Meldunek z wypoczynku dzieci i młodzieży w woj. warmińsko-mazurskim za okres 12.07-18.07.2025 r
22.07.2025
I. Z zakresu higieny dzieci i młodzieży
|
1. |
Liczba funkcjonujących turnusów |
485 |
|
2. |
Liczba uczestników skontrolowanych turnusów |
7567 |
|
3. |
Liczba kontroli przeprowadzonych przez Państwową Inspekcję Sanitarną |
138 |
|
4. |
Wypoczynek niezgłoszony do Kuratorium Oświaty, tzw. dziki |
1 |
|
|
Skontrolowano 1 turnus bez rejestracji w elektronicznej bazie wypoczynku MEN zorganizowany przez klub sportowy z województwa mazowieckiego. Na obozie sportowym odbywającym się w obiekcie hotelarskim w powiecie giżyckim wypoczywało 24 dzieci. Nie stwierdzono nieprawidłowości dotyczących warunków mieszkalnych i sanitarnych. |
|
|
5 |
Niewłaściwy stan sanitarny stwierdzono |
3 |
|
|
Na jednym obozie harcerskim pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej odbywającym się w powiecie mrągowskim stwierdzono niewłaściwe warunki do utrzymania higieny osobistej uczestników (używanie wody z jeziora do mycia się). Ponadto także odnotowano nieprawidłowości z zakresu bezpieczeństwa żywności i w tym zakresie nałożono mandat karny. Zalecono pilne usunięcie uchybień – pouczono komendanta obozu o konieczności zapewnienia wody do utrzymania higieny osobistej uczestników o właściwej jakości pobieranej z wodociągu nadzorowanego przez stację sanitarno-epidemiologiczną. Następnego dnia po kontroli obóz wyposażono w kilkudziesięciolitrowe pojemniki, w których woda jest systematycznie dostarczana (pobieranie wody z punktu czerpalnego w pobliskiej świetlicy, zasilanej z wodociągu gminnego). |
|
|
|
Na jednym turnusie zorganizowanym przez przedsiębiorcę z województwa śląskiego, a odbywającym się w ośrodku wypoczynkowym w powiecie ostródzkim, stwierdzono niewłaściwy stan sanitarno-higieniczny pomieszczeń mieszkalnych. W części domków przechowywanie produktów mlecznych na szafkach (produkty wydane do obiadu 5 dni wcześniej); w lodówkach pootwierane produkty żywnościowe (ser żółty, ser topiony, kabanosy, pizza, chleb tostowy) mimo, że całodzienne wyżywienie jest zapewnione w stołówce i przygotowywane na świeżo przez obsługę ośrodka; mokre ręczniki uczestnicy wypoczynku przechowują razem z odzieżą w walizkach; w 1 domku zakwaterowano uczestnika w przedsionku. Zalecono pilne usunięcie nieprawidłowości, na kierownika turnusu nałożono mandat karny 300 zł. Podczas przeprowadzonej nazajutrz kontroli sprawdzającej potwierdzono poprawę i zapewnienie właściwych warunków w domkach mieszkalnych. |
|
|
|
Na jednym turnusie zorganizowanym przez przedsiębiorcę z województwa pomorskiego, a odbywającym się w obiekcie hotelarskim w powiecie ostródzkim, stwierdzono niewłaściwy stan sanitarno-higieniczny pomieszczeń sanitarnych. Zalecono pilne usunięcie nieprawidłowości oraz na kierownika turnusu nałożono mandat karny 300 zł; zapowiedziano przeprowadzenie kontroli sprawdzającej czystość w łazienkach. |
|
|
6. |
Liczba nałożonych mandatów karnych (suma) |
2/600 |
|
7. |
Liczba wniosków do Kuratorium Oświaty o unieruchomienie |
0 |
|
8. |
Wypoczynek zorganizowany w sposób wzorowy |
0 |
|
9. |
Inne ważne informacje |
|
|
|
|
|
II. Z zakresu bezpieczeństwa żywności i żywienia
|
1. |
Liczba stołówek ogółem wg ewidencji |
160 |
|
2. |
Liczba skontrolowanych stołówek |
55 |
|
3. |
Liczba przeprowadzonych kontroli |
55 |
|
4. |
Liczba stołówek, w których odnotowano nieprawidłowości |
2 |
|
|
W 1 obiekcie całorocznie świadczącym usługi hotelarskie (w powiecie ostródzkim) stwierdzono nieprawidłowości: -artykuły spożywcze po upływie terminu przydatności do spożycia.
Na 1 obozie pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej (w powiecie mrągowskim) stwierdzono nieprawidłowości: -niewłaściwy stan sanitarno-higieniczny pomieszczeń i wyposażenia; -przetrzymywanie środków spożywczych w niewłaściwych warunkach temperaturowych, niezgodnych z deklaracją producenta; -przechowywanie żywności bez segregacji asortymentowej; -środki spożywcze narażone na zanieczyszczenie; -stanowiska pracy wykorzystywane niezgodnie z przeznaczeniem; -brak wydzielonego stanowiska do mycia mięsa i warzyw. Za stwierdzone nieprawidłowości osobę odpowiedzialną ukarano grzywną w drodze mandatu karnego w wysokości 500 zł
|
|
|
5. |
Liczba wydanych decyzji |
2 |
|
6. |
Liczba nałożonych mandatów |
2/800 zł |
III. Z zakresu promocji zdrowia i oświaty zdrowotnej
|
1. |
Liczba zajęć edukacyjnych przeprowadzonych na turnusach wypoczynku |
71 |
|
|
Ponadto przeprowadzono 4 zajęcia w przedszkolu |
|
|
2. |
Liczba uczestników zajęć edukacyjnych |
3062 |
|
|
|
|
|
3. |
Tematyka zajęć edukacyjnych:
|
|
|
4. |
Liczba innych działań edukacyjnych promujących zdrowy i bezpieczny wypoczynek oraz zdrowy styl życia |
42 |
|
|
·instruktaże dla kierownictwa i opiekunów turnusów wypoczynku – 38 (dla 38 osób); ·punkty/stoiska informacyjno-edukacyjne – 4 podczas: Pikniku Rodzinnego w Iłowie pow. działdowski (11.07.2025 r.; 70 odbiorców), 3 imprez masowych w Gołdapi (12.07.2025 r.; 13.07.2025 r.; 17.07.2025 r. dla 430 odbiorców). Łącznie dla 500 odbiorców. |
|
|
5. |
Liczba uczestników działań ujętych w punkcie 4 |
538 |
|
6. |
Informacje dodatkowe |
|
|
|
W okresie 12.07-18.07.2025 r.:
|
|