W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Ambasada RP w Londynie

Ambasada RP w Londynie

adres: 47 Portland Place, Londyn W1B 1JH
telefon: +44 (0) 207 2913 520
e-mail: londyn@msz.gov.pl
skrytka ESP: AMB_Londyn/SkrytkaESP

Wydział Konsularny i Polonii Ambasady RP w Londynie

adres: 10 Bouverie Street, EC4Y 8AX London
telefon: +44 (0) 207 8228 900
faks: +44 (0) 207 936 35 71
e-mail: londyn.konsul@msz.gov.pl
skrytka ESP: AMB_Londyn/SkrytkaESP

Okręg konsularny Konsula RP w Londynie obejmuje: Bedfordshire, Berkshire, Bristol, Buckinghamshire, Cambridgeshire, Cornwall, Devon, Dorset, East Sussex, Essex, Gloucestershire, Greater London, Hampshire, Herefordshire, Kent, Norfolk, Northhamptonshire, Oxfordshire, Somerset, Suffolk, Surrey, Warwickshire, West Sussex, Wiltshire, Worcestershire, West Midlands, Isle of Wight, Channel Islands (Jersey, Guernsey), Gibraltar oraz terytoria zamorskie.

Godziny przyjęć interesantów

poniedziałek 10:30-17:30
wtorek-piątek 8:45-16:00


Interesanci przyjmowani są po wcześniejszej rezerwacji wizyty przez system e-Konsulat. Terminy na wizyty są dodawane sukcesywnie:

  • w sprawach paszportowych: w dni robocze, o godz. 9:00 oraz o godz. 20:00,
  • w sprawach prawnych: codziennie w dni robocze,
  • w sprawach wizowych: codziennie w dni robocze.

Pojawiająca się informacja o treści ,,brak terminów do dnia..." oznacza, że udostępniona pula terminów została całkowicie zarezerwowana, a następne terminy pojawią się zgodnie z powyższym harmonogramem.

Odbiór dokumentów

Odbiór dokumentów jest możliwy bez wcześniejszej rezerwacji wizyty w urzędzie w następujących godzinach: 

  • w sprawach paszportowych:
poniedziałek 10:30-16:00 przerwa: 12:30-13:00
wtorek-piątek 10:00-16:00 przerwa: 12:30-13:00

 

  • w sprawach prawnych:
poniedziałek 10:30-17:00 przerwa: 13:30-14:00
wtorek-piątek 9:00-15:30 przerwa: 12:00-12:30

 

  • w sprawach wizowych:
poniedziałek 13:00-15:00
wtorek-piątek 9:00-11:00

 

Zgłoszenia utraty paszportu lub dowodu osobistego można dokonać osobiście w urzędzie w:

poniedziałek 10:30-17:30
wtorek-piątek 8:45-16:00


W celu odebrania paszportu drogą pocztową należy przynieść opłaconą do 100 g kopertę NEXT DAY SPECIAL DELIVERY z danymi adresata (imię, nazwisko, poprawny adres). Dla każdego paszportu potrzebna jest oddzielna koperta (1 paszport = 1 koperta).

W sprawach obywatelskich prosimy o przesłanie maila na adres: london.citizenship@msz.gov.pl

sprawach paszportowych prosimy o przesłanie maila na adres: londyn.paszporty@msz.gov.pl.

W sprawach prawnych prosimy o przesłanie maila na adres: londyn.prawny@msz.gov.pl.

W sprawach wizowych prosimy o przesłanie maila na adres: london.visa@msz.gov.pl.

Na terenie urzędu konsularnego mogą przebywać jedynie osoby, których obecność jest niezbędna do załatwienia danej sprawy. Prosimy dostosować się do wytycznych i po wejściu do urzędu kierować się do wyznaczonego punktu przyjęć. Absolutnie niezbędne jest zachowanie punktualności przy wizytach w urzędzie.

Centrum Informacji Konsularnej (CIK)

Udziela odpowiedzi na ogólne pytania w sprawach konsularnych:

  • paszportowych,
  • utraty dokumentów,
  • obywatelstwa polskiego,
  • stanu cywilnego i innych ogólnych prawnych.

PAMIĘTAJ! CIK nie udziela informacji w sprawach wizowych.

Telefon CIK czynny jest w dni robocze w Polsce, w godzinach 9:00-17:00 czasu warszawskiego: +44 (0) 203 0789 618.

Numer telefonu w WKiP Ambasady RP w Londynie – wyłącznie sprawy już rozpoczęte w urzędzie konsularnym w Londynie oraz w sprawach wizowych 

telefon: +44 (0) 207 8228 900
faks: +44 (0) 207 9363 571
e-mail: londyn.konsulat@msz.gov.pl

poniedziałek 10:00-14:00
wtorek 10:00-14:00
środa 10:00-14:00
czwartek 10:00-14:00
piątek 10:00-14:00

Zintegrowany telefon dyżurny

W sytuacjach nagłych  zagrożenia życia lub zdrowia obywateli polskich przebywających w Wielkiej Brytanii wymagających pilnej interwencji konsula możliwy jest kontakt pod numerem telefonu: +44 203 0789 621.

PAMIĘTAJ! Pod numerem telefonu dyżurnego nie udziela się informacji dot. godzin pracy urzędu, spraw paszportowych, wizowych, prawnych, obywatelskich, itd. Telefon dyżurny jest czynny w dni robocze, w godz. 17:00-9:00, oraz całodobowo w dni wolne od pracy w Polsce i Wielkiej Brytanii.

PAMIĘTAJ! Konsul działa w granicach prawa i nie zawsze może pomóc. Konsul nigdy:

  • nie pełni funkcji adwokata i nie zaangażuje w Twoim imieniu miejscowego prawnika,
  • nie świadczy usług, które wykonują biura turystyczne, banki, firmy ubezpieczeniowe, czy firmy transportowe; nie dokonuje np. zmiany rezerwacji biletów i nie pośredniczy w kontaktach z liniami lotniczymi,
  • nie reguluje żadnych zobowiązań finansowych (np. długi, grzywny, mandaty, koszty postępowania sądowego, koszty sprowadzenia prochów / ciała osób zmarłych do Polski, itp.),
  • nie pośredniczy w uzyskaniu zgody na zatrudnienie oraz w poszukiwaniu miejsca zakwaterowania,
  • nie podejmuje interwencji w przypadku konfliktów wynikających z niewywiązywania się z zawartych przez Ciebie umów cywilnoprawnych (dotyczących np. stosunku pracy, zakupu usług turystycznych, biletu lotniczego, itp.),
  • nie zastępuje Policji, ani innych służb państwa przyjmującego; nie wydaje też poleceń przedstawicielom tych służb. 

Media społecznościowe

X: @PolishEmbassyUK
Facebook: @PolishEmbassyUK
LinkedIn: Embassy of the Republic of Poland in London
YouTube: @PolishEmbassyUK

{"register":{"columns":[]}}