W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 23.07 - 29.07.2022 r.

01.08.2022

Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 23.07 - 29.07.2022 r.

Uwaga pilny komunikat

I. Z zakresu higieny dzieci i młodzieży

1.

Liczba funkcjonujących turnusów

330

2.

Liczba uczestników skontrolowanych turnusów

4597

3.

Liczba kontroli przeprowadzonych przez Państwową Inspekcję Sanitarną

 88

4.

Wypoczynek niezgłoszony do Kuratorium Oświaty, tzw. dziki

0

5

Niewłaściwy stan sanitarny stwierdzono na turnusach:

2

 

Na turnusie w obiekcie hotelowym w powiecie giżyckim; zorganizowanym przez przedsiębiorcę z Redy:

·liczba uczestników: 163;

·uchybienia stwierdzone podczas kontroli: brak dokumentacji zdrowotnej personelu;

·przedsięwzięte działania w celu poprawy stanu sanitarnego: zalecono usunięcie nieprawidłowości, wszczęto postępowanie administracyjne na organizatora wypoczynku.

 

 

 Na turnusie w obiekcie okazjonalnie wykorzystywanym do wypoczynku w powiecie ostródzkim; zorganizowanym przez akademię sportu z Olsztyna:

·liczba uczestników: 30;

·uchybienia stwierdzone podczas kontroli: bałagan w pomieszczeniach mieszkalnych, brak możliwości właściwego suszenia odzieży, pościel bez poszewek;

·przedsięwzięte działania w celu poprawy stanu sanitarnego: zalecono usunięcie nieprawidłowości, na kierownika turnusu nałożono mandat karny w wysokości 200 zł.

 

6.

Liczba nałożonych mandatów karnych (suma)                                                     

1/200 zł

7.

Liczba wniosków do Kuratorium Oświaty o unieruchomienie

0

8.

Wypoczynek zorganizowany w sposób  wzorowy  

0

9.

Inne ważne informacje

 

 

  • Działania pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej w ramach współpracy z przedstawicielami instytucji zainteresowanych zapewnieniem bezpiecznego wypoczynku dzieciom i młodzieży: przeprowadzono 3 wspólne kontrole z przedstawicielami Policji.
  • Ponadto zespół służb (pracownicy PSSE w Ostródzie, przedstawiciele KPP w Ostródzie, przedstawiciele Kuratorium Oświaty w Olsztynie) na prośbę rodzica wypoczywającego dziecka przeprowadził wizytację obiektu. Nie potwierdzono informacji o niewłaściwych warunkach techniczno-sanitarnych, skarga bezzasadna.
  • Pracownicy  Higieny Dzieci i Młodzieży przeprowadzili  część kontroli turnusów wypoczynkowych wspólnie z innymi działami Państwowej Inspekcji Sanitarnej (z Bezpieczeństwem Żywności i Żywienia - 9;  z Higieną Komunalną – 1; z Promocją Zdrowia i Oświatą Zdrowotną – 16).
  • Pracownicy Higieny Dzieci i Młodzieży wspierają działania edukacyjne Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej mające na celu podniesienie wiedzy z zakresu zapobiegania zagrożeniom
    związanym z wypoczynkiem letnim poprzez dystrybucję materiałów edukacyjnych na turnusach wypoczynku oraz przeprowadzanie instruktaży dla kadry.

 

 

II. Z zakresu bezpieczeństwa żywności i żywienia

1.

Liczba stołówek ogółem wg ewidencji

 183

2.

Liczba  skontrolowanych stołówek

 22

3.

Liczba przeprowadzonych kontroli

 22

4.

Liczba stołówek, w których  odnotowano nieprawidłowości

 2

 

  W 2 obiektach całorocznie świadczących usługi hotelarskie (w powiatach mrągowskim i oleckim) stwierdzono nieprawidłowości:

·niewłaściwy stan techniczno-sanitarny pomieszczeń i wyposażenia,

·brak orzeczeń lekarskich dla celów sanitarno-epidemiologicznych pracownika,

·brak właściwie wydzielonych stanowisk pracy;

·brak bieżących zapisów w ramach realizacji instrukcji i procedur GHP/GMP.

W  jednym z ww. obiektów osobę odpowiedzialną ukarano mandatem karnym w wysokości 100 zł.

 

 

5.

Liczba wydanych decyzji

 6

6.

Liczba nałożonych mandatów karnych

 1/100 zł

 
 

III. Z zakresu promocji zdrowia i oświaty zdrowotnej
 

1.

Liczba zajęć edukacyjnych nt. bezpiecznych i zdrowych wakacji

30

 

Zajęcia edukacyjne przeprowadzono w 1 przedszkolu oraz na 29 turnusach wypoczynku letniego.

 

2.

Liczba uczestników zajęć edukacyjnych

1036

 

  • uczestnicy półkolonii, kolonii, obozów – 1026 osób,
  • dzieci przedszkolne – 10 osób.

 

3.

Tematyka zajęć edukacyjnych:

  • profilaktyka COVID-19,
  • profilaktyka chorób odkleszczowych,
  • profilaktyka zatruć pokarmowych,
  • profilaktyka zatruć grzybami,
  • zasady higieny osobistej, w tym higiena mycia rąk,
  • znaczenie wody dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka,
  • profilaktyka wścieklizny i bąblowicy,
  • profilaktyka wszawicy, owsicy, świerzbu,
  • profilaktyka poparzeń barszczem Sosnowskiego,
  • profilaktyka nadmiernej ekspozycji na promieniowanie UV,
  • zasady bezpiecznego zachowania w lesie,
  • zasady bezpiecznego zachowania podczas burzy, upałów i nad wodą,
  • profilaktyka stosowania środków psychoaktywnych,
  • profilaktyka palenia tytoniu,
  • profilaktyka chorób przenoszonych drogą płciową i drogą krwi.
 

4.

 Liczba instruktaży

22

 

·instruktaże dla kierowników turnusów wypoczynku – 14 osób,

·instruktaże dla opiekunów/wychowawców na wypoczynku – 31 osób.

 

5.

 Przesłanie informacji merytorycznych na temat zasad zdrowego wypoczynku letniego do adresatów

14

 

·organizatorzy turnusów wypoczynku letniego (4),

·przedszkola (10).

 

 

6.

 Informacje dodatkowe

 

 

 Inne działania dotyczące zdrowego i bezpiecznego wypoczynku:

  • zamieszczono informacje merytoryczne na stronach internetowych itp.: Facebook Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Olsztynie oraz Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych (11 stacji – 27 postów), strony internetowe/ Instagram/Twitter PSSE (7 wpisów);
  • w trakcie prowadzonych działań adresatom przekazywano materiały edukacyjne (8 turnusów);
  • prowadzono punkt informacyjno-edukacyjny podczas imprezy lokalnej -  „Kręci mnie bezpieczeństwo – Bezpieczne wakacje nad wodą” w Mrągowie (29.07.2022; dla 100 odbiorców; współpraca z WOPR, Komendą Powiatową Policji w Mrągowie).

 

{"register":{"columns":[]}}