W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zapytanie ofertowe - wykonywanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego zastępstwa procesowego

01.12.2025

Departament Dziedzictwa Kulturowego (DDK) Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego poszukuje Wykonawcy do wykonywania w imieniu i na rzecz Zamawiającego zastępstwa procesowego w sprawach cywilnych, karnych i administracyjnych przed polskimi sądami i trybunałami.

I. Przedmiot umowy:

Wykonywanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego zastępstwa procesowego w:

  1. sprawach cywilnych, karnych i administracyjnych przed polskimi sądami i trybunałami, w tym zastępstwa w zakresie ewentualnych postępowań pojednawczych, w sprawach przekazanych Zleceniodawcy do prowadzenia w oparciu o art. 8b ust. 1 ustawy o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa albo art. 8 ust. 1 ustawy o Prokuratorii Generalnej Rzeczpospolitej Polskiej, dotyczących roszczeń Skarbu Państwa lub roszczeń przeciwko Skarbowi Państwa i innych sprawach cywilnych, karnych i administracyjnych przed polskimi sądami i trybunałami, w których stroną jest Skarb Państwa lub Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego na podstawie przepisów szczególnych,  związanych z restytucją dóbr kultury, w tym mających charakter strat wojennych (to jest utraconych przez podmioty polskie w związku z okupacją lub działaniami wojennymi, prowadzonymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w latach 1939 – 1945),
  2. sprawach cywilnych przed polskimi sądami i trybunałami, w tym zastępstwa w zakresie ewentualnych postępowań pojednawczych, dotyczących roszczeń przeciwko Skarbowi Państwa, mających za przedmiot rzeczy znajdujące się w zbiorach muzeów, których organizatorem jest Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w tym w sprawach przekazanych Zleceniodawcy do prowadzenia w oparciu o art. 8b ust. 1 ustawy o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa lub art. 8 ust. 1 ustawy o Prokuratorii Generalnej Rzeczpospolitej Polskiej, oraz w innych sprawach cywilnych dotyczących tych rzeczy, w których stroną jest Skarb Państwa lub Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego na podstawie przepisów szczególnych.

II. Zakres umowy zlecenia: umowa obejmuje:

  1. reprezentowanie Zleceniodawcy przed organami prowadzącymi postępowania objęte umową, w tym również podczas posiedzeń sądowych,
  2. uczestniczenie w innych czynnościach postępowania cywilnego i karnego, w tym także w działaniach przedsądowych i rokowaniach ze stroną przeciwną,
  3. sporządzanie pism w celu wszczęcia postępowania oraz w toku postępowań i wnoszenie ich do właściwych instytucji,
  4. sporządzanie projektów pism i dokumentów,
  5. konsultacje ze Zleceniodawcą związane ze sprawami objętymi umową,
  6. Wzór umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zapytania,
  7. Zamawiający zaznacza, iż maksymalny rozmiar zaangażowania godzinowego Zleceniobiorcy przez cały okres trwania umowy wyniesie do 1060 godzin.

II. Termin realizacji umowy:

do 31.12.2026 r.

IV. Wymagania w stosunku do osoby dedykowanej przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu umowy zlecenia przez cały okres jej obowiązywania:

A. Niezbędne:

    1. Posługiwanie się językiem polskim,
    2. Wykształcenie wyższe prawnicze - tytuł radcy prawnego lub adwokata (podmiot składający ofertę powinien wskazać numer wpisu na listę radców prawnych lub adwokatów w formularzu ofertowym),
    3. Doświadczenie w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego w sprawach, w których przedmiotem są dobra kultury należące do zbiorów publicznych - wymogiem minimalnym jest wykonywanie zastępstwa procesowego w przynajmniej 3 takich sprawach w okresie ostatnich 3 lat.

B. Wymagane dokumenty:

    • Oświadczenie o wpisie na listę radców prawnych lub listę adwokatów,
    • Oświadczenie o braku istnienia okoliczności powodujących konflikt interesów w rozumieniu Kodeksu Etyki Radcy Prawnego lub Kodeksu Etyki Adwokackiej,
    • Wypełniona, stosownie do posiadanego doświadczenia w wykonywaniu zastępstwa procesowego, o którym mowa w pkt. IV lit. c) (wymagania niezbędne) oraz kryterium „Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia”, o którym mowa w pkt VII - Lista spraw stanowiąca Załącznik nr 2 do niniejszego postępowania,
    • Wykaz osób dedykowanych przez Wykonawcę do wykonywania przedmiotu umowy, oraz dane osób, o których mowa w p. VII lit. C, zatrudnionych przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej (wymóg fakultatywny),
    • Wypełniony Formularz oferty stanowiący Załącznik nr 3 do niniejszego postępowania.
    • Oświadczenie sankcyjne

V. Termin składania dokumentów:

11.12.2025, do godz. 17:00

VI. Miejsce składania dokumentów:

Osoby zainteresowane proszone są o przesłanie dokumentów, o których mowa w pkt IV B w wersji elektronicznej na następujący adres poczty elektronicznej: ddk@kultura.gov.pl. W tytule maila prosimy o zapis: „Oferta DDK – zastępstwo procesowe 2025”

VII. Kryteria wyboru

Zamawiający dokona oceny złożonych ofert w oparciu o trzy kryteria, tj.:

Lp.

