W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Na targach WaterWays Expo 2016 o żegludze śródlądowej

Ważnym punktem, odbywających się dzisiaj, III Międzynarodowych Targów i Konferencji Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej WaterWays Expo 2016, było wystąpienie Jerzego Materny, sekretarza stanu MGMiŻŚ.

Wiceminister resortu przedstawił założenia do strategii rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do 2030 roku. Przypominał, że dokument ten, wyznaczający najważniejsze kierunki polityki transportu śródlądowego kraju, został przyjęty w formie uchwały przez rząd 14 czerwca 2016 r.

Wiceszef MGMiŻŚ podkreślił, że strategia rozwoju wodnych dróg śródlądowych to jeden z priorytetów ministerstwa. - W Polsce udział żeglugi śródlądowej w przewozach wszystkimi gałęziami transportu jest znikomy w porównaniu do innych krajów Unii Europejskiej – przypomniał - Do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu.

Wiceminister Materna przedstawił główne założenia strategii, czyli planowaną rewitalizację Odrzańskiej Drogi Wodnej, przywrócenie żeglowności Wisły od Warszawy do Gdańska oraz połączenie Odry, Noteci, Wisły i Bugu, a także budowę Kanału Śląskiego łączącego Wisłę i Odrę.

Wiceszef resortu podkreślił, że rozpoczęty został proces ratyfikacji ONZ-towskiej konwencji AGN, która umożliwi włączenie naszych dróg wodnych do Europejskiego Systemu Transportu Wodnego.

Biuro Prasowe MGMiŻŚ

Zdjęcia (2)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
25.01.2018 17:57 Joanna Lis-Drużyńska
Pierwsza publikacja:
25.01.2018 17:57 Joanna Lis-Drużyńska
{"register":{"columns":[]}}