Zapytanie ofertowe - wykonywanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego zastępstwa procesowego
01.12.2025
Departament Dziedzictwa Kulturowego (DDK) Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego poszukuje Wykonawcy do wykonywania w imieniu i na rzecz Zamawiającego zastępstwa procesowego w sprawach cywilnych, karnych i administracyjnych przed polskimi sądami i trybunałami.
I. Przedmiot umowy:
Wykonywanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego zastępstwa procesowego w:
- sprawach cywilnych, karnych i administracyjnych przed polskimi sądami i trybunałami, w tym zastępstwa w zakresie ewentualnych postępowań pojednawczych, w sprawach przekazanych Zleceniodawcy do prowadzenia w oparciu o art. 8b ust. 1 ustawy o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa albo art. 8 ust. 1 ustawy o Prokuratorii Generalnej Rzeczpospolitej Polskiej, dotyczących roszczeń Skarbu Państwa lub roszczeń przeciwko Skarbowi Państwa i innych sprawach cywilnych, karnych i administracyjnych przed polskimi sądami i trybunałami, w których stroną jest Skarb Państwa lub Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego na podstawie przepisów szczególnych, związanych z restytucją dóbr kultury, w tym mających charakter strat wojennych (to jest utraconych przez podmioty polskie w związku z okupacją lub działaniami wojennymi, prowadzonymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w latach 1939 – 1945),
- sprawach cywilnych przed polskimi sądami i trybunałami, w tym zastępstwa w zakresie ewentualnych postępowań pojednawczych, dotyczących roszczeń przeciwko Skarbowi Państwa, mających za przedmiot rzeczy znajdujące się w zbiorach muzeów, których organizatorem jest Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w tym w sprawach przekazanych Zleceniodawcy do prowadzenia w oparciu o art. 8b ust. 1 ustawy o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa lub art. 8 ust. 1 ustawy o Prokuratorii Generalnej Rzeczpospolitej Polskiej, oraz w innych sprawach cywilnych dotyczących tych rzeczy, w których stroną jest Skarb Państwa lub Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego na podstawie przepisów szczególnych.
II. Zakres umowy zlecenia: umowa obejmuje:
- reprezentowanie Zleceniodawcy przed organami prowadzącymi postępowania objęte umową, w tym również podczas posiedzeń sądowych,
- uczestniczenie w innych czynnościach postępowania cywilnego i karnego, w tym także w działaniach przedsądowych i rokowaniach ze stroną przeciwną,
- sporządzanie pism w celu wszczęcia postępowania oraz w toku postępowań i wnoszenie ich do właściwych instytucji,
- sporządzanie projektów pism i dokumentów,
- konsultacje ze Zleceniodawcą związane ze sprawami objętymi umową,
- Wzór umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania,
- Zamawiający zaznacza, iż maksymalny rozmiar zaangażowania godzinowego Zleceniobiorcy przez cały okres trwania umowy wyniesie do 1060 godzin.
II. Termin realizacji umowy:
do 31.12.2026 r.
IV. Wymagania w stosunku do osoby dedykowanej przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu umowy zlecenia przez cały okres jej obowiązywania:
A. Niezbędne:
-
- Posługiwanie się językiem polskim,
- Wykształcenie wyższe prawnicze - tytuł radcy prawnego lub adwokata (podmiot składający ofertę powinien wskazać numer wpisu na listę radców prawnych lub adwokatów w formularzu ofertowym),
- Doświadczenie w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego w sprawach, w których przedmiotem są dobra kultury należące do zbiorów publicznych - wymogiem minimalnym jest wykonywanie zastępstwa procesowego w przynajmniej 3 takich sprawach w okresie ostatnich 3 lat.
B. Wymagane dokumenty:
-
- Oświadczenie o wpisie na listę radców prawnych lub listę adwokatów,
- Oświadczenie o braku istnienia okoliczności powodujących konflikt interesów w rozumieniu Kodeksu Etyki Radcy Prawnego lub Kodeksu Etyki Adwokackiej,
- Wypełniona, stosownie do posiadanego doświadczenia w wykonywaniu zastępstwa procesowego, o którym mowa w pkt. IV lit. c) (wymagania niezbędne) oraz kryterium „Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia”, o którym mowa w pkt VII - Lista spraw stanowiąca Załącznik nr 2 do niniejszego postępowania,
- Wykaz osób dedykowanych przez Wykonawcę do wykonywania przedmiotu umowy, oraz dane osób, o których mowa w p. VII lit. C, zatrudnionych przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej (wymóg fakultatywny),
- Wypełniony Formularz oferty stanowiący Załącznik nr 3 do niniejszego postępowania.