Kryterium

Znaczenie procentowe kryterium

Maksymalna ilość pkt, jakie może otrzymać oferta za dane kryterium po uwzględnieniu wagi kryterium

A

Cena oferty brutto
w PLN

40%

40

B

Doświadczenie (w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego w sprawach, w których przedmiotem są dobra kultury należące do zbiorów publicznych)

50%

50

C

Zaplecze organizacyjne

10%

10

SUMA

100 %

100

A. Punkty w kryterium „Cena oferty brutto w PLN”

Wykonawca w poniższym kryterium może uzyskać maksymalnie 40 pkt

Punkty zostaną obliczone według następującego wzoru:

Cena oferty brutto  z najniższą ceną
--------------------------------------------------- x 100 x 40% = liczba punktów
Cena brutto oferty badanej

B. Doświadczenie

Ocena kryterium doświadczenie zostanie przeprowadzona w oparciu o udokumentowane doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w zakresie wykonywania zastępstwa procesowego w sprawach, w których przedmiotem są dobra kultury należące do zbiorów publicznych, w wymiarze przekraczającym 3 sprawy, o których mowa w pkt IV lit. c). Doświadczenie powinno zostać udokumentowane poprzez wskazanie poprowadzonych spraw (innych niż sprawy, o których mowa w pkt IV lit. c) wraz z przywołaniem ich sygnatur na Liście spraw, stanowiącej załącznik do niniejszego ogłoszenia. Zamawiający – przy ocenie ofert w kryterium „doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia”- będzie punktował maksymalnie 25 spraw, z zastrzeżeniem, że za każdą poprowadzoną sprawę zgodnie z ww. kryterium doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia, Zamawiający przyzna po 1 pkt. W przypadku wskazania doświadczenia dla więcej niż jednej osoby Zamawiający będzie punktował doświadczenie osoby wskazanej jako pierwsza wg załączonego Wykazu.

 Ocena zostanie dokonana według następujących wzorów:

1 pkt = jedna poprawnie wykazana sprawa, zgodnie z wymaganiem określonym w pkt. IV lit A.

Uzyskana liczba punktów zostanie przeliczona wg poniższego wzoru uwzgledniającego wagę kryterium. Wykonawca w poniższym kryterium może uzyskać maksymalnie 50 pkt.

Liczba punktów oferty badanej w kryterium „Doświadczenie”
---------------------------------------------------------------------------------  x 100 x 50% = liczba punktów
Najwyższa liczba punktów przyznanych w kryterium „Doświadczenie”

Oceny ofert dokona Komisja powołana przez Zamawiającego.

C. Zaplecze organizacyjne

Ocena kryterium zaplecze organizacyjne zostanie przeprowadzona w oparciu o dostarczony przez Wykonawcę wykaz zatrudnionych przez Wykonawcę osób do wykonywania przedmiotu umowy. Zamawiający przyzna 10 pkt Wykonawcy, który wykaże, że oprócz osoby, o której mowa w p. VII lit. B posiada zaplecze organizacyjne obejmujące przynajmniej 3 osoby posiadające wykształcenie prawnicze, w tym przynajmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia radcy prawnego lub adwokata z co najmniej 3-letnim doświadczeniem zawodowym w wykonywaniu zastępstwa procesowego w sprawach cywilnych.

VIII. Wybór oferty najkorzystniejszej

Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej na warunkach określonych w ogłoszeniu i przekaże oświadczenie o przyjęciu oferty wybranemu Wykonawcy. Złożenie oferty w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie nie stanowi oferty zakupu w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Otrzymanie przez Zamawiającego oferty nie stanowi podstawy do roszczenia sobie prawa ze strony oferenta do zawarcia umowy.

IX. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania ofertowego w każdym momencie bez podawania przyczyn.

X. Kontakt

W sprawach dotyczących niniejszego postępowania prosimy kontaktować się elektronicznie w godzinach pracy urzędu, tj. 8:15-16:15, na następujący adres mailowy: ddk@kultura.gov.pl. Odpowiedzi na pytania dot. niniejszego postępowania zostaną przesłane na adres poczty elektronicznej nadawcy oraz upublicznione bez wskazywania źródła zapytania na stronie, na której umieszczono niniejsze zapytanie.

Materiały

Załącznik nr 1 - Wzór umowy
Załącznik​_nr​_1​_Projekt​_umowy​_zastępstwo​_procesowe.docx 0.03MB
Załącznik nr 2 - Lista spraw
Załącznik​_nr​_2​_lista​_spraw.docx 0.01MB
Załącznik nr 3 - Formularz oferty
Załącznik​_nr​_3​_FORMULARZ​_OFERTY.docx 0.02MB

XI. RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję że, administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego  ul. Krakowskie Przedmieście 15 00-071 Warszawa

  • Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego: abi@kultura.gov.pl 
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu zawarcia umowy,
  • odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, uprawnione na podstawie obowiązującego prawa do kontrolowania działalności Zamawiającego,
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 5 lat z uwagi na obowiązek archiwizowania dokumentów przez jednostkę sektora finansów publicznych,
  • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  • posiada Pani/Pan:
    • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
    • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
    • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;  prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
  •  
  • nie przysługuje Pani/Panu:
    • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d i e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
    • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
    • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu - wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b, d i e RODO.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.12.2025 07:40 Paulina Czubak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Kacper Białkowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zapytanie ofertowe - wykonywanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego zastępstwa procesowego 1.0 01.12.2025 07:40 Paulina Czubak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}