W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Informacja dla osób z niepełnosprawnościami

Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących

Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:

  1. Złożyć WNIOSEK o umówienie spotkania i zapewnienie usługi tłumacza, a następnie odesłać wybierając jedną z poniższych metod:
    • e-mail na adres straz@sosnowiec.kmpsp.gov.pl,
    • faksem na nr   47 851 76 42,
      WYSŁAĆ CO NAJMNIEJ NA 3 DNI ROBOCZE PRZED PLANOWANYM SPOTKANIEM,
    • listownie na adres:
      Komenda Miejska PSP w Sosnowcu, ul. Klimontowska 21,
      41-200 Sosnowiec

z dopiskiem na kopercie „WNIOSEK – usługa tłumacza”
(termin spotkania – 3 dni liczone od dnia otrzymania listu).

  1. Załatwić sprawę przy pomocy osoby przybranej w Komendzie Miejskiej PSP w Sosnowcu, ul. Klimontowska 21, 41-200 Sosnowiec. Komenda Miejska PSP w Sosnowcu przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.
  2. Wysłać pismo  na adres: Komenda Miejska PSP w Sosnowcu, ul. Klimontowska 21, 41-200 Sosnowiec.
  3. Zadzwonić przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu:  478517646.
  4. Wysłać e-mail na adres: straz@sosnowiec.kmpsp.gov.pl.
  5. Wysłać pismo faksem na nr 478517642.
  6. Napisać pismo elektronicznie za pomocą platformy ePUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/KMPSPSosnowiec
  7. Wybierając formę komunikacji wymienioną w punkcie 2-6 należy podać następujące informacje:
  • imię i nazwisko osoby uprawnionej,
  • adres korespondencyjny wraz z kodem pocztowym,
  • sposób komunikowania się z osobą uprawnioną – wskazanie adresu e-mail, numeru telefonu, numer faksu,
  • przedmiot rozmowy

Informacja dla osób z niepełnosprawnością narządów ruchu i osób starszych

  • Do wejścia głównego budynku Komendy Miejskiej PSP w  Sosnowcu przy ul. Klimontowskiej 21 w Sosnowcu można się dostać drzwiami wejściowymi od strony ul. Klimontowskiej.
  • Miejsce parkingowe znajduje się na parkingu zewnętrznym obok wejścia głównego, (od strony ul. Klimontowskiej).
  • Można wejść do budynku Komendy Miejskiej PSP w Sosnowcu przy ul. Klimontowskiej 21 z psem asystującym.
  • Osoby z niepełnosprawnością narządów ruchu i osoby starsze mogą skorzystać  z domofonu do którego istnieje dojazd od strony parkingu wózkiem inwalidzkim. Komenda Miejska PSP w Sosnowcu przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.

Informacja dla osób niewidzących lub słabowidzących

Aby skutecznie załatwić sprawę w naszym urzędzie osoby niewidzące lub słabowidzące mogą złożyć dokumenty, za pośrednictwem osób trzecich, w kancelarii Komendy Miejskiej PSP w Sosnowcu przy ul. Klimontowskiej 21, na piętrze lub przesłać dokumenty na adres e-mail straz@sosnowiec.kmpsp.gov.pl. lub elektronicznie za pomocą platformy ePUAP- adres strony internetowej https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/KMPSPSosnowiec

  • Osoby niewidzące lub słabowidzące mogą umówić się na wizytę telefonicznie pod numerem tel.   478517646 lub osobiście w kancelarii Komendy Miejskiej PSP w Sosnowcu przy ul. Klimontowskiej 21 na piętrze.
  • Osoby niewidzące lub słabowidzące mogą spotkać się osobiście w pomieszczeniu przeznaczonym do obsługi interesantów w Komendzie Miejskiej PSP w Sosnowcu, ul. Klimontowska 21, 41-200 Sosnowiec, na piętrze. Komenda Miejska PSP w Sosnowcu przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.

KM PSP w Sosnowcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych.

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i  porządkującej funkcji nagłówków.
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB. 
  • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie. 
  • Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
  • zmiana wielkości czcionki
  • zmiana kontrastu
  • oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach
Ułatwienia dostępu – Pomoc
Zmiana rozmiaru strony:

Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

Firefox, Chrome, Internet Explorer:

[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok

Opera:

[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok

W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

Kto może złożyć wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności

Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Sosnwocu lub ich elementów może:

złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

dane kontaktowe wnioskodawcy;
wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, które mają być dostępne cyfrowo,
wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
wskazanie alternatywnego sposobu dostępności, jeżeli dotyczy.
 
Termin realizacji

Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

W przypadku, gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępność w zakresie określonym we wniosku,  zobowiązany jest zawiadomić wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności oraz zaproponować dostęp alternatywny.

Złożenie wniosku

Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:

wypełnić i wysłać na adres:
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Sosnowcu
ul. Klimontowska 21
41-200 Sosnowiec

przynieść wniosek do sekretariatu w godzinach od 7:30 do 15:30,
wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej na dostepnosc@sosnowiec.kmpsp.gov.pl
korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych ePUAP: /kmpspsosnowiec/SkrytkaESP

Tryb odwoławczy

W przypadku, gdy Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Sosnowcu nie zapewniła wnioskodawcy dostępności:

w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, albo
w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, albo
z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy przez wnioskodawcę skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu,
wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Komendanta Miejskiego  Państwowej Straży Pożarnej w Sosnowcu.

Termin na wniesienie skargi to 30 dni od dnia upłynięcia terminu wskazanego w pkt. 1 i 2 oraz 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO, proszę o zapoznanie się z KLAUZULĄ INFORMACYJNĄ.

Materiały

Wniosek o zapewnienie tłumacza języka migowego
Wniosek​_o​_zapewnienie​_tłumacza.docx 0.03MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2021 10:42 asp. Magdalena Mikowicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Koordynator do spraw dostępności
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami 5.0 31.03.2025 13:00 mł. bryg. Tomasz Dejnak
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami 4.0 31.03.2025 12:46 mł. bryg. Tomasz Dejnak
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami 3.0 10.12.2021 10:16 asp. Magdalena Mikowicz
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami 2.0 10.12.2021 10:14 asp. Magdalena Mikowicz
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami 1.0 08.12.2021 10:42 asp. Magdalena Mikowicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}