Odkryj kulturę! - nowa wyszukiwarka wydarzeń kulturalnych z całej Polski
18.11.2025
Na stronie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę wydarzeń kulturalnych, która gromadzi i promuje najciekawsze inicjatywy odbywające się w całym kraju. Towarzyszące jej hasło - „Odkryj kulturę!” - zachęca do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym. Wystarczy wybrać miejsce i termin, by znaleźć ciekawe i interesujące wydarzania we wskazanej okolicy i skorzystać z oferty kulturalnej.
Zanurz się w świecie koncertów, wystaw, spektakli i festiwali
Oferta kulturalna jest bogata, ale pozostaje rozproszona. Wychodząc naprzeciw potrzebie jak najszerszego uczestnictwa w kulturze, stworzyliśmy wyszukiwarkę, która hasłem „Okryj kulturę!” zachęca do sprawdzenia oferty kulturalnej i udziału w wybranych wydarzeniach. Naszym celem jest promocja różnorodnej oferty kulturalnej w Polsce, aby pokazać bogactwo inicjatyw artystycznych oraz lokalnych działań twórczych, które wspólnie tworzą unikalny i inspirujący obraz polskiej kultury.
Wydarzenia w wyszukiwarce można filtrować według dowolnych kryteriów – daty, miast, województw, grup docelowych, a także nazw wydarzeń czy instytucji. Dzięki temu każdy ma możliwość skorzystania z niej według indywidualnych potrzeb.
To wyjątkowe narzędzie, które użytkownikom daje możliwość zapoznania się z propozycjami zaplanowanych wydarzeń kulturalnych na terenie całej Polski, a instytucjom kultury i organizatorom udostępnia darmową platformę komunikacji, dzięki której mogą dotrzeć do nowych odbiorców.
» Link do wyszukiwarki wydarzeń
Jak zgłosić wydarzenie do wyszukiwarki?
Jeśli chcesz, aby Twoje wydarzenie znalazło się w naszej wyszukiwarce, wypełnij formularz zgłoszeniowy i prześlij go mailem na adres: wyszukiwarka@kultura.gov.pl.
Sukces wakacyjnej kampanii
Pilotażem tego projektu była kampania promująca polską kulturę pn. „Odwiedź kulturę na wakacjach”, którą Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przeprowadziło latem tego roku. Stronę z wyszukiwarką wakacyjnych wydarzeń kulturalnych w odwiedziło 12 927 osób, z czego 65% stanowili nowi użytkownicy, a 35% z nich powracało do wyszukiwarki regularnie. Kampania dotarła do ponad 3 mln odbiorców w całej Polsce poprzez artykuły w portalach internetowych oraz wywiady w telewizji i stacjach radiowych. Materiały graficzne publikowane w platformach społecznościowych ministerstwa zostały wyświetlone blisko 9,3 mln razy i zachęciły do ponad 20 000 interakcji.