W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Obsługa aplikacji mobilnej na ekranie dotykowym

Użytkownicy mogą korzystać z ekranów dotykowych w różny sposób, na przykład ze względu na ograniczoną sprawność ruchową. Aplikacja mobilna nie powinna stawiać barier w takich sytuacjach.

Ogólnie omawiamy ten temat w artykule Obsługa ekranem dotykowym (jako jeden z tematów o elementach, które tworzą dostępność cyfrową).

Urządzenia mobilne mają wiele czujników, wykorzystywanych w aplikacjach. Są to kompasy, akcelerometry, barometry. Jeżeli aplikacja wykorzystuje takie czujniki, upewnij się, że można ją w pełni obsłużyć, także bez użycia tych czujników. Na przykład aplikacja wymagająca obracania się wokół własnej osi powinna mieć także możliwość używania aplikacji za pomocą interfejsu dotykowego.

Zmiana orientacji wyświetlania ekranu

Osoby słabowidzące lub użytkownicy z niepełnosprawnością poznawczą mogą preferować orientację poziomą urządzenia mobilnego, która zapewnia większy rozmiar tekstu i szerszy obszar wyświetlania. Użytkownicy z niepełnosprawnością ruchową mogą z kolei korzystać ze statywów, aby utrzymywać urządzenie mobilne w stałej orientacji.

Sposób wyświetlania treści oraz interfejsu użytkownika aplikacji mobilnej nie powinny być ograniczone do jednego sposobu wyświetlania orientacji ekranu, chyba że określona orientacja wyświetlania jest ważna i niezbędna.

iOS

Od wersji systemu iOS 8, stosuj interfejsy API UITraitCollection i UITraitEnvironment i właściwości klasy rozmiaru używane w tych interfejsach API.

We wcześniejszych wersjach zwróć uwagę na stosowanie jak największej liczby opcji dostępnych dla  UIInterfaceOrientationMask w ramach UISupportedInterfaceOrientations.

Początkową orientację ekranu aplikacji mobilnej i jej atrybuty definiuj w pliku Info.plist.

Android

Podczas analizy kodu źródłowego aplikacji mobilnej w edytorze Android Studio upewnij się, że atrybut android:screenOrientation nie wskazuje wyłącznie jednego dopuszczalnego rodzaju widoku.


Logotypy związane z finansowaniem projektu, w ramach którego powstał ten artykuł – Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój, Rzeczpospolita Polska, Europejski Fundusz Społeczny

{"register":{"columns":[]}}