W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Najczęściej zadawane pytania

Rejestracja

Czy mogę zapisać się telefonicznie?

Tak, rejestracja telefoniczna jest możliwa. Rejestracja działa od poniedziałku do czwartku w godz. 7:00-19:00 oraz w piątki w godz. 7:00-18:00. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w zakładce Telefoniczna rejestracja pacjentów.

Jakie są numery do rejestracji?

Główny numer do rejestracji: 47 722 15 52. Szczegółowe numery dla konkretnych poradni znajdziesz na stronie: Telefoniczna rejestracja pacjentów oraz Poradnie specjalistyczne.

Gdzie mogę złożyć deklarację wyboru lekarza, pielęgniarki i położnej w ramach NFZ w Przychodni Medycyny Rodzinnej PIM MSWiA?

Deklaracje do lekarza POZ można złożyć w sekretariacie Przychodni Medycyny Rodzinnej przy ul. Wołoskiej 137 (blok C, parter). Rejestracja czynna jest w dni robocze od godz. 7:00 do 19:00 (piątki do 18:00). Szczegóły dotyczące Przychodni Medycyny Rodzinnej oraz wzory deklaracji lekarza, pielęgniarki i położnej znajdują się TUTAJ.

Jakie są lokalizacje rejestracji?

 

Budynek

Rejestracja

Poziom

     B

Neurologiczna

1 piętro

     B

Tomografia i Rezonans

parter

     B

Ginekologiczna

1 piętro

     D

CUL

parter

     D

Dermatologiczna

6 piętro

     D

Okulistyczna

5 piętro

     E

Poradnia Zaburzeń Rytmu Serca – Stymulatory

1 piętro

     I

Medycyna Nuklearna

parter

     K

Rejestracja „K”

parter

     N

Onkologiczna

parter

     N

Radioterapia

-1 poziom

     PG

Centrum Kardiologii Klinicznej

1 piętro

     S

Rejestracja „S”

parter

     S

Poradnia Zdrowia Psychicznego

4 piętro

     S

Medycyna Pracy

4 piętro

     U

Przychodnia dzieci i młodzieży

parter

Kto nie potrzebuje skierowania?

Skierowanie nie jest wymagane do: psychiatry, ginekologa, dentysty, wenerologa i onkologa. Nie potrzebują go również inwalidzi wojenni, osoby represjonowane, kombatanci, niewidome cywilne ofiary działań wojennych, chorzy na gruźlicę, zakażeni wirusem HIV, osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności, w zakresie badań dawców narządów, uzależnieni od alkoholu, środków odurzających i substancji psychotropowych - w zakresie lecznictwa odwykowego, uprawnieni (żołnierze lub pracownicy) oraz weterani - w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa.

Ile czasu jest ważne skierowanie?

Skierowanie do lekarza specjalisty nie ma terminu ważności, ale jeśli nie zostanie zrealizowane w rozsądnym terminie lub jeśli stan zdrowia pacjenta ulegnie zmianie, może nie być uznane. Jeśli minęło kilka lat od wystawienia skierowania, warto skontaktować się z poradnią, w której planujesz wizytę, aby upewnić się, czy skierowanie jest nadal ważne.

Co jeśli przegapiłem/am termin wizyty?

Jeśli przegapiłeś wizytę u lekarza, jak najszybciej skontaktuj się z rejestracją celem ponownego zapisu na wizytę.

Jak mogę odwołać wizytę?

Nieodwołanie wizyty uniemożliwia skorzystanie z terminu innym pacjentom. W przypadku rezygnacji z umówionej wizyty lub chęci zmiany terminu, prosimy o wcześniejsze odwołanie wizyty: osobiście, telefonicznie lub drogą elektroniczną na adres: rezygnacja.wizyty@pimmswia.gov.pl  W przypadku kontaktu mailowego, wiadomość musi zawierać następujące dane: imię i nazwisko Pacjenta, rok urodzenia, nazwę poradni, datę umówionej wizyty.

Brak powyższych informacji może uniemożliwić nam identyfikację wizyty i jej skuteczne odwołanie.

Czy może mnie zapisać ktoś z rodziny? Co jest do tego potrzebne?

Tak, jest to możliwe. W tym celu należy posiadać skierowanie, numer pesel, i dane osobowe pacjenta.

Jaka jest różnica między rejestracją na badania, do poradni, a do oddziału?

Rejestracja na badania to jednorazowa procedura polegająca na pozyskaniu konkretnych wyników diagnostycznych pacjenta. Rejestracja do poradni dotyczy kompleksowej diagnozy i leczenia. Rejestracja na oddział polega na leczeniu stacjonarnym, związanym z chorobą lub urazem. 

 

Przyjęcie do szpitala

Jakie dokumenty powinienem zabrać ze sobą?

Na planowe przyjęcie należy zabrać: dowód tożsamości, skierowanie, posiadaną dokumentację medyczną i wyniki badań.

Szczegółowe informacje znajdą Państwo w zakładce Przyjęcie do szpitala.

Jak mogę zapisać się na oddział?

Aby zapisać się na planowe przyjęcie do szpitala, należy skontaktować się osobiście lub telefonicznie z sekretariatem kliniki bądź oddziału, na który posiadasz skierowanie od lekarza rodzinnego lub specjalisty.

