W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Jaworznie

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Jaworznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Jaworznie.

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-12-01
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-29

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • pochodzą z różnych źródeł
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-12-01
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-29

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: asp. Paweł Chechelski.
  • E-mail: chechelski@psp.jaw.pl
  • Telefon: 47 851 08 28

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Jaworznie
  • Adres: ul. Krakowska 22, 43-600 Jaworzno
  • E-mail: straz@psp.jaw.pl
  • Telefon: 47 851 08 00

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Jaworznie ul.Krakowska 22, 43-600 Jaworzno

Budynek Komendy Miejskiej PSP zlokalizowany w Jaworznie przy ulicy Krakowskiej 22 i posiada wejście umożliwiające dostęp osobom niepełnosprawnym z poziomu terenu, bez barier architektonicznych. Drzwi zewnętrzne prowadzą do przedsionka – otwierane są one na zewnątrz. Za przedsionkiem znajduje się kilka stopni. Bezpośrednio przy wskazanym wejściu znajduje się stanowisko podoficera umożliwiające obsługę osób z niepełnosprawnościami. Dodatkowo podoficer jest w stanie poprosić do osoby niepełnosprawnej ruchowo pracownika komendy miejskiej w celu załatwienia sprawy bez konieczności poruszania się po budynku.
Miejsca parkingowe uwzględniają miejsce dla osób z niepełnosprawnością i zapewniają dostęp do wskazanego wejścia budynku.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Toalety

Brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych. Brak toalety z przewijakiem.

Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych ruchowo

Brak udogodnień dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

Udogodnienia dla osób niesłyszących i niedowidzących

Brak udogodnień.

Wchodzenie z psem przewodnikiem

Dozwolone.

Udogodnienia dla osób starszych

Brak udogodnień.

Udogodnienia dla rodzin z małymi dziećmi

Brak udogodnień.

 

Inne informacje i oświadczenia

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i  porządkującej funkcji nagłówków.
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
  • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
  • Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:

  • zmiana wielkości czcionki
  • zmiana kontrastu
  • oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach

Ułatwienia dostępu – Pomoc

Zmiana rozmiaru strony:

Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Opera:
[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO, proszę o zapoznanie się z Klauzulą informacyjną.

Materiały

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
Raport​_o​_stanie​_zapewniania​_dostępności​_30032023.docx 0.08MB
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia
Jaworzno​_Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_zapewnienia.pdf 0.79MB
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia - dokument w wersji dostępnej cyfrowo
Jaworzno​_Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_zapewnienia​_-​_dokument​_w​_wersji​_dostępnej​_cyfrowo.docx 0.08MB
Tekst łatwy do czytania
Tekst​​_łatwy​​_do​​_czytania.docx 2.73MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.12.2020 10:44 mł.ogn. Maciej Pęcak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł.asp. Maciej Pęcak
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 10.0 04.04.2024 09:14 mł. asp. Maciej Pęcak
Deklaracja dostępności 9.0 02.04.2024 13:14 mł. asp. Maciej Pęcak
Deklaracja dostępności 8.0 11.05.2023 11:17 mł. asp. Maciej Pęcak
Deklaracja dostępności 7.0 01.04.2023 19:24 mł.asp. Maciej Pęcak
Deklaracja dostępności 6.0 28.04.2022 14:27 mł.ogn. Maciej Pęcak
Deklaracja dostępności 5.0 01.04.2022 16:13 mł.ogn. Maciej Pęcak
Deklaracja dostępności 4.0 01.10.2021 20:07 mł.ogn. Maciej Pęcak
Deklaracja dostępności 3.0 29.09.2021 15:23 mł.ogn. Maciej Pęcak
Deklaracja dostępności 2.0 16.03.2021 14:56 mł.ogn. Maciej Pęcak
Deklaracja dostępności 1.0 07.12.2020 10:44 mł.ogn. Maciej Pęcak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}