W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowe możliwości prototypu systemu EZD RP

04.03.2021

Prace nad EZD RP nie zwalniają tempa. W lutym 2021 r. została udostępniona siódma wersja prototypu systemu, w której zaimplementowano blisko 100 nowych funkcjonalności. Najciekawsze z nich to Rejestracja dokumentów w składzie pism wewnętrznych, Konfiguracja/udostępnianie szablonów dokumentów, Metryka sprawy, Szablony uprawnień oraz Formularz „Zadaj pytanie”.

Grafika przedstawiająca logotyp prac nad pilotażem systemu EZD RP
Rejestracja dokumentów w składzie pism wewnętrznych
Funkcja umożliwia zarejestrowanie zeskanowanych dokumentów wytworzonych w ramach prowadzenia spraw elektronicznych w składzie pism wewnętrznych oraz ich prawidłową obsługę w składzie chronologicznym. Opcja ta jest dostępna tylko dla dokumentów zeskanowanych z poziomu sprawy elektronicznej.
 
Konfiguracja/udostępnianie szablonów dokumentów
Pozwala na odpowiednie pogrupowanie szablonów dokumentów używanych w danej instytucji w foldery (katalogi). Funkcja pozwala na trzy zakresy dostępu: dla wszystkich użytkowników instytucji, dla poszczególnych komórek organizacyjnych,  dla poszczególnych użytkowników systemu. Dodatkowo możliwe jest określenie priorytetów wyświetlania tych szablonów na ekranie użytkowników.
 
Metryka sprawy
Opcja pozwala na podgląd automatycznie zapisywanych czynności związanych z prowadzeniem sprawy. Przy sprawach prowadzonych papierowo (i procedowanych w systemie EZD RP pomocniczo) użytkownik może uzupełnić metrykę samodzielnie, wskazując i dopisując do niej odpowiednie informacje. System umożliwia definiowanie listy czynności do wyboru, co przydaje się w przypadku kompletowania wpisów dla spraw tradycyjnych. Możliwy jest wydruk takiej metryki.
 
Szablony uprawnień
Z tej funkcjonalności skorzystają przede wszystkim administratorzy instytucji. Pozwala na definiowanie uprawnień, ich konfigurację oraz nadawanie ich poszczególnym użytkownikom, np. zgodnie z zajmowanym stanowiskiem. Przykładowo: w systemie można stworzyć szablon „Kierownik” i przypisać mu odpowiednie uprawnienia, a następnie grupowo nadać je wszystkim kierownikom w strukturze organizacyjnej instytucji.
 
Formularz „Zadaj pytanie”
Prosty formularz kontaktowy, który umożliwia zgłaszanie problemów do administratora systemu w instytucji bezpośrednio z systemu EZD RP. Opcja dostępna jest dla zalogowanych pracowników z poziomu menu użytkownika.

 

{"register":{"columns":[]}}