W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Światowy Dzień bez Tytoniu 2025 - podsumowanie działań GIS

Dziewczynka w pułapce, napis: e-papierosy to manipulacja

Z okazji Światowego Dnia bez Tytoniu, który przypada 31 maja, Główny Inspektorat Sanitarny oraz jednostki Państwowej Inspekcji Sanitarnej w całym kraju zrealizowały szeroko zakrojoną kampanię informacyjno-edukacyjną pod hasłem WHO: „Zdemaskować atrakcyjność: ujawnienie taktyk przemysłu tytoniowego i nikotynowego”.

Ogólnopolska kampania GIS – „E-papierosy to manipulacja!”

Główny Inspektorat Sanitarny przygotował specjalne materiały edukacyjne i graficzne, które były szeroko dystrybuowane w mediach społecznościowych oraz w szkołach. Opracowano:

  • broszury dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
  • plakaty do wykorzystania w środowisku lokalnym,
  • pakiet edukacyjny wspierający rozmowy o uzależnieniach,
  • quizy i materiały eksperckie na stronie GIS.

W siedzibie GIS odbył się briefing prasowy z udziałem ekspertów, poświęcony wpływowi nikotyny i e-papierosów na zdrowie oraz marketingowym trikom przemysłu tytoniowego.

Kilknij, żeby zobaczyć retransmisję briefingu oraz pobrać materiały.

Ponad 14 tysięcy lokalnych wydarzeń w całej Polsce

Stacje sanitarno-epidemiologiczne w całym kraju zrealizowały ponad 14 000 działań profilaktycznych, w tym:

  • wykłady, prelekcje i warsztaty edukacyjne,
  • konkursy, happeningi i akcje uliczne z udziałem dzieci i młodzieży,
  • wystawy, quizy, pokazy i prezentacje multimedialne,
  • konsultacje, badania profilaktyczne i promocję poradni antynikotynowych.

W działaniach wzięło udział ponad 1,6 miliona osób.

Najciekawsze inicjatywy lokalne

  • Kampania medialna w woj. podlaskim – spoty w radiu, konkursy i uroczysta gala w Sejnach.
  • Profilaktyka w komunikacji miejskiej Krakowa – emisja przekazów w 140 autobusach.
  • Sonda „Nie palę, bo…” w Rzeszowie – osobiste motywacje studentów jako forma promocji zdrowego stylu życia.

Edukacja, zaangażowanie i współpraca

W kampanię zaangażowały się szkoły, samorządy, uczelnie, media, organizacje pozarządowe i instytucje zdrowia. Działania prowadzone były od kwietnia do czerwca 2025 r., ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży szkół ponadpodstawowych, ich rodzin i nauczycieli.

Z okazji Światowego Dnia bez Tytoniu, który przypada 31 maja, Główny Inspektorat Sanitarny oraz jednostki Państwowej Inspekcji Sanitarnej w całym kraju zrealizowały szeroko zakrojoną kampanię informacyjno-edukacyjną pod hasłem WHO: „Zdemaskować atrakcyjność: ujawnienie taktyk przemysłu tytoniowego i nikotynowego”.

Ogólnopolska kampania GIS – „E-papierosy to manipulacja!”

Główny Inspektorat Sanitarny przygotował specjalne materiały edukacyjne i graficzne, które były szeroko dystrybuowane w mediach społecznościowych oraz w szkołach. Opracowano:

  • broszury dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
  • plakaty do wykorzystania w środowisku lokalnym,
  • pakiet edukacyjny wspierający rozmowy o uzależnieniach,
  • quizy i materiały eksperckie na stronie GIS.

W siedzibie GIS odbył się briefing prasowy z udziałem ekspertów, poświęcony wpływowi nikotyny i e-papierosów na zdrowie oraz marketingowym trikom przemysłu tytoniowego.

Ponad 14 tysięcy lokalnych wydarzeń w całej Polsce

Stacje sanitarno-epidemiologiczne w całym kraju zrealizowały ponad 14 000 działań profilaktycznych, w tym:

  • wykłady, prelekcje i warsztaty edukacyjne,
  • konkursy, happeningi i akcje uliczne z udziałem dzieci i młodzieży,
  • wystawy, quizy, pokazy i prezentacje multimedialne,
  • konsultacje, badania profilaktyczne i promocję poradni antynikotynowych.

W działaniach wzięło udział ponad 1,6 miliona osób.

Najciekawsze inicjatywy lokalne

  • Kampania medialna w woj. podlaskim – spoty w radiu, konkursy i uroczysta gala w Sejnach.
  • Profilaktyka w komunikacji miejskiej Krakowa – emisja przekazów w 140 autobusach.
  • Sonda „Nie palę, bo…” w Rzeszowie – osobiste motywacje studentów jako forma promocji zdrowego stylu życia.

Edukacja, zaangażowanie i współpraca

W kampanię zaangażowały się szkoły, samorządy, uczelnie, media, organizacje pozarządowe i instytucje zdrowia. Działania prowadzone były od kwietnia do czerwca 2025 r., ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży szkół ponadpodstawowych, ich rodzin i nauczycieli.

{"register":{"columns":[]}}