Co jeśli skierowanie zawiera błędny kod lub dane?

Jeśli skierowanie zawiera nieprawidłowy kod lub inne błędy formalne, może zostać odrzucone na etapie rejestracji. W takiej sytuacji należy skontaktować się z lekarzem wystawiającym skierowanie w celu jego korekty lub wystawienia nowego dokumentu.

Dlaczego termin wizyty w poradni jest odległy?

Terminy wizyt uzależnione są od liczby pacjentów oczekujących, dostępności personelu medycznego oraz limitów finansowania świadczeń ustalanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

Czy na terenie szpitala znajduje się restauracja, bufet lub sklep?

Na terenie PIM MSWiA znajduje się sklep spożywczy (budynek A, parter, na lewo od wejścia głównego). Ponadto w budynkach szpitala znajdują się automaty oraz punkty sprzedaży obiadów i kanapek firm cateringowych.

 

Wizyty i grafiki

Jaki jest termin oczekiwania na wizytę?

Czas oczekiwania na wizytę można sprawdzić na stronie: terminyleczenia.nfz.gov.pl.

Gdzie mogę sprawdzić, gdzie jest dany lekarz?

Informacje o lokalizacji lekarzy można uzyskać poprzez:

- Służbę informacyjną

- Stronę internetową naszej placówki

- Tablice informacyjne na terenie Instytutu

- Punkt Informacyjny w budynku PG oraz w Punkcie Informacyjno-Kancelaryjnym

 

Lokalizacja i dojazd

Jak dojechać do Instytutu komunikacją miejską?

Szczegóły dojazdu do Instytytu znajdują się w zakładce Dojazd.

Jak trafić do odpowiedniego budynku?

W celu ułatwienia poruszania się po terenie szpitala mogą Państwo skorzystać szeregu udogodnień, które przygotowaliśmy dla Państwa. Wśród nich znajduje się Punkt informacyjny, Służby informacyjne, PIM Bus oraz Wirtualny Spacer. Szczegóły znajdują się w zakładce Udogodnienia dla pacjentów. Dodatkowo w zakładce Plan szpitala znajduje się mapa oraz plan budynków.

Czy na terenie Instytytu znajduje się parking? Ile czasu trwa bezpłatny postój?

Na terenie PIM MSWiA jest dostępny parking dla pacjentów. Bezpłatny postój na parkingu w PIM MSWiA wynosi 10 minut.

Gdzie i jak opłaca się bilet parkingowy?

Bilet parkingowy można opłacić gotówką lub kartą w punkcie obsługi parkingu (obok szlabanu, od ul. Wołoskiej) oraz w automatach parkingowych znajdujących się przy bud. C, przy punkcie obsługi parkingu oraz przy bud. K.

Czy w szpitalu jest osoba, która może pomóc w poruszaniu się?

Tak, pomocą w poruszaniu się po szpitalu służy:

  • Służba informacyjna, w miarę dostępności i możliwości
  • PIM Bus - specjalny transport ułatwiający przemieszczanie się po terenie placówki
Jak mam się poruszać po szpitalu, jeśli jestem na wózku/kulach/z wózkiem?

Nasz Instytut jest w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Do dyspozycji pacjentów są:

Windy ułatwiające dostęp do wszystkich kondygnacji

PIM Bus - transport wewnętrzny wspierający poruszanie się po terenie placówki

 

Oddziały i kontakt

Kto jest kierownikiem danej kliniki?

Szczegóły znajdują się zakładce Kliniki i Oddziały Szpitalne.

W jaki sposób moi bliscy mogą się skontaktować z oddziałem?

Bliscy mogą skontaktować się z sekretariatem lub lekarzami danej kliniki telefonicznie lub osobiście. Dane kontaktowe znajdują się w zakładce Kliniki i Oddziały Szpitalne. Nazwę szukanej Kliniki można również wpisać w zakładce Szukaj na stronie.

Jaka jest lokalizacja poszczególnych oddziałów

Lokalizacja poszczególnych klinik i oddziałów znajduje się w zakładce Mapa Szpitala oraz Kliniki i Oddziały Szpitalne.

 

Inne

Jaki jest czas oczekiwania na wyniki badań krwi?

Czas oczekiwania zależy od rodzaju zleconych badań i wynosi od 6 godzin do 6 tygodni.

Czy mogę złożyć wniosek o wydanie dokumentacji medycznej online?

Tak. Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej można złożyć onlinę przez ePUAP. Adres epuap : /CSKMSWIA137/SkrytkaESP

Wnioski i szczegółowe informacje znajdują się w zakładce Dokumenty.

Czy mogę otrzymać dokumentację medyczną drogą mailową?

Tak, istnieje możliwość otrzymania dokumentacji medycznej za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Wnioski i szczegółowe informacje znajdują się w zakładce Dokumenty.

Gdzie mogę opłacić badanie/wizytę/pobyt w szpitalu?

Płatności można dokonać:

  • w Punkcie informacyjnym
  • w budynku "S" - w rejestracji na parterze
Czy pacjent może przyjść z własnym tłumaczem?

Tak, pacjenci obcojęzyczni mogą przyjść z własnym tłumaczem.

Czy mogę zrobić ksero w szpitalu?

Nie, w szpitalu nie ma możliwości wykonania kserokopii.

{"register":{"columns":[]}}