W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 29.07 - 04.08.2023 r.

08.08.2023

Uwaga pilny komunikat

I. Z zakresu higieny dzieci i młodzieży

1.

Liczba funkcjonujących turnusów

315

2.

Liczba uczestników skontrolowanych turnusów

4545

3.

Liczba kontroli przeprowadzonych przez Państwową Inspekcję Sanitarną

80

4.

Wypoczynek niezgłoszony do Kuratorium Oświaty, tzw. dziki

0

5

Niewłaściwy stan sanitarny stwierdzono na turnusach:

1

5.1

Na turnusie odbywającym się w obiekcie hotelarskim w powiecie giżyckim; zorganizowanym przez przedsiębiorcę z województwa opolskiego:

  • Liczba uczestników: 32;
  • uchybienia stwierdzone podczas kontroli: niewłaściwy stan sanitarno-porządkowy w pokojach mieszkalnych (bałagan; porozrzucana pościel – także na podłogach; przepełnione kosze; na stolikach pozostałości jedzenia, naczynia, produkty żywnościowe typu ciastka, chipsy, owoce); ponadto stwierdzono nieprawidłowości z zakresu bezpieczeństwa żywienia;
  • przedsięwzięte działania w celu poprawy stanu sanitarnego: zalecono pilne usunięcie nieprawidłowości, na kierownika turnusu nałożono mandat karny 200 zł, wszczęto postępowanie administracyjne. Następnego dnia przeprowadzono kontrolę sprawdzającą – odnotowano poprawę.

 

6.

Liczba nałożonych mandatów karnych (suma)                                                     

1/200 zł

7.

Liczba wniosków do Kuratorium Oświaty o unieruchomienie

0

8.

Wypoczynek zorganizowany w sposób  wzorowy  

0

9.

Inne ważne informacje

 

 

 

  • Działania pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej w ramach współpracy z przedstawicielami instytucji zainteresowanych zapewnieniem bezpiecznego wypoczynku dzieciom i młodzieży -przeprowadzono 4 wspólne kontrole  z przedstawicielami policji.
  • Pracownicy  Higieny Dzieci i Młodzieży przeprowadzili  część kontroli turnusów wypoczynkowych wspólnie z innymi działami Państwowej Inspekcji Sanitarnej (z Bezpieczeństwem Żywności i Żywienia -10;  z Promocją Zdrowia i Oświatą Zdrowotną – 26, z  Higieną Komunalną – 5, z Epidemiologią - 2).

 

 

 

 

 

II. Z zakresu bezpieczeństwa żywności i żywienia

1.

Liczba stołówek ogółem wg ewidencji

 218

2.

Liczba  skontrolowanych stołówek

 27

3.

Liczba przeprowadzonych kontroli

 27

4.

Liczba stołówek, w których  odnotowano nieprawidłowości

 2

 

 W 1 obiekcie całorocznie świadczącym usługi hotelarskie (w powiecie giżyckim) stwierdzono nieprawidłowości:

  • wykorzystywanie pomieszczeń niezgodnie z przeznaczeniem,
  • niewłaściwie prowadzone procesy technologiczne,
  • przechowywanie środków spożywczych w niewłaściwych warunkach, w sposób zagrażający zanieczyszczeniem,
  • brak identyfikowalności zamrożonych środków spożywczych,
  • nie okazano dokumentacji dotyczącej dostawy surowców,
  • nieprawidłowy stan techniczno-sanitarny sufitu w pomieszczeniach piwnicznych,
  • niewłaściwy stan sanitarno-higieniczny zamrażarki na owoce i warzywa,
  • brak zapewnionych warunków do higienicznego mycia i osuszania rąk.

 

  • Za stwierdzone nieprawidłowości osobę odpowiedzialną ukarano grzywną w drodze mandatu karnego w wysokości 200 zł

 

W restauracji, gdzie żywili się uczestnicy półkolonii (wypoczynku w miejscu zamieszkania) w powiecie piskim, stwierdzono nieprawidłowości:

  • wykorzystywanie pomieszczeń niezgodnie z przeznaczeniem,
  • brak segregacji asortymentowej w urządzeniach chłodniczych,
  • niewłaściwie prowadzone procesy technologiczne,
  • niewłaściwe postępowanie z odpadami,
  • brak identyfikowalności zamrożonych środków spożywczych.

 

  • Za stwierdzone nieprawidłowości osobę odpowiedzialną ukarano grzywną w drodze mandatu karnego w wysokości 300 zł

 

 

5.

Liczba wydanych decyzji

 1

6.

Liczba nałożonych mandatów

 2/ 500 zł

 

 


III. Z zakresu promocji zdrowia i oświaty zdrowotnej
 

1.

Liczba zajęć edukacyjnych nt. bezpiecznych i zdrowych wakacji

37

 

 Edukacją objęto 33 podmioty: 32 turnusy wypoczynku letniego (36 zajęć) oraz 1 środowiskowy dom samopomocy.

 

2.

Liczba uczestników zajęć edukacyjnych

1381

 

  • seniorzy – 15 osób,
  • uczestnicy półkolonii, kolonii i obozów – 1366 osób.
     

 

3.

Tematyka zajęć edukacyjnych:

  • profilaktyka chorób odkleszczowych,
  • znaczenie prawidłowego mycia rąk w profilaktyce chorób zakaźnych,
  • znaczenie wody dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka,
  • zasady bezpiecznego korzystania z promieniowania słonecznego,
  • profilaktyka zatruć pokarmowych, w tym zatruć grzybami,
  • zasady prawidłowego odżywiania się,
  • profilaktyka wścieklizny,
  • profilaktyka bąblowicy,
  • profilaktyka wszawicy, owsicy i świerzbu,
  • profilaktyka poparzeń barszczem Sosnowskiego,
  • zasady bezpiecznego zachowania w lesie,
  • zasady bezpiecznego zachowania podczas burzy, upałów i nad wodą,
  • profilaktyka uzależnień od substancji psychoaktywnych.
 

4.

 Liczba innych działań edukacyjnych promujących zdrowy i bezpieczny wypoczynek oraz zdrowy styl życia

29

 

  • instruktaże dla kierownictwa i opiekunów turnusów wypoczynku – 28 (dla 32 osób),
  • prowadzenie punktu informacyjno-edukacyjnego podczas XII Turnieju Piłkarskiego w Gołdapi (29.07.2023 r.; dla 50 odbiorców).

 

5.

 Informacje dodatkowe

 

 

 W okresie 29.07-04.08.2023 r.

  • zamieszczono: 2 wpisy na stronach internetowych, 27 wpisów na Facebooku, 15 wpisów na Twitterze oraz 2 wpisy na Instagramie stacji sanitarno-epidemiologicznych woj. warmińsko-mazurskiego z informacjami dotyczącymi zasad zdrowego wypoczynku letniego oraz informacjami na temat działań powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych związanych z tzw. akcją letnią,
  • prowadzono dystrybucję materiałów edukacyjnych do 12 organizatorów wypoczynku letniego.

 

 

 

{"register":{"columns":[]}}