W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej

Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej w podmiocie publicznym?

Zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego.

WAŻNE – warunkiem złożenia wniosku jest posiadanie interesu faktycznego wobec instytucji. Interes faktyczny to  potrzeba skorzystania z usług świadczonych przez podmiot publiczny.

Co napisać we wniosku?

Ustawa dokładnie precyzuje dane, które musza się tam znaleźć. A są to:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy, czyli czyli Twoje imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail (jeśli posiadasz)
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym, cyfrowym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  • wskazanie sposobu kontaktu z Wnioskodawcą, czyli jak można się z Tobą skontaktować
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należałoby zlikwidować istniejącą barierę

Wniosek o zapewnienie dostępności można złożyć:

  • osobiście: w siedzibie Urzędu : 10-011 Olsztyn, ul. Osińskiego 12/13.
  • drogą pocztową na adres: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Olsztynie, ul. Ks.W.Osińskiego 12/13.
  • na adres mailowy: sekretariat@wios.olsztyn.pl
  •  na adres Elektronicznej Skrytki Podawczej na ePUAP: /nowios/SkrytkaESP

Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia Wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia Wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.

W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, Wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.

Materiały

Wniosek o zapewnienie dostępności
wniosek​_o​_zapewnienie​_dosępności​_v2.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}