków

OSOBA NA TYM STANOWISKU:

  • Bada legalność uchwał rad gmin, powiatów, województwa samorządowego, związków gmin, powiatów, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, Izby Rolniczej.
  • Wydaje środki nadzorcze (rozstrzygnięcia nadzorcze, wskazania nadzorcze, zarządzenia zastępcze, skargi do sądów administracyjnych) w stosunku do uchwał niezgodnych z prawem.
  • Reprezentuje na zasadzie zastępstwa procesowego wojewodę przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w sprawach z zakresu zaskarżenia uchwał.
  • Występuje w ramach nadzoru ogólnego do nadzorowanych jednostek z wnioskiem o przekazanie niezbędnych informacji lub dokumentów.
  • Uzgadnia projekty statutów związków międzygminnych, związków powiatów, związków powiatowo-gminnych.
  • Podejmuje działania w celu podnoszenia samodzielnie kwalifikacji poprzez monitoring orzecznictwa sądowego, nowelizacji przepisów prawa i literatury fachowej.

 

Miejsce wykonywania pracy

Województwo: opolskie
Piastowska 14, 45-082 Opole

Wymagania

  • Wykształcenie: wyższe prawnicze
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w obszarze stosowania prawa.
  • Biegła znajomość prawa administracyjnego oraz procedury administracyjnej i sądowo-administracyjnej
  • Znajomość przepisów prawa: Kpa i ustaw samorządowych, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej
  • Umiejętność analizowania i interpretowania przepisów prawa
  • Umiejętność argumentowania
  • Samodzielność w sporządzaniu pism w tym pism procesowych
  • Wnikliwość, spostrzegawczość, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

DODATKOWYM ATUTEM BĘDZIE (wymagania dodatkowe)

  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 6 miesięcy pracy w administracji publicznej
  • Doświadczenie z zakresu reprezentacji w sprawach sądowo-administracyjnych
  • Przeszkolenie z LEX

Wymagane dokumenty

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Benefity

  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne
  • Dodatek za wysługę lat
  • Nagrody jubileuszowe
  • Nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej
  • Niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS
  • Przedświąteczna pomoc finansowa
  • Możliwość przystąpienia do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej i korzystania z nieoprocentowanych pożyczek
  • Możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie
  • Możliwość dofinansowania do studiów podyplomowych i innych form kształcenia podnoszących kwalifikacje zawodowe.

Dodatkowe informacje

  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

Dokumenty aplikacyjne w formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "oferta pracy na stanowisko: Referent prawny - ogłoszenie nr 122416" dostarcz na adres:

Opolski Urząd Wojewódzki: Sekretariat Dyrektora Generalnego pok. 251
ul. Piastowska 14, 45-082 Opole

Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze (do zapoznania w załączniku).

 

Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów

  • Osoba kontaktowa: Sekretariat Dyrektora Generalnego pok. 251
  • Telefon: 77 4524432
  • Adres: Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole

Materiały

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych - OUW
Przetwarzanie danych osobowych -OUW.docx 0.01MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
16.06.2023 00:11 Anna Staromiejska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Oddział kadr
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Referent prawny do spraw: nadzoru nad uchwałami jednostek samorządu terytorialnego w Wydziale Prawnym i Nadzoru / Oddział Nadzoru i Redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Opolskiego 2.0 17.07.2023 14:03 Katarzyna Branicka
Referent prawny do spraw: nadzoru nad uchwałami jednostek samorządu terytorialnego w Wydziale Prawnym i Nadzoru / Oddział Nadzoru i Redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Opolskiego 1.0 16.06.2023 00:11 Anna Staromiejska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}