- Oświadczenie sankcyjne
V. Termin składania dokumentów:
11.12.2025, do godz. 17:00
VI. Miejsce składania dokumentów:
Osoby zainteresowane proszone są o przesłanie dokumentów, o których mowa w pkt IV B w wersji elektronicznej na następujący adres poczty elektronicznej: ddk@kultura.gov.pl. W tytule maila prosimy o zapis: „Oferta DDK – zastępstwo procesowe 2025”
VII. Kryteria wyboru
Zamawiający dokona oceny złożonych ofert w oparciu o trzy kryteria, tj.:
|
Lp. |
Kryterium |
Znaczenie procentowe kryterium |
Maksymalna ilość pkt, jakie może otrzymać oferta za dane kryterium po uwzględnieniu wagi kryterium |
|
A |
Cena oferty brutto |
40% |
40 |
|
B |
Doświadczenie (w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego w sprawach, w których przedmiotem są dobra kultury należące do zbiorów publicznych) |
50% |
50 |
|
C |
Zaplecze organizacyjne |
10% |
10 |
|
SUMA |
100 % |
100 |
|
A. Punkty w kryterium „Cena oferty brutto w PLN”
Wykonawca w poniższym kryterium może uzyskać maksymalnie 40 pkt
Punkty zostaną obliczone według następującego wzoru:
Cena oferty brutto z najniższą ceną
--------------------------------------------------- x 100 x 40% = liczba punktów
Cena brutto oferty badanej
B. Doświadczenie
Ocena kryterium doświadczenie zostanie przeprowadzona w oparciu o udokumentowane doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego w sprawach, w których przedmiotem są dobra kultury należące do zbiorów publicznych, w wymiarze przekraczającym 3 sprawy, o których mowa w pkt IV lit. c). Doświadczenie powinno zostać udokumentowane poprzez wskazanie poprowadzonych spraw (innych niż sprawy, o których mowa w pkt IV lit. c) wraz z przywołaniem ich sygnatur na Liście spraw, stanowiącej załącznik do niniejszego ogłoszenia. Zamawiający – przy ocenie ofert w kryterium „doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia”- będzie punktował maksymalnie 25 spraw, z zastrzeżeniem, że za każdą poprowadzoną sprawę zgodnie z ww. kryterium doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia, Zamawiający przyzna po 1 pkt. W przypadku wskazania doświadczenia dla więcej niż jednej osoby Zamawiający będzie punktował doświadczenie osoby wskazanej jako pierwsza wg załączonego Wykazu.
Ocena zostanie dokonana według następujących wzorów:
1 pkt = jedna poprawnie wykazana sprawa, zgodnie z wymaganiem określonym w pkt. IV lit A.
Uzyskana liczba punktów zostanie przeliczona wg poniższego wzoru uwzgledniającego wagę kryterium. Wykonawca w poniższym kryterium może uzyskać maksymalnie 50 pkt.
Liczba punktów oferty badanej w kryterium „Doświadczenie”
--------------------------------------------------------------------------------- x 100 x 50% = liczba punktów
Najwyższa liczba punktów przyznanych w kryterium „Doświadczenie”
Oceny ofert dokona Komisja powołana przez Zamawiającego.
C. Zaplecze organizacyjne
Ocena kryterium zaplecze organizacyjne zostanie przeprowadzona w oparciu o dostarczony przez Wykonawcę wykaz zatrudnionych przez Wykonawcę osób do wykonywania przedmiotu umowy. Zamawiający przyzna 10 pkt Wykonawcy, który wykaże, że oprócz osoby, o której mowa w p. VII lit. B posiada zaplecze organizacyjne obejmujące przynajmniej 3 osoby posiadające wykształcenie prawnicze, w tym przynajmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia radcy prawnego lub adwokata z co najmniej 3-letnim doświadczeniem zawodowym w wykonywaniu zastępstwa procesowego w sprawach cywilnych.
VIII. Wybór oferty najkorzystniejszej
Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej na warunkach określonych w ogłoszeniu i przekaże oświadczenie o przyjęciu oferty wybranemu Wykonawcy. Złożenie oferty w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie nie stanowi oferty zakupu w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Otrzymanie przez Zamawiającego oferty nie stanowi podstawy do roszczenia sobie prawa ze strony oferenta do zawarcia umowy.
IX. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania ofertowego w każdym momencie bez podawania przyczyn.
X. Kontakt
W sprawach dotyczących niniejszego postępowania prosimy kontaktować się elektronicznie w godzinach pracy urzędu, tj. 8:15-16:15, na następujący adres mailowy: ddk@kultura.gov.pl. Odpowiedzi na pytania dot. niniejszego postępowania zostaną przesłane na adres poczty elektronicznej nadawcy oraz upublicznione bez wskazywania źródła zapytania na stronie, na której umieszczono niniejsze zapytanie.
Materiały
Załącznik nr 1 - Wzór umowyZałącznik_nr_1_Projekt_umowy_zastępstwo_procesowe.docx 0.03MB Załącznik nr 2 - Lista spraw
Załącznik_nr_2_lista_spraw.docx 0.01MB Załącznik nr 3 - Formularz oferty
Załącznik_nr_3_FORMULARZ_OFERTY.docx 0.02MB
XI. RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję że, administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ul. Krakowskie Przedmieście 15 00-071 Warszawa
- Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego: abi@kultura.gov.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu zawarcia umowy,
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, uprawnione na podstawie obowiązującego prawa do kontrolowania działalności Zamawiającego,
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 5 lat z uwagi na obowiązek archiwizowania dokumentów przez jednostkę sektora finansów publicznych,
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d i e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu - wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b, d i e RODO.
- Pierwsza publikacja:
- 01.12.2025 07:40 Paulina Czubak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Kacper Białkowski
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Zapytanie ofertowe - wykonywanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego zastępstwa procesowego | 1.0 | 01.12.2025 07:40 Paulina Czubak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP