W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Multimedia w aplikacjach mobilnych

Dostępność cyfrowa multimediów w dużej mierze bazuje na alternatywnych metodach przekazywania informacji z multimediów. Ważne jest również odpowiednie osadzenie multimediów i ich alternatyw oraz ograniczanie sytuacji, gdy dźwięk multimediów miesza się z dźwiękiem technologii asystującej.

Ogólnie omawiamy ten temat w artykule Multimedia (jako jeden z tematów o elementach, które tworzą dostępność cyfrową).

Kontrola odtwarzania dźwięku

Unikaj sytuacji, w których dźwięk uruchamia się automatycznie, bez świadomego działania użytkownika. To rozprasza użytkowników, a użytkownikom, którzy korzystają z czytników ekranu, może utrudniać odbiór treści.

iOS

W systemie iOS dźwięk multimediów jest automatycznie przyciszany, gdy pojawia się dźwięk VoiceOvera. Nie zawsze to jednak wystarcza. Niezbędny może być przycisk, by użytkownik mógł zatrzymać dźwięk.

Możesz użyć cechy UIAccessibilityTraitStartsMediaSession, aby wyciszyć VoiceOvera i dać pierwszeństwo dźwiękom multimediów, ale takie działanie przebadaj z użytkownikami, zanim je wdrożysz.

Android

Na urządzeniu z systemem Android dźwięk z czytnika ekranu TalkBack domyślnie ma pierwszeństwo przed wszystkimi innymi dźwiękami.


Logotypy związane z finansowaniem projektu, w ramach którego powstał ten artykuł – Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój, Rzeczpospolita Polska, Europejski Fundusz Społeczny

{"register":{"columns":[]}}