W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

KLAUZULA INFORMACYJNA RODO

25.11.2025

KLAUZULA INFORMACYJNA RODO

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

W związku z realizacją wymogów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, informujemy o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz prawach osób, których dane dotyczą.

ADMINISTARTOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Warmińsko-Mazurski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny / Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olsztynie, ul. Żołnierskiej 16, 10-561 Olsztyn; adres e-mail: wsse.olsztyn@sanepid.gov.pl, adres do doręczeń elektronicznych (e-Doręczenia): AE:PL-89978-14535-VFTRG-08, numer tel. 89/524 83 00, NIP: 739-00-10-641; REGON: 291807.

INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

Z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) można kontaktować się: numer tel. 89/524 83 37, e-mail: iod.wsse.olsztyn@sanepid.gov.pl. Kontakt z IOD jest możliwy we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych.

CEL PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w szczególności w celu:

  • ochrony zdrowia publicznego oraz realizacji zadań z zakresu zapobiegania chorobom, w tym chorobom zakaźnym i zawodowym,
  • wykonywania badań laboratoryjnych i pomiarów,
  • prowadzenia postępowań administracyjnych oraz czynności nadzorczych,
  • przyjmowania skarg, wniosków, petycji oraz udzielania informacji,
  • zawierania i realizacji umów,
  • prowadzenia korespondencji oraz obsługi spraw kierowanych do WSSE.

PODSTAWY PRZETWARZANIA

a) Realizacja obowiązków prawnych Administratora
– art. 6 ust. 1 lit. c RODO
Przetwarzanie danych następuje w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa. Podanie danych jest obowiązkowe, jeśli wynika to z odpowiednich ustaw. Niepodanie danych uniemożliwi rozpatrzenie wniosku lub sprawy.

b) Wykonywanie zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej
– art. 6 ust. 1 lit. e RODO
Przetwarzanie danych następuje w celu realizacji ustawowych zadań WSSE. Niepodanie danych może uniemożliwić prowadzenie sprawy.

c) Zawarcie lub wykonanie umowy
– art. 6 ust. 1 lit. b RODO
– w przypadku danych szczególnych: art. 9 ust. 2 lit. h RODO
Podanie danych jest dobrowolne, ale ich brak uniemożliwia zawarcie lub realizację umowy.

d) Zgoda osoby, której dane dotyczą
– art. 6 ust. 1 lit. a RODO
Dotyczy sytuacji korzystania z usług dobrowolnych, np. formularzy kontaktowych.
Przysługuje Pani/Panu prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej cofnięciem.

PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH WYNIKA W SZCZEGÓLNOŚCI Z:

  • ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej,
  • ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi,
  • ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
  • ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
  • ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach,
  • ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych,
  • ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii,
  • ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
  • ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków,
  • ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach,
  • ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
  • ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia,
  • ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia,
  • ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych,
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
  • ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
  • ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
    oraz innych ustaw regulujących zadania Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres:

  • wynikający z przepisów prawa o zasobach archiwalnych i archiwach,
  • niezbędny do realizacji umowy – do końca okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń,
  • do czasu wycofania zgody – w przypadku przetwarzania opartego na zgodzie.

ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

Pani/Pana dane mogą być przekazywane:

  • podmiotom wykonującym zadania na rzecz Administratora, takim jak dostawcy systemów teleinformatycznych i usług serwisowych,
  • operatorom pocztowym i kurierskim,
  • bankom w związku z realizacją płatności,
  • podmiotom publicznym uprawnionym na podstawie przepisów prawa lub na podstawie zawartych porozumień i umów.

Podmioty te zobowiązane są do zachowania poufności i bezpieczeństwa danych.

PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

Przysługuje Pani/Panu:

  1. prawo dostępu do danych osobowych,
  2. prawo sprostowania danych,
  3. prawo usunięcia danych (w przypadkach określonych w RODO),
  4. prawo ograniczenia przetwarzania,
  5. prawo do przenoszenia danych – w sytuacjach, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy,
  6. prawo wniesienia sprzeciwu – wobec przetwarzania prowadzonego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO,
  7. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Podanie danych osobowych jest:

  • obowiązkowe, jeśli wynika to z przepisów prawa,
  • dobrowolne, jeśli odbywa się na podstawie zgody lub jest niezbędne do zawarcia umowy.

Konsekwencją niepodania danych może być brak możliwości realizacji sprawy lub zawarcia umowy.

ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI      

Pani/Pana dane osobowe nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO. 

POLITYKA PLIKÓW COOKIE

Podczas wizyty na stronie mogą być wykorzystywane pliki cookie w celu prawidłowego działania serwisu. Pliki cookie nie zawierają danych osobowych i nie ingerują w działanie komputera użytkownika.

Jakie dane zbieramy?

Podczas wizyty na stronie automatycznie zbierane są dane dotyczące odwiedzin. Znamy datę i czas nadejścia zapytania, adres IP, informacje o przeglądarce, protokole wykorzystywanym do komunikacji oraz błędach, które wystąpiły.
Korzystamy również z dodatkowych narzędzi do analizy zachowań użytkowników.

W jaki sposób wykorzystujemy dane?

Dane zebrane podczas wizyty są wykorzystywane do celów związanych z administrowaniem strony. Informacje uzyskane z narzędzi do analizy zachowań użytkowników dają nam wiedzę o tym w jakim kierunku się rozwijać.

Wykorzystanie ciasteczek

Podczas wizyty na stronie serwer zapisuje na dysku użytkownika krótkie pliki tekstowe zwane ciasteczkami. Ciasteczka nie zawierają danych osobowych oraz nie ingerują w działanie komputera. Służą do identyfikacji przeglądarki i są wymagane do korzystania z niektórych funkcji dostępnych na stronie.

W przypadku naruszenia prawa lub kontroli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych dane mogą zostać udostępnione osobom do tego uprawnionym.

Materiały

Klauzula informacyjna dotycząca rozeznania cenowego w zamówieniach publicznych
Klauzula​_informacyjna​_dotycząca​_rozeznania​_cenowego​_w​_zamówieniach​_publicznych.docx 0.02MB
Klauzula informacyjna dotycząca dostępu do informacji publicznej
Klauzula​_informacyjna​_dotycząca​_dostępu​_do​_informacji​_publicznej.docx 0.02MB
Klauzula informacyjna dotycząca składania skarg wniosków
Klauzula​_informacyjna​_dotycząca​_składania​_skarg,​_wniosków.docx 0.02MB
Klauzula informacyjna dotycząca postępowania administracyjnego
Klauzula​_informacyjna​_dotycząca​_postępowania​_administracyjnego.docx 0.02MB
Klauzula informacyjna dotycząca dostępności osób ze szczeg potrzebami
Klauzula​_informacyjna​_dotycząca​_dostępności​_osób​_ze​_szczeg​_potrzebami.docx 0.02MB
Klauzula informacyjna dotycząca składania petycji
Klauzula​_informacyjna​_dotycząca​_składania​_petycji.docx 0.02MB
Klauzula informacyjna dotycząca interwencji
Klauzula​_informacyjna​_dotycząca​_interwencji.docx 0.02MB
Klauzula informacyjna dla strony umowy reprezentanta osób do kontaktu
Klauzula​_informacyjna​_dla​_strony​_umowy​_reprezentanta,​_osób​_do​_kontaktu.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}