W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kanał żeglugowy przez Mierzeję. Specustawa w Sejmie.

W najbliższy czwartek na posiedzeniu Sejmu RP odbędzie się pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o inwestycjach w zakresie budowy drogi łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.

Połączenie Zalewu Wiślanego i Zatoki Gdańskiej kanałem przez Mierzeję Wiślaną to jedna z priorytetowych inwestycji obecnego rządu. Kanał w nowej sytuacji geopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej ma znaczenie przede wszystkim ze względu na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej części Polski i wschodniej granicy Unii. Bardzo istotne są też aspekty rozwoju gospodarczego i turystycznego tych obszarów. Nowa droga wodna umożliwi swobodną żeglugę statków morskich do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego, będących portami Unii Europejskiej.

Zadaniem specjalnej ustawy jest usprawnienie procesu realizacji inwestycji. Zgodnie z założeniami, kanał ma być wybudowany do 2022 roku. Dokument uwzględnia specyfikę inwestycji w drogi wodne oraz specyfikę inwestora, którym będzie Urząd Morski w Gdyni.

Realizacja inwestycji umożliwi swobodny i nieograniczony dostęp jednostek Marynarki Wojennej i Straży Granicznej do portów Zalewu Wiślanego. Ponadto budowa drogi wodnej będzie szansą na rozwój gospodarczy regionu.

Biuro Prasowe MGMiŻŚ

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
24.01.2018 13:02 Joanna Lis-Drużyńska
Pierwsza publikacja:
24.01.2018 13:02 Joanna Lis-Drużyńska
{"register":{"columns":[]}}