W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Personel

AMBASADOR RP W LONDYNIE
Piotr Wilczek

SEKRETARIAT
e-mail: londyn@msz.gov.pl

WYDZIAŁ POLITYCZNY
e-mail: londyn@msz.gov.pl

REFERAT DS. MEDIÓW I PROMOCJI
e-mail: london.press@msz.gov.pl

WYDZIAŁ EKONOMICZNY
e-mail: london.we@msz.gov.pl

ATTACHAT OBRONY
e-mail: londyn@mon.gov.pl

WYDZIAŁ ADMINISTRACYJNY
e-mail: london.administration@msz.gov.pl

REFERAT DS. FINANSOWO-KSIĘGOWYCH
e-mail: london.administration@msz.gov.pl

WYDZIAŁ KONSULARNY I POLONII
Kierownik Wydziału Konsularnego: Konsul RP Mateusz Stąsiek 
e-mail: londyn.konsulat@msz.gov.pl

 

Centrum Informacji Konsularnej (CIK)

Udziela odpowiedzi na ogólne pytania w sprawach konsularnych:

  • paszportowych,
  • utraty dokumentów,
  • obywatelstwa polskiego,
  • stanu cywilnego i innych ogólnych prawnych.

PAMIĘTAJ! CIK nie udziela informacji w sprawach wizowych.

Telefon CIK czynny jest w dni robocze w Polsce, w godzinach 9:00-17:00 czasu warszawskiego: +44 (0) 203 0789 618.

Numer telefonu w WKiP Ambasady RP w Londynie – wyłącznie sprawy już rozpoczęte w urzędzie konsularnym w Londynie oraz w sprawach wizowych 

telefon: +44 (0) 207 8228 900
faks: +44 (0) 207 9363 571
e-mail: londyn.konsulat@msz.gov.pl

poniedziałek 9:00-15:00
wtorek 9:00-14:00
środa 9:00-14:00
czwartek 9:00-14:00
piątek 9:00-13:00

Zintegrowany telefon dyżurny

W sytuacjach nagłych – zagrożenia życia lub zdrowia obywateli polskich przebywających w Wielkiej Brytanii – wymagających pilnej interwencji konsula możliwy jest kontakt pod numerem telefonu: +44 203 0789 621.

PAMIĘTAJ! Pod numerem telefonu dyżurnego nie udziela się informacji dot. godzin pracy urzędu, spraw paszportowych, wizowych, prawnych, obywatelskich, itd. Telefon dyżurny jest czynny w dni robocze, w godz. 17:00-9:00, oraz całodobowo w dni wolne od pracy w Polsce i Wielkiej Brytanii.

Kontakt e-mailowy z Wydziałem Konsularnym w Londynie

  • londyn.paszporty@msz.gov.pl
    Pod wskazany adres mailowy należy kierować zapytania w sprawach paszportowych, np. dotyczących wcześniejszego umówienia na spotkanie paszportowe, w nagłych i udokumentowanych losowych przypadkach, takich jak śmierć członka najbliższej rodziny, nagła choroba dziecka oraz innych nagłych i udokumentowanych losowych przypadkach. Do wiadomości mailowej należy załączyć skan dokumentu potwierdzającego opisywane zdarzenie, tj. świadectwo zgonu, akt zgonu, zaświadczenie lekarskie.
    Pytania w powyższych sprawach można również kierować za pośrednictwem faksu pod nr +44 (0) 207 9363 571. Należy również załączyć dokument potwierdzający opisywane zdarzenie, tj. świadectwo zgonu, akt zgonu, zaświadczenie lekarskie.
     
  • london.visa@msz.gov.pl
    Pod wskazany adres mailowy należy kierować zapytania w sprawach uzyskania wiz dla cudzoziemców.
     
  • london.citizenship@msz.gov.pl
    Pod wskazany adres należy kierować zapytania w sprawach dotyczących uzyskania obywatelstwa polskiego oraz poświadczenia posiadania obywatelstwa polskiego.
     
  • london.op@msz.gov.pl
    Pod wskazany adres należy kierować zapytania w sprawach opieki konsularnej: przewozu zwłok/prochów obywateli polskich zmarłych na terenie Anglii, wydawania zezwoleń na ich przewóz, zatrzymań/aresztowań obywateli polskich, poszukiwań obywateli polskich, uzyskania pomocy w przypadku nieszczęśliwych wypadków.
     
  • londyn.prawny@msz.gov.pl
    Pod wskazany adres mailowy należy kierować zapytania w sprawach prawnych, takich jak: poświadczenie podpisu, transkrypcja zagranicznych aktów stanu cywilnego (akt urodzenia, akt małżeństwa) w polskich księgach stanu cywilnego, informacji na temat przepisów prawnych.
     
  • london.cp@msz.gov.pl
    Pod wskazany adres należy kierować zapytania dotyczące spraw z zakresu interwencji miejscowych służb socjalnych (social services) w sposób sprawowania opieki nad dzieckiem.
     
  • londyn.konsulat@msz.gov.pl
    Pod wskazany adres mailowy należy kierować zapytania w sprawach ogólnych oraz polonijnych: dotyczących organizacji polonijnych, szkolnictwa i kultury.

PAMIĘTAJ! Odpowiedzi na pytania mailowe udzielane są niezwłocznie. Jednak z uwagi na bardzo dużą liczbę pytań kierowanych do urzędu drogą mailową udzielenie odpowiedzi może zająć do 14 dni.

{"register":{"columns":[]}}