W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 01.07 - 07.07.2023 r.

11.07.2023

Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 01.07 - 07.07.2023 r.

Uwaga pilny komunikat

I. Z zakresu higieny dzieci i młodzieży

1.

Liczba funkcjonujących turnusów

436

2.

Liczba uczestników skontrolowanych turnusów

6982

3.

Liczba kontroli przeprowadzonych przez Państwową Inspekcję Sanitarną

141

4.

Wypoczynek niezgłoszony do Kuratorium Oświaty, tzw. dziki

0

5

Niewłaściwego stanu sanitarnego nie stwierdzono na żadnym turnusie

0

6.

Liczba nałożonych mandatów karnych (suma)                                                     

0

7.

Liczba wniosków do Kuratorium Oświaty o unieruchomienie

0

8.

Wypoczynek zorganizowany w sposób  wzorowy  

0

9.

Inne ważne informacje

 

 

  • Działania pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej w ramach współpracy z przedstawicielami instytucji zainteresowanych zapewnieniem bezpiecznego wypoczynku dzieciom i młodzieży: przeprowadzono 12 wspólnych kontroli  z przedstawicielami policji, 4 z przedstawicielami straży pożarnej, 1 z wizytatorem kuratorium oświaty oraz 1 z udziałem przedstawicieli Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Nidzicy, Starosty Powiatowego w Nidzicy i Nadleśnictwa. Kontrole, w których wzięli udział przedstawiciele służb, dotyczyły głównie obozów pod namiotami.
  • Pracownicy  Higieny Dzieci i Młodzieży przeprowadzili  część kontroli turnusów wypoczynkowych wspólnie z innymi działami Państwowej Inspekcji Sanitarnej (z Bezpieczeństwem Żywności i Żywienia - 49;  z Promocją Zdrowia i Oświatą Zdrowotną – 82; z Higieną Komunalną – 2, z Epidemiologią - 6).
  • Pracownicy Higieny Dzieci i Młodzieży wspierają działania edukacyjne Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej mające na celu podniesienie wiedzy z zakresu zapobiegania zagrożeniom
    związanym z wypoczynkiem letnim poprzez dystrybucję materiałów edukacyjnych na turnusach wypoczynku oraz przeprowadzanie instruktaży dla kadry.

 


 

II. Z zakresu bezpieczeństwa żywności i żywienia

1.

Liczba stołówek ogółem wg ewidencji

108

2.

Liczba  skontrolowanych stołówek

 57

3.

Liczba przeprowadzonych kontroli

 57

4.

Liczba stołówek, w których odnotowano nieprawidłowości

 3

 

  W 2 obiektach całorocznie świadczących usługi hotelarskie (w powiecie giżyckim i gołdapskim) stwierdzono nieprawidłowości:

·wykorzystywanie pomieszczenia niezgodnie z jego przeznaczeniem,

·brak identyfikowalności środków spożywczych,

·niewłaściwe przechowywanie środków spożywczych,

·niewłaściwy stan techniczno-sanitarny części sprzętu i wyposażenia.

 

Na 1 obozie pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną (w powiecie giżyckim) stwierdzono nieprawidłowości:

·brak do wglądu wyniku badania wody oraz orzeczenia lekarskiego dla celów sanitarno-epidemiologicznych pracownika,

·brak zapewnionych właściwych warunków do mycia żywności,

·brak wyparzania naczyń stołowych,

·brak prawidłowo zorganizowanej przygotowalni wstępnej warzyw,

·brak porządku w pomieszczeniu magazynowym.

 

 

5.

Liczba wydanych decyzji

 0

6.

Liczba nałożonych mandatów

 0

 

 


III. Z zakresu promocji zdrowia i oświaty zdrowotnej

1.

Liczba zajęć edukacyjnych przeprowadzonych na turnusach wypoczynku

70

 

Liczba zajęć edukacyjnych przeprowadzonych w innych placówkach (w dwóch przedszkolach, bibliotece publicznej, sołectwie, PZG w Olsztynie)
 

5

2.

Liczba uczestników zajęć edukacyjnych

3140

 

  • dzieci przedszkolne – 53 osoby,
  • czytelnicy (dorośli i dzieci) – 26 osób,
  • mieszkańcy wsi – 30 osób,
  • głuchoniemi mieszkańcy Olsztyna – 20 osób,
  • uczestnicy półkolonii, kolonii, obozów – 3011 osób.
     

 

3.

Tematyka zajęć edukacyjnych:

  • profilaktyka chorób odkleszczowych,
  • znaczenie prawidłowego mycia rąk w profilaktyce chorób zakaźnych,
  • znaczenie wody dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka,
  • zasady bezpiecznego korzystania z promieniowania słonecznego,
  • profilaktyka zatruć pokarmowych, w tym zatruć grzybami,
  • zasady bezpiecznego zachowania nad wodą,
  • zasady bezpiecznego zachowania podczas burzy i upałów,
  • zasady bezpiecznego zachowania w lesie,
  • profilaktyka poparzeń barszczem Sosnowskiego,
  • profilaktyka wścieklizny i bąblowicy,
  • profilaktyka wszawicy, owsicy, świerzbu,
  • profilaktyka uzależnień od substancji psychoaktywnych.
 

4.

 Liczba innych działań edukacyjnych promujących zdrowy i bezpieczny wypoczynek oraz zdrowy styl życia

50

 

·instruktaże dla kierownictwa i opiekunów turnusów wypoczynku – 48 (dla 52 osób);

·punkty/stoiska informacyjno-edukacyjne - 2  /podczas imprez: festyn w Bogacku pow. giżycki (01.07.2023 r., dla 150 odbiorców); podczas imprezy zorganizowanej przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w Gołdapi (01.07.2023 r., dla 80 odbiorców)/.

 

5.

 Liczba uczestników działań ujętych w pkt 4

282

6.

 Informacje dodatkowe

 

 

W okresie 01.07-07.07.2023 r.

  • zamieszczono: 7 wpisów na stronach internetowych, 98 wpisów na Facebooku, 38 wpisów na Twitterze oraz 8 wpisów na Instagramie stacji sanitarno-epidemiologicznych woj. warmińsko-mazurskiego z informacjami dotyczącymi zasad zdrowego wypoczynku letniego oraz informacjami na temat działań powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych związanych z tzw. akcją letnią,
  • prowadzono dystrybucję materiałów edukacyjnych na 14 turnusach wypoczynkowych,
  • przesłano informacje na temat zasad zdrowego wypoczynku do 14 organizatorów wypoczynku letniego w powiecie giżyckim.

 

 

{"register":{"columns":[]